17 Reacties
2 dagen geleden
Wij maken de kamer juist donker omdat ze anders totaal niet slaapt, onze meid is 15,5 week
2 dagen geleden
Hier ook een hele donkere kamer, hij is 14 weken vandaag en heeft vanaf het begin al een een heel duidelijk dag en nacht ritme. Dus nooit problemen mee gehad.
2 dagen geleden
Lichte kamer zodat ze beseft dat het dag is. De ‘slaapjes’ zijn inderdaad korter maar het is een baby.
2 dagen geleden
Hier hele pik zwarte kamer zowel overdag en nacht. Slaapt overdag daardoor goed en slaapt in de nacht ook goed. Van 19.00 tot 8.00 met een keer een voeding tussen 4.00 en 6.00 uur.
Heb niet het idee dat hij daardoor verwart is. Als ze eenmaal hun ritme hebben gevonden, heeft het donker maken van een kamer overdag niet meer dat het dag ritme verstoort wordt
2 dagen geleden
Hier ook een meisje van 14 weken die we regelmatig een middagdutje op haar kamer laten doen, wij doen hierbij de gordijnen dicht. Vooralsnog merk ik geen enkel verschil in de slaapjes tussen een donkere of lichte plek. In een donkere kamer slaapt ze net zo kort/lang als in de woonkamer in de box waar het licht is en wij gewoon ons ding doen. Ik ga ervan uit dat dat nog gaat veranderen.
2 dagen geleden
Hier ook een betere slaper in het donker op de dag. Ik doe het rolluik dicht en heb een zoutlampje aan en de deur een stukje open.. slaap soms daardoor 3 uur lang. ‘s nachts helemaal donker.
Ik merk wel verschil met als ik alles open laat op de dag.
2 dagen geleden
De osteopaat raadde ons aan om de slaapjes overdag minimaal 1x in het donker te doen. Dit werkt voor ons echt beter, want dan slaapt mijn dochtertje makkelijk 2/2,5 uur. In de box nog maar max 20/30 min.
We merken er niks van dat het dag/nachtritme door de wat raakt, want in de avond gaat ze rond 20.30 uur de nacht in en moeten we haar in de ochtend wakker maken.
2 dagen geleden
Het dag-nachtritme ontwikkelt zich rond de 10 weken. Dus lekker in het donker laten slapen overdag! :) geniet ervan!
gisteren
Niet pikdonker zoals in de nacht maar half, beetje op een kiertje. Zo slaapt ze het beste overdag en in de nacht