16 Reacties
3 weken geleden
Oeh lastig… 5 uur is wel vaak het koudste moment van de nacht. Onze dochter komt altijd om 3 uur, maar dat is wel echt voeden, want ze komt vaak om 6 / 7 uur weer. Extra warm wollen dekentje als laagje er tussen doen? Of warmere kleertjes voor het slapen? Gewoon even uitproberen.
3 weken geleden
Hier nog eentje die (als hij eerder dan 7 uur wakker wordt) ook rond 5 uur begint te woelen. Eerst was dit standaard om 4 maar het is nu verschoven naar 5 uur 😅.
Het is niet perse eten want dan kan hij echt ineens krijssen. Maar als ik hem dan over zijn buikje wrijf, en meestal bij mij op de buik leg, dan slaapt hij bijna meteen weer door. Of hij het dan mss toch fris heeft gehad? Maar het is niet eten.
Ga ook maar eens proberen hem toch een broekje aan te laten.
Hij slaapt nu in de puckababy newborn slaapzak teddy met een lange romper en een bovenstuk van de pjama met lange mouw. Kamer is rond de 18 graden. Benieuwd of het helpt, proberen kan altijd
3 weken geleden
De ene baby is heel warm en de ander kouder. Als het 19 graden bij ons op de slaapkamer is, dan heeft hij zijn dagelijkse kleding gewoon aan met een 3.0 tog slaapzak aan zonder mouwen dus dan wordt het 2.5? Maar zoals gisteren was het net boven de 18 graden, ik heb hem nog een dekentje over gedaan want anders zijn zijn handjes zo extreem koud. Daarentegen zou volgens die tog regels hij minder kleding aan moeten kunnen? Nou die van ons niet
3 weken geleden
Bij mij is het vaak ook geen voeding maar vooral nabijheid zoeken en verminderde slaapdruk. Mijn oudste had dit ook. En dan nam ik hem bij me en sliep hij tot 7. Mijn jongste idem dito.
En mijn oudste slaapt nu keurig gewoon tot 7 in eigen bed. Dus uiteindelijk lost dit zichzelf ook op.
3 weken geleden
Reactie op RN88@1
Bij mij is het vaak ook geen voeding maar vooral nabijheid zoeken en vermin ...
Denk dat die van mij dat ook wel wat heeft. Ze slaapt op haar eigen kamertje omdat we erg slecht slapen van alle geluiden die ze in haar slaap maakt. Dus moet er echt uit ‘s nachts, dat is dan wel onhandig soms.
3 weken geleden
Bij ons werd hij ook opeens in de nacht wakker, rond 03:00 ongeveer. Hij had dan echt ijskoude vingertjes en z’n borst voelde ook niet heel warm aan.
Hij slaapt nu in een rompertje met lange mouwen, boxpakje met voetjes, in een winter slaapzak onder een dekentje met daarin nog een dun wollen dekentje opgevouwen. Het is op onze kamer 21*C. 😅
Het is denk ik erg baby afhankelijk, dus vooral uitproberen zou ik zeggen!

3 weken geleden
Reactie op Vosje91
Bij ons werd hij ook opeens in de nacht wakker, rond 03:00 ongeveer. Hij ha ...

Een deken kan hier echt niet meer 😅 meneer beweegt nogal druk en vindt z’n voeten in de lucht gooien heel leuk.
Ook verplaatst hij zich al door de co-sleeper heen waardoor een deken geen zin heeft, ligt er dan toch boven
3 weken geleden
Reactie op Vosje91

Ga dit vanavond ook maar proberen. Dacht dat ze dan misschien te warm zou worden, maar toch maar eens doen
3 weken geleden
Reactie op NieuwsgierigeDauw966623
Ga dit vanavond ook maar proberen. Dacht dat ze dan misschien te warm zou w ...
Ik was in het begin ook bang voor overhitting, maar zolang de romp of het nekje warm aanvoelt en niet te heet, dan is het oké. Je kan het steeds laagje voor laagje proberen, natuurlijk ☺️
3 weken geleden
Reactie op Vosje91

Die van ons ligt met 19 graden op de kamer in:
Een wollen romper lange mouw
Boxpakje met voetjes
Winter 3.0 tog slaapzak met mouwen
Onder twee dekentjes, een van wol en een van katoen
En oja, ze heeft ook nog een wollen matrastopper 😂
Ze is nooit te warm, altijd lekker warm. Vraag me wel af hoeveel warmer ik het nog kan krijgen als ze het straks echt vriest. Dan komen de wollen slaapzakken tevoorschijn denk ik.
3 weken geleden
Vannacht dikkere slaapzak aangehad, heeft wel geholpen denk ik. Hebben ook een flesje afgekolfde melk gegeven voor dat we zelf naar bed gingen, dit drinkt ze rustiger als dat ze aan de borst drinkt. Heeft tot half 5 geslapen vannacht, toen wel echt honger. Daarna tot half 9 verder geslapen. Was voornamelijk in de avond wel echt een stuk rustiger en het inslapen ‘s avonds en in de nacht ging ook een stuk beter. Vanavond maar weer. 😊