7 Reacties

4 dagen geleden

Hoi! Ik gebruik al een paar jaar een menstruatie cup. Ben er erg tevreden mee, mede doordat je het een lange tijd kan laten zitten en ook (bijna) niet voelt!

4 dagen geleden

Reactie op Irene96

Hoi! Ik gebruik al een paar jaar een menstruatie cup. Ben er erg tevreden ...
Dank voor je reactie! Merk je ook verschil van voor en na de zwangerschap? Ik moet hem na het plassen wel steeds een stukje terugdrukken. Ik vermoed dat dat met de bevalling te maken heeft

4 dagen geleden

Ik gebruik ook al jaren een menstruatiecup (de Allmatters cup), maar heb onlangs de andere variant van dit merk gekocht: die voor vrouwen die vaginaal zijn bevallen. Misschien past die beter?
Ik gebruikte voor mijn zwangerschap een menstruatiecup en was daar erg tevreden mee. Niet zo vaak hoeven verschonen vond ik heel fijn. Meestal had ik genoeg aan 2x per dag en 1x daarvan deed ik standaard onder de douche. Ik laat binnenkort een koperspiraaltje plaatsen, dus dan kan een cup een minder goed idee zijn. Ik denk dat ik als mijn menstruatie weer terugkomt daarom juist een disc ga proberen.

3 dagen geleden

Sinds mijn vorige bevalling 3,5 jaar geleden gebruik ik een menstruatiecup. Heb dus de maat voor vrouwen na vaginale bevalling. Bevalt mij super goed. Gebruik nu soms op de eerste of laatste dag nog een mini tampon omdat ik dan sneller is om in te doen en overdag gebruik ik er een inlegkruisje bij voor het geval dat ik hem niet goed in heb gedaan (wat zelden voorkomt maar toch fijner gevoel). En s nachts om die reden ook een wasbaar maandverband (ook nooit nodig gehad dus die gaat daarna zowat schoon de was in maar slaap dan toch beter). Aan het begin lekte ik wel eens door en nu alleen nog als ik het gehaast/slordig in doe. Dus neem de tijd om goed te plaatsen. Maar ik wil nooit meer anders! Wat een uitvinding!!!

9 uur geleden

Reactie op Tianne

Dank voor je reactie! Merk je ook verschil van voor en na de zwangerschap? ...
Na mijn eerste zwangerschap heb ik een andere gekocht voor vrouwen die bevallen zijn. Alleen merkte ik dat ik toch liever terug greep op de oude die ik al had. Bij mij heeft het dus weinig veranderd. Maar het is niet gek als je de cup terug moet duwen, misschien dat het toch niet helemaal de "juiste maat" is.. De cup die ik heb komt van menstruatiecup.nl. Die hebben ook een handig schema welke het beste bij je zou kunnen passen

4 uur geleden

Ik heb een tijdje een menstruatie cup gebruikt. Maar na mijn eerste bevalling heb ik snel een gespannen bekkenbodem waardoor dat heel oncomfortabel zit. Dus toen ben ik overgestapt op menstruatie ondergoed en dat bevalt heel goed!