18 Reacties

3 weken geleden

Hier hetzelfde, hier zelfs als 10 dagen geleden dat ze ze gehad heeft, maar drinkt duidelijk minder en heeft ook minder interesse in de fles

3 weken geleden

Reactie op NinavHeertum

Hier hetzelfde, hier zelfs als 10 dagen geleden dat ze ze gehad heeft, maar ...
Ik vind het lastig wat ik hier mee moet.. hij is hierdoor ook niet aangekomen sinds dinsdag..

3 weken geleden

Reactie op Kimberley🩵

Ik vind het lastig wat ik hier mee moet.. hij is hierdoor ook niet aangekom ...
Ze is afgelopen week bij ons gelukkig wel goed aangekomen, maar drinkt echt minder. Vanochtend 50 laten staan en nu 90.. echt geen idee wat te doen ook. Heb al een grotere speen geprobeerd maar is ook niet de oplossing..

3 weken geleden

Wij geven onze dochter sowieso maar 5x 150ml. Zowel voor als na de rota druppels Niets mis mee toch? Als ze tevreden zijn..

3 weken geleden

Had deze van het consultatiebureau gehad. Vond ik zelf wel een handige richtlijn.

3 weken geleden

Reactie op NinavHeertum

Ze is afgelopen week bij ons gelukkig wel goed aangekomen, maar drinkt echt ...
Grotere speen hielp bij ons ook niet indd! Fijn dat ze is aangekomen! Dinsdag nog even wegen en kijken hoe het dan zit.

3 weken geleden

Reactie op fullmoon

Wij geven onze dochter sowieso maar 5x 150ml. Zowel voor als na de rota dru ...
Het is meer dat hij hiervoor meer aankwam. Zit nu sinds afgelopen dinsdag op 5,8 kg.

Reactie op fullmoon

Wij geven onze dochter sowieso maar 5x 150ml. Zowel voor als na de rota dru ...
Dit ligt toch aan het gewicht? Als ze rond de 5 kg zijn is het prima, maar als ze meer wegen hebben ze echt wel wat meer 'nodig'
Onze dochter was al een beetje afgevallen, en drinkt nu ook slechter na rota ☹️ Dit was bij ons wel na een paar dagen pas. Laat echt meer staan en geeft opeens ook meer terug. Moet zeggen dat het cb bij ons aangaf niet te veel zorgen te maken, en het gewicht gewoon even in de gaten te houden. Probleem is dat als ze niet meer willen je het er ook echt niet in gaat krijgen 🙈 Wij gieten nu niet af, dus als ze 150+5 krijgt is dat bijna 170, en als wij ook maar merken dat ze meer wil/het helemaal op heeft maken we 30 bij, wij dachten ook dat het te veel zou zijn maar is gisteren bijvoorbeeld wel goed gegaan. Als het door Rota komt is het een grote kans dat het tijdelijk is! Dus zou me niet te veel zorgen maken 😊 Vooral niet als hij bij elk flesje een plas luier heeft, alert is, en je hem goed wakker krijgt!

3 weken geleden

Reactie op BloeiendeVuurvogel451600

Onze dochter was al een beetje afgevallen, en drinkt nu ook slechter na rot ...
Ik wacht dinsdag nog even af met zijn gewicht! We hebben 180ml geprobeerd maar dat was echt nog te veel. Uiteraard als we merken dat hij nog honger heeft maken we 30ml bij, maar dat is helaas nog niet! Gelukkig is hij veder een tevreden en blije baby!

3 weken geleden

Reactie op Kimberley🩵

Grotere speen hielp bij ons ook niet indd! Fijn dat ze is aangekomen! Dinsd ...
Ik ga donderdag ook voor de zekerheid nog een keer, nu heeft ze al 2x 50 laten staan van de fles vandaag. Ze speelt er ook meer mee dan dat ze drinkt en duwt met dr tong steeds de fles uit dr mond

3 weken geleden

Mijn zoontje is ook 9 weken, en heeft dinsdag ook Rota druppels gehad. Na dinsdag merk ik dat hij ook minder vaak voor voeding komt (BV) daardoor ook minder (volle) plasluiers. Ook slaapt hij veel meer dan ik gewend ben. In hoeverre wordt het zorgelijk en moet ik contact opnemen met het CB of huisarts?

3 weken geleden

Reactie op MikMak25

Mijn zoontje is ook 9 weken, en heeft dinsdag ook Rota druppels gehad. Na d ...
Onze kleine slaapt ook wat meer dan hiervoor. Is overdag nog steeds veel wakker.. ik zou het gewicht even in de gaten houden en anders volgende week even overleggen met het CB

3 weken geleden

Reactie op Kimberley🩵

Het is meer dat hij hiervoor meer aankwam. Zit nu sinds afgelopen dinsdag o ...
Mijn dochter was ook wat minder aangekomen laatste bezoek bij het consultatiebureau. Haar lijntje boog zelfs wat af naar beneden, maar was niets om ons zorgen over te maken zei ze. Ene keer groeien ze heel snel, andere keer wat minder. Maar ik moet zeggen dat ik haar tussentijds ook niet weeg hoor, ook niet thuis. Daar zou ik alleen maar onzeker van worden. Ik hoor het wel bij het cb en kijk verder gewoon of ze tevreden is.

3 weken geleden

Reactie op BloeiendeVuurvogel451600

Dit ligt toch aan het gewicht? Als ze rond de 5 kg zijn is het prima, maar ...
Vandaar dat ik daarna het schema deelde van het cb, dat is een mooie richtlijn. Maar het zijn en blijven ook gewoon mensen he? Allemaal anders. Mijn zoontje dronk destijds veel meer dan het gemiddelde voor zijn leeftijd en gewicht en mijn dochter nu minder.
Hier hetzelfde. Ook 9 weken en donderdag de rota druppels gehad. Ik wacht het ook nog een paar dagen af.

14 uur geleden

Hier ook na Rota veel minder drinken. Elke fles zeker 10 tot 20ml over van de 7x 105ml. En ze lijkt zo moe en meteen in slaap. We zijn nu al 11 dagen verder het is nog steeds zo. Een grotere speen maat geprobeerd werkt niet. Moeten we soms meer gekolfde melk in de fles doen? Ze komt ook minder aan nu. Hoe lamg heeft het bij jullie over gedaan?

3 uur geleden

Reactie op LilyBB

Hier ook na Rota veel minder drinken. Elke fles zeker 10 tot 20ml over van ...
Wat vervelend! Hier niet langer dan 5 dagen slecht gedronken. Ik heb er toen een voeding bij aan geplakt