31 Reacties
4 maanden geleden
Ik herken je volledig!! Ik heb alleen er nu nog bij dat ik mijn 2 katten niet kan uitstaan. Alles wat ik schoonmaak ligt snel weer haar op. En het is zoooo onreeel en onvriendelijk dat ik mij daar zo over frustreer naar mijn katten toe. Maar echt, zou ze het liefst even kaalscheren of naar familie brengen 🥲🫠
4 maanden geleden
zelfde verhaal hier… ik ben nu 35 weken en heb maar besloten om een schoonmaakster in te huren voor een goede deepclean. Het wassen,strijken en opvouwen ga ik wel zelf doen
4 maanden geleden
Zeker herkenbaar. Ik heb een veel te laag HB, bekkeninstabiliteit en een zoontje van 12 maanden die midden in een slaapregressie zit en ik kan fysiek echt bijna niks meer maar mijn hoofd wil maar niet rustig worden 😩 alles voelt chaotisch, on-af en in mijn hoofd heb ik nog een enorme to do list. Het heeft zo veel onrust dat ik soms toegeef aan de nesteldrang maar dan stort ik al gauw in en barst ik in tranen uit omdat ik het echt niet trek, heb er elke keer weer spijt van. Beste is toch om naar je lichaam te luisteren maar ja makkelijker gezegd dan gedaan
4 maanden geleden
Herkenbaar! Ik accepteer t voor een deel, maar heb ook een paar weken geleden mn schoonmoeder gevraagd om te helpen. Zij gaat ons nu structureel elke 2 weken helpen met het huishouden, eigenlijk gewoon als schoonmaakster. We gaan samen de komende weken nog de keuken en de trapkast helemaal uitzoeken en uitsoppen. Alleen red ik dat echt niet meer, daar heb ik echt teveel pijn voor en beweeg ik niet meer soepel genoeg voor..
4 maanden geleden
Reactie op Suzzzz
Herkenbaar! Ik accepteer t voor een deel, maar heb ook een paar weken geled ...
Precies wat jij nu zegt, ben ik aan het regelen. Een schoonmaakster. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik ga haar nu eenmalig laten komen en grondig laten schoonmaken en mocht zij haar werk goed doen dan laat ik haar ook elke 2 weken komen tot na me herstel en ik het zelf weer kan oppakken.
Ik ben er helemaal klaar mee, ben zo gefrustreerd eronder 😂
4 maanden geleden
Zoals vele, herkenbaar! 😂 Man is vandaag geopereerd voor gescheurde meniscus, ben nu 33+4 zwanger. Word wss met 38w ingeleid ivm groot kind. Daarnaast heb ik een moeder die psychisch niet spoort, dus zich te goed voelt om te helpen. Schoonmoeder die met rollator loopt ivm rugproblemen & als kers op de taart een peuterpuber rondlopen van 2 jaar en 2 maanden 🫠 Hoe ik het ga doen? Geen idee.. 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Reactie op Mommy to be ❤️
zelfde verhaal hier… ik ben nu 35 weken en heb maar besloten om een schoonm ...
Ja, het wassen, strijken en opvouwen heb ik gedaan en dat koste me letterlijk 1 dag. Ik moet wel zeggen had ook rijles tussendoor, maar ik was kapot! Nu wil ik van alles nog erbij gaan doen die ik nooit zo snel doe, dus ik ga indd ook een schoonmaakster erbij nemen 🤣
4 maanden geleden
Aaaah ik had een heel verhaal getypt en toen maakte ik een verkeerde beweging op mijn telefoon en was alles weg 🫠
Maar heel herkenbaar. Ben 32 weken en heb gisteren een deel van de bank gereinigd want dat moet per se voordat de baby komt. Ik had een hele sterke drang om het vandaag af te maken maar moet mijn bekken echt rust geven. Dus besloten om het dit weekend of maandag gaan doen mits mijn bekken niet zo veel pijn doen.
Ik bedenk nu vooral voor mezelf wat vind ik echt belangrijk en plan dat in. Op dagen dat ik afspreek met een vriendin of andere activiteiten heb doe ik niks huishoudelijks. En moet sommige dagen verplicht niks doen voor de baby.
Mijn partner is soms ook echt de klos want dan moet iets echt direct maar kan ik het niet dus moet hij het doen 😂🤭
We hebben sinds kort een schoonmaker en dat helpt een beetje want dan weet ik steeds oh maar daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Denk dat ik mijn schoonmoeder binnenkort ook weer ga inzetten, die appte vandaag nog laat het weten als ik ergens mee kan helpen zoals de trap reinigen haha
4 maanden geleden
Reactie op Mandyhorst
Zoals vele, herkenbaar! 😂 Man is vandaag geopereerd voor gescheurde menisc ...
