35 Reacties
4 maanden geleden
heel herkenbaar! ik moet zeggen dat ik er nu niet echt last van heb, maar bij mn eerste zwangerschap wilde ik zoo graag waspoeder eten. ik beelde me helemaal in hoe het zou samen en die structuur 😂 en ik had echt iets met benzine, kon wel heel de dag in een schuur met benzine staan
4 maanden geleden
Lol, leuk topic! Ik heb het zelf niet gelukkig haha, maar ik heb er wel vaker over gehoord inderdaad. Er zijn zelfs mensen die na de bevalling door gaan met het eten van de niet eetbare dingen… eens gezien op televisie dat iemand verslaafd was aan de muren van huizen… ja echt aan de stenen… dan ben ik blij dat het bij mij ijsjes zijn, toch iets beter voor mijn tanden!
4 maanden geleden
Reactie op -Momtobe-
heel herkenbaar! ik moet zeggen dat ik er nu niet echt last van heb, maar b ...
Jaa, ik heb dat dus met beton in schuren of flat gebouwen weetje wel, en dat krijt er dan naar zal smaken. Ik hou me zelf echt tegen maar die drang wordt gwn heftig🤣 vind zoo bizar raar!
Benzine ruikt ook echt heerlijk😍
4 maanden geleden
Hier verslaafd geweest aan dasty ik kon er de hele dag aan ruiken en maakte er alles mee schoon wou het nog net niet opdrinken hahaha
4 maanden geleden
Reactie op SJV87
Ik dacht eens gelezen te hebben dat het wel iets zegt over mogelijke tekort ...
Klopt, ik had dat ook gelezen. Maar de verloskundige had er raar genoeg nog nooit van gehoord dat iemand krijt eet of daar überhaupt zin in had😅 eerlijk gezegd had ik haar het ook snel verteld omdat ik me ervoor schaam bij me partner 🙈 ik zou hier nog een terugkoppeling over krijgen van haar!
4 maanden geleden
Ja ik heb dit ook, met hele chemische geuren. Ik ga regelmatig onnodig tanken omdat ik dan even aan dat pistool en de tank kan ruiken 😅
Maar ook verf en afbijtspul, heeeeerlijk. Ik zou er het liefst een bad in nemen of een fles leegdrinken. Hopelijk snel voorbij haha maar niks om je voor te schamen hoor! Ik vertel het lachend aan mensen, steeds een goede grap
4 maanden geleden
Dit komt idd vaker voor! Niet alleen tijdens de zwangerschap hoor. Pica kan hele verschillende uitingsvormen hebben. Het kan wel echt gevaarlijk zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die de drang hebben om glas te eten of nagellak. Je kunt je voorstellen dat dat een slecht idee is.
Ik heb zelf een douchegel met munt en eucalyptus en ik merk dat ik daar heel graag een hap van zou willen nemen als ik het ruik. Het lijkt me zooooo lekker. Terwijl ik met m'n hoofd wel begrijp dat het gewoon naar zeep smaakt en smerig is haha. Ik geef er dus niet aan toe, maar heb ergens wel de trek dus.
4 maanden geleden
Reactie op Aivlis
Dit komt idd vaker voor! Niet alleen tijdens de zwangerschap hoor. Pica kan ...
Jaa, precies! Ik heb het dus met krijt en ben me gaan in lezen als een idioot welke krijt niet schadelijk is.. althans niet heel erg schadelijk is en heb zeker wel 2 staafjes gegeten. Echt schandalig, maar goed. Zoals je zegt klopt het is pica want volgens mij was er bij mij niks aan te kort. Al gaan ze dat hoogstwaarschijnlijk wel opnieuw testen.
Ben benieuwd!
4 maanden geleden
Reactie op yousofine
Ja ik heb dit ook, met hele chemische geuren. Ik ga regelmatig onnodig tank ...
🤭, deze heb ik nog niet eerder gehoord nee. Maar weetje wat het is de mijne kan je nog eten. Die van jou, je weet dat je het niet kan drinken of iets echt ermee kan doen dan alleen eraan ruiken. Ik had dat liever ook gehad eigenlijk 😅
4 maanden geleden
Reactie op La Reina
Jaa, precies! Ik heb het dus met krijt en ben me gaan in lezen als een idio ...
Ik denk dat dat heel verstandig is! Als het echt niet lukt om de behoefte te weerstand dan vooral op zoek gaan naar varianten die niet schadelijk zijn, of liever nog producten die dezelfde textuur hebben die wel eetbaar zijn (bijvoorbeeld schoolbordkrijtjes van drop). Daar moet je natuurlijk ook geen hele zak van leeg eten, maar kan misschien net helpen om die craving te verdragen en geen echt krijt te eten.
Ik vind het heel goed dat je dit onderwerp hebt besproken met je vk en hier op het forum durft te delen. Het komt vaker voor dan we denken, maar er ligt echt een taboe op het onderwerp. Ik kan me zomaar voorstellen dat je hiermee ook andere uitnodigt/stimuleert om het bespreekbaar te maken met de vk of mensen om hen heen.
4 maanden geleden
Ik heb zelf ook echt bepaalde geuren die ik enorm lekker vind ruiken en het liefst een hapje van wil nemen. De muffe geur van een schuur bijvoorbeeld (denk aan de schuur die je vroeger op school had met skelters erin). Ik ben me gaan inlezen en dat heeft waarschijnlijk met schimmels te maken... Niet heel gezond dus maar kan soms echt niet stoppen met snuffelen in schuren en/of andere muffe plekken hahaha. Ik heb het ook met stucsel (huis werd gestuct en heb echt zitten snuffen aan muren als een gek).. Ik zou bijna aan de stenen willen likken zo lekker vind ik het ruiken haha. M'n ijzer is wel echt laag, dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken bij mij. Maar ik begrijp je dus wel echt.. Zwangerschapshormonen doen rare dingen met je. 😂
4 maanden geleden
Reactie op Aivlis
Ik denk dat dat heel verstandig is! Als het echt niet lukt om de behoefte t ...
Wat je zegt is echt waar het is inderdaad een onderwerp waar een taboe op ligt, waardoor er weinig over gepraat wordt. Ik merk zelf ook dat ik me er deels voor schaam, maar ik weet dat ik hier niet de enige in ben. Juist daarom hoop ik dat meer mensen de stap durven te nemen om dit bespreekbaar te maken met hun verloskundige, zeker als het gaat om het eten van dingen die schadelijk kunnen zijn.
Het is zo belangrijk om je hierin niet alleen te voelen. Door er open over te zijn, kunnen we elkaar steunen en helpen om veiligere keuzes te maken, zonder oordeel. Dankjewel dat jij dit ook gezegd heb dat maakt echt verschil. 💛
4 maanden geleden
jaa heel erg bekend hiermee! in mijn vorige zwangerschap at ik pimba. Wordt heel veel gebruikt in de afro-surinaamse cultuur, maar wordt ook vaak gegeten door zwangere Surinaamse vrouwen tijdens hun zwangerschap. Beetje te vergelijken met krijt.
Deze zwangerschap heb ik onwijs veel in allesreiniger en dan specifiek dettol, ajax eucalyptus of ajax limoen.. maar hoe graag ik het ook wil drinken, eet ik ijsblokjes en dan ruik ik aan de allesreiniger zodat ik de “ smaak” ervan eet zeg maar, want drinken ga ik natuurlijk niet doen. Nu heb ik een “ ruik aan allesreiniger “ verslaving.
Me ijzer is niet laag, wat meestal wel zo is bij zulke cravings.