17 Reacties

6 maanden geleden

21 heb je dan nodig

6 maanden geleden

Ik zou echt een kolfconsult nemen als ik jou was. Het verschilt zo per vrouw en per kolf wat werkt en niet werkt. Ik had mijn maar blijkbaar ook helemaal fout maar door de lactatiekundige een hele fijne kolf gekocht met de juiste maat schild.

6 maanden geleden

Reactie op Me+1

Ik zou echt een kolfconsult nemen als ik jou was. Het verschilt zo per vrou ...
Helemaal eens! Ik dacht de goede maat te hebben, gezien wat medela zelf aanraadt, maar daarvan kreeg ik pijn met zelfs bloed aan toe. Toen de lactatiekundige mee gekeken heeft ben ik geswitcht en dat was veeel fijner!

6 maanden geleden

Ik ben bij een voorlichting geweest over borstvoeding en zij raadde aan om in/na de kraamweek pas een kolf aan te schaffen. De laatste weken schijnen je borsten/tepels nog wat te kunnen veranderen😉

6 maanden geleden

Bij mij is de maat wel 2x veranderd sinds de geboorte. 1x na ongeveer 2 weken en 1x na ongeveer 6 maanden. Het is belangrijk bij het opmeten dat je tepels “wakker” zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Je kunt zo’n tooltje bestellen waar je je tepels mee kunt opmeten. Maar je kan natuurlijk ook een kolfconsult boeken

6 maanden geleden

Reactie op IkkieWatermeloen

Bij mij is de maat wel 2x veranderd sinds de geboorte. 1x na ongeveer 2 wek ...
Fijn, dank je! Hier was ik dus benieuwd naar!

6 maanden geleden

Doe een kolf consult als je bent bevallen! Na de stuwing etc veranderen je borsten nog. Ik heb toendertijd 9 maanden gekolfd en twee verschillende maten schilden nodig gehad

6 maanden geleden

Je moet de diameter opmeten, de cirkel van je tepelhof zeg maar. Niet alleen het 'uitsteeksel', maar (bijna) de gehele tepel (uitsteeksel en tepelhof) wordt ingenomen wanneer je voedt ( en dus ook bij het kolven)

6 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

21 heb je dan nodig
Ze zijn er dus ook een stuk kleiner en ik begrijp dat als dat beter past, je die kleinere echt nodig hebt. Mijn vraag ging echter niet over welke maat ik heb, maar over wanneer ik dat betrouwbaar kan meten. Ik begrijp inmiddels dat dat pas bij de start van de borstvoeding is

6 maanden geleden

Reactie op Verroos

Je moet de diameter opmeten, de cirkel van je tepelhof zeg maar. Niet allee ...
Thanks, maar ik vroeg mij alleen af of ik nu al kan meten of daarmee moet wachten. Inmiddels lees ik dat ik moet wachten

6 maanden geleden

Reactie op Me+1

Ik zou echt een kolfconsult nemen als ik jou was. Het verschilt zo per vrou ...
Ik snap het. Mijn kindje moet echter prematuur gehaald worden en zal een stuk langer in het ziekenhuis blijven dan ik. Vandaar dat ik toch meteen een handkolf wil kopen, om de productie (als die op gang komt) niet stil te laten vallen. In het ziekenhuis krijg ik dit consult, dat heb ik al geregeld. Maar goed, mijn vraag ging erover wanneer ik betrouwbaar kon meten en ik lees inmiddels dat dat pas bij de start is.

6 maanden geleden

6 maanden geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Ze zijn er dus ook een stuk kleiner en ik begrijp dat als dat beter past, j ...
Excuus verkeerd begrepen dan, ik kolfte zelf prenataal dus al voor de bevalling en voor mij maar dat is idd persoonlijk was de maat na de bevalling net zo maar goed dat was bij mij,

6 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Excuus verkeerd begrepen dan, ik kolfte zelf prenataal dus al voor de beval ...
Dat had ik ook wel willen doen! Mijn kindje moet echter prematuur gehaald worden en de gynaecoloog zei dat ik dit echt niet moest doen. Schijnt weeën op te kunnen wekken en een bevalling (weeën, ontsluiting, vliezen breken) moeten bij mij dus absoluut vermeden worden. Het is helaas niet anders

6 maanden geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Dat had ik ook wel willen doen! Mijn kindje moet echter prematuur gehaald w ...
Het kan idd wat opwekken het mag ook niet voor de 37 weken, maar als je idd het advies krijgt om het echt niet te doen, dan zeker niet doen nee.

6 maanden geleden

Topic gesloten op verzoek van TS