Oh my God, met een kleine erbij maakt het echt af inderdaad. Ik heb het zelfde qua moeder betreft. Zus woont in België heeft zelf 2 kids en werkt en haar auto is kapot. Schoonmoeder helpt haar eigen dochter die nu een nieuwe woning heeft gekocht, dus op die kan ik niet rekenen.
Wel moet ik zeggen heb een dochter al van 8 jaar die kan en wil ik niet vragen want die speelt lekker buiten weetje wel, vind zielig om dingen te vragen. Ze hoort me al aankomen om alleen iets te pakken🥴
4 maanden geleden
Reactie op Orchidee092025
Aaaah ik had een heel verhaal getypt en toen maakte ik een verkeerde bewegi ...
Nou, wel erg fijn dat je al lekker hulp hebt in huishouden en je schoonmoeder nog erbij kan vragen! Heerlijk, ik ga maar eens een schoonmaakster ook erbij nemen want dit is niks!
4 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Zeker herkenbaar. Ik heb een veel te laag HB, bekkeninstabiliteit en een zo ...
Aawh❤️ het beste zoals je zelf al weet is om inderdaad naar je lichaam te luisteren.
Mijn man was gaan werken, ik had het hele huis veranderd dus alle meubels verplaatst etc, ik was zo danig kapot dat ik de volgende dag helemaal niks meer kon doen! Me rug was er echt heftig aan toe. Ik kon gewoon niet wachten.
Vandaag doe ik beetje bij beetje maar nu ik op bed lig denk ik echt van.. ik huur gewoon iemand in eenmalig en na me zwangerschap elke week!
Ik herhaal volgens mij bij elke bericht omdat ik zo gefrustreerd ben hierover 😂 echt helemaal ziek ervan!!
4 maanden geleden
Jep herkenbaar! Gelukkig heeft mijn man het ook haha. Dus we hebben een lijst gemaakt van alles wat er gedaan moet worden. Ik probeer het te verdelen, heb er eigenlijk geen energie voor maar het geeft me toch een voldaan gevoel als ik iets kan afvinken. En in plaats van de hele keuken in 1 dag te doen, heb ik bijvoorbeeld op 1 dag een kast en drie keukenkastjes gedaan,de dag erna weer drie keukenkastjes en een andere kast, etc. Dan is die keuken binnen een paar dagen toch schoon maar ben ik niet kapot.
4 maanden geleden
Herkenbaar! Nu ben ik sowieso van mezelf een pietje precies en dat in combinatie met nesteldrang is echt next level. Maar met bloedarmoede en al de hele zwangerschap bekkenklachten kan ik gewoon veel minder! Dat zorgde voor super veel onrust. Maar...
Wat ik nu heb gedaan geeft wel wat rust. Ik heb op mn telefoon een lijstje gemaakt in drie categorieën: 1. Must haves, dit moet echt gebeuren voordat de baby komt (denk aan kleertjes wassen, tas inpakken etc). 2. Nice to have, dit zijn dingen die ik graag gedaan wil hebben, maar als het niet lukt staat het de komst van de baby niet in de weg. Het is hooguit vervelend dat het niet is gelukt, denk aan keukenkastjes opruimen, schoenenkast sorteren etc. En dan 3. is Extra's. Dat zijn dingen waar ik tijd voor kan maken of die leuk zijn om te doen. Ik wil bijv nog een slinger maken of de speelgoedkast opruimen.
Soms bedenk ik wat en dan zet ik dat op het lijstje. Mijn man wil ook graag helpen, dus die zet ik soms aan het werk. Hoef ik dan niet over na te denken, maar kijk ik gewoon even op het lijstje. Bijv de wat meer fysiekere klusjes zoals ramen wassen.
En mn (schoon)ouders passen regelmatig op de kinderen, zodat ik bijv een dag even rust heb om een of meerdere taken te doen. Zonder dat ik ondertussen ook voor politieagent moet spelen enzo.
4 maanden geleden
Zo herkenbaar!! Wij gaan maandag nog even voor 12 dagen naar een huisje in NL, als ik terugkom ben ik precies 37 weken.
Het voelt nu dus echt alsof ik alles voor maandag geregeld moet hebben (huis soppen, alles in huis hebben).
Vandaag het hele huis gestofzuigd, gedweild, de ramen gezeemd, heg gesnoeid en de badkamer een grote beurt 😂 nu met een kapotte rug op de bank B&B kijken, wachten tot mn vriend thuiskomt. Die zal vervolgens weer chaggo op mij zijn omdat ik teveel gedaan heb en het aan hem had moeten overlaten voor dit weekend. Same shit different day😂😂