12 Reacties

gisteren

Ik heb in september mijn 4e kindje gekregen en altijd geleerd dat het zitgedeelte pas kan als de kleine zelfstandig kan zitten. De trillingen en dan dus druk op hun heupjes kunnen ze nog niet hebben. Hun lijfje kan dat niet aan. Ik zou dan inderdaad dragen in de draagzak.

gisteren

Het is verstandig om ze pas in het zitgedeelte te doen als ze goed stevig kunnen zitten en hun hoofd goed stabiel houden. Meestal zijn ze dan wel minimaal 6 maanden. Eerder wordt niet aangeraden ivm druk op hun romp als ze rechtop zitten in een bewegende kinderwagen.

gisteren

Zou ik niet doen. Je baby kan dit nog niet. Advies vanaf 6 maanden is echt uit veiligheid.
Ik weet niet of je ook de stokke triptrap hebt? De newborn gedeelte kun je daar afklikken en in de kinderwagen zetten. Ik las dat dit bij de meeste kinderwagens past. Zo zit je kleintje wat meer. Wellicht is dit nog een idee.

Reactie op groeiendebuik?

Ik weet niet of je ook de stokke triptrap hebt? De newborn gedeelte kun je ...
Dat kan ik zeker eens proberen, bedankt voor de tip!

gisteren

Als je een maxi cosi autostoel hebt kun je die ook vaak op de wagen zetten met van die koppelstukken.

20 uur geleden

Ons vorige kindje wilde ook snel meer zien. Hier zijn we bij 4 maanden ook op het zitgedeelte overgegaan. Wel volledig in ligstand. Hiermee was hij toen erg tevreden omdat hij toch meer kon zien. We zijn het zitgedeelte pas in stapjes wat schuiner gaan zetten toen hij helemaal zelfstandig stevig kon zitten een paar maanden later. Ik weet niet of het zitgedeelte op jullie wagen ook liggend kan maar wellicht is dat een optie.
Ik lees hier nu pas dat het pas aangeraden wordt vanaf 6 maanden maar ik doe het al een maand. Dochter is nu 13 weken maar wil maar al te graag rechtop zitten. Gaat prima volgens mij hoor. Dat zit-ding van mij heeft 3 standen; volledig liggen, half liggen en zitten (cybex wagen). Maar zelfs bij het volledig zitten vind ik de rugleuning nog redelijk naar achter. Meestal loop ik een klein stukje zittend (als ze nog goed wakker is) en dan switch ik naar de halve ligstand. Zo heb ik een tevreden meid.
Waarom mag het eigenlijk pas vanaf 6 maanden? Wipstoel is toch ook niet helemaal plat? En het autostoeltje ook niet. En ze mogen toch ook rechtop op schoot als ze tegen je buik aan leunen. Volgens mij komt er echt niet zoveel gewicht op de heupen als het in half ligstand staat..?

18 uur geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Waarom mag het eigenlijk pas vanaf 6 maanden? Wipstoel is toch ook niet hel ...
Een baby mag pas vanaf ongeveer 6 maanden in het zitje van de kinderwagen omdat hij dan voldoende nek- en rompspieren heeft ontwikkeld om zelfstandig en stabiel rechtop te kunnen zitten zonder om te vallen, wat essentieel is voor de veiligheid en de juiste ontwikkeling van de wervelkolom. Dit voorkomt dat de baby onderuit zakt, de ruggengraat te veel belast wordt, of dat het hoofdje naar voren zakt, wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken.

18 uur geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Waarom mag het eigenlijk pas vanaf 6 maanden? Wipstoel is toch ook niet hel ...
Het heeft te maken met de hobbels en trillingen. Het lijfje moet die schokjes op kunnen vangen maar is daar nog niet sterk genoeg voor. Ik heb zelf altijd gewacht totdat ze sterk genoeg waren om zelf los rechtop te kunnen zitten en heb daar nooit belemmering in ondervonden.

13 uur geleden

Mijn oudste was precies zo. Ik gebruikte voor korte stukjes daarom vaak de maxicosi, dan kon hij wat meer zien. Uiteindelijk ben ik rond 5 maanden overgegaan op het zitje en dan vaak wel helemaal plat of 1 standje rechter. Toen kon hij wel al redelijk goed zelf rechtop zitten, ook in de tripptrapp bijvoorbeeld. Toen hij jonger was en het te lang was voor de maxicosi legde ik hem soms even op zijn buik in de wieg en dan met een contrast boekje ofzo. Vond hij ook erg leuk!