17 Reacties

2 dagen geleden

Wij maken de kamer juist donker omdat ze anders totaal niet slaapt, onze meid is 15,5 week

2 dagen geleden

Voor een goede slaap hygiëne en dus het verschil tussen dag en nacht zeggen ze dat je de ruimte niet helemaal donker moet maken overdag. Dus wij laten de gordijnen een deeltje open zodat het niet donker is

2 dagen geleden

Hier ook een hele donkere kamer, hij is 14 weken vandaag en heeft vanaf het begin al een een heel duidelijk dag en nacht ritme. Dus nooit problemen mee gehad.

2 dagen geleden

Hier een donkere kamer maar wel een nachtlampje aan ( snachts niet)

2 dagen geleden

Snachts helemaal donker. Overdag de deur open, gordijnen dicht. Nu met vroeg donker doe ik tegen 16u nachtlampje aan. Tussen 19 en wanneer wij zelf gaan slapen een kleiner nachtlampje.

2 dagen geleden

Lichte kamer zodat ze beseft dat het dag is. De ‘slaapjes’ zijn inderdaad korter maar het is een baby.

2 dagen geleden

Wat wij doen, en dit werkt voor ons. Elke dag rond 15:00/15:30 naar boven gaan voor een middag slaapje. Gordijnen dicht, licht uit en ruis aan. De rest van de slaapjes zijn kort, denk aan 20 min max. Maar deze kan echt 2 uur duren. De rest van de slaapjes doet hij beneden

2 dagen geleden

Wij maken de kamer donker. Eerst slaapjes in het licht geprobeerd, maar onze baby doet dan geen oog dicht.

2 dagen geleden

Donkere kamer hier, maar het laat wel iets licht door dus het niet helemaal donker. Onze baby (net als zijn broer) slaapt echt niet in het licht of met geluid.

2 dagen geleden

Hier hele pik zwarte kamer zowel overdag en nacht. Slaapt overdag daardoor goed en slaapt in de nacht ook goed. Van 19.00 tot 8.00 met een keer een voeding tussen 4.00 en 6.00 uur. Heb niet het idee dat hij daardoor verwart is. Als ze eenmaal hun ritme hebben gevonden, heeft het donker maken van een kamer overdag niet meer dat het dag ritme verstoort wordt
Hier ook een meisje van 14 weken die we regelmatig een middagdutje op haar kamer laten doen, wij doen hierbij de gordijnen dicht. Vooralsnog merk ik geen enkel verschil in de slaapjes tussen een donkere of lichte plek. In een donkere kamer slaapt ze net zo kort/lang als in de woonkamer in de box waar het licht is en wij gewoon ons ding doen. Ik ga ervan uit dat dat nog gaat veranderen.

2 dagen geleden

Hier ook een betere slaper in het donker op de dag. Ik doe het rolluik dicht en heb een zoutlampje aan en de deur een stukje open.. slaap soms daardoor 3 uur lang. ‘s nachts helemaal donker. Ik merk wel verschil met als ik alles open laat op de dag.

2 dagen geleden

De osteopaat raadde ons aan om de slaapjes overdag minimaal 1x in het donker te doen. Dit werkt voor ons echt beter, want dan slaapt mijn dochtertje makkelijk 2/2,5 uur. In de box nog maar max 20/30 min. We merken er niks van dat het dag/nachtritme door de wat raakt, want in de avond gaat ze rond 20.30 uur de nacht in en moeten we haar in de ochtend wakker maken.

2 dagen geleden

Het dag-nachtritme ontwikkelt zich rond de 10 weken. Dus lekker in het donker laten slapen overdag! :) geniet ervan!
Niet pikdonker zoals in de nacht maar half, beetje op een kiertje. Zo slaapt ze het beste overdag en in de nacht

14 uur geleden

Aan het begin inderdaad in het licht voor een duidelijk dag-nacht ritme. Dat zit er nu ondertussen goed in, dus hier slaapt ze overdag ook in een donkere kamer. Dan slaapt ze ook echt het beste.

6 uur geleden

Wij doen de kamer overdag precies hetzelfde als in de nacht. Gordijnen dicht en ergens is een klein nachtlampje aan in het stopcontact dat minimaal licht geeft.