39 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op nj_dj07
Hier hetzelfde! Ook slechte nachten met weinig slaap, en gewoon lichamelijk ...
Duurt lang hè 🙈
5 maanden geleden
Ik begrijp je helemaal. Ik moet sinds 1 week ook weer overgeven.. Ik had deze week een echo en haar weer zien gaf me zo'n boost! Mijn tip zou zijn om nog zoveel mogelijk leuke momenten te beleven zoals bijvoorbeeld nog een pretecho inplannen of andere dingen die je aan de kleine kunnen herinneren en waar je mee kan verbinden.
5 maanden geleden
Poeh, het klinkt ook echt wel als een pittige combi van klachten die je hebt! Het is helemaal oké om je zo te voelen. Ik heb veel van die klachten niet maar ben er evengoed helemaal klaar mee (de beperkingen, niks zit of ligt meer lekker, kleren staan niet mooi, moe etc). Ik moet net als jij nog 8 weken.
Ik heb besloten dat ik overdag een paar kleine dingetjes doe om mezelf blij te maken:
- stukje wandelen (hoeft niet lang, kan gewoon een blokje om zijn)
- even bewust contact maken met de baby, even op bed liggen voelen, ertegen praten, muziek opzetten of boekje voorlezen
- iets creatiefs maken (tekenen, sieraden maken, schilderen etc)
- elke dag mezelf even klaarmaken, normale kleren aan en makeupje op (doet echt wonderen)
- op pinterest naar schattige baby outfitjes kijken
- een dagboekje invullen (soms helpt lekker van je afschrijven), hoeft echt niet elke dag
Daarnaast tel ik bewust geen dagen af tot verlof of uitgerekende datum, dan duurt het nog zo lang. Leef van dag tot dag, kijk wat je aankunt en als dat betekent dat je vandaag de hele dag plat op bed ligt dan is dat even niet anders. Kijk dan even voor de 20e keer die ene film waar je blij van wordt.
Hang in there mama!
5 maanden geleden
Hier ook helemaal klaar met de zwangerschap, maar mijn tweede is met 32 weken geboren, toen ik ook zo hard riep dat ik er klaar mee was. En geloof me, dat wil je niet! Klinkt misschien een beetje stom, maar iedere dag/week die ik er nu bij heb, ben ik super blij (ondanks dat ik er ook geen zin meer in heb). Misschien dat in gedachten houden!
5 maanden geleden
Heel herkenbaar, ook nog 8 weken en ik heb een dochter van 1.5 en van 3. Ben doodmoe. Dit was een verrassings zwangerschap en hoewel ik mega blij ben en het zeer welkom is. Geen aanrader🤪
5 maanden geleden
Reactie op FlinkeSaffier650294
Heel herkenbaar, ook nog 8 weken en ik heb een dochter van 1.5 en van 3. Be ...
Hier ook, dochter van 3 en dochter van net 1. Moet nog 5 weken ben kapot 😂
4 maanden geleden
Hier hetzelfde.. ik ben nu 31 weken. Baby ligt nu vaak in stuit wat echt heel oncomfortabel voelt. Ik kom moeilijk in slaap, buik hangt laag, ik kan weinig doen met mijn zoontje van 2 omdat mijn buik best groot is en echt zwaar is. Natuurlijk wil ik dat de baby blijft zitten tot minimaal 37 weken maar ik kan echt niet wachten tot hij eruit mag 😅
4 maanden geleden
Reactie op Kimm891
Pffff herkenbaar dames !!! Wil liefst hele dag op bed liggen, maar met een ...
Oh dit is ook zo herkenbaar. Peuter van 2 jaar die flink grenzen aan het verkennen is, ik krijg snel harde buiken, deze zijn soms ook echt pijnlijk en een hele actieve baby (vooral als ik savonds wil gaan slapen).