46 Reacties
5 dagen geleden
Als je baby een schone luier heeft en gegeten heeft, gewoon laten huilen in de box. Ze moet ooit leren dat ze niet altijd gedragen kan worden.
Ze is nu net 11 weken 🙄🤨
5 dagen geleden
“ Jullie hebben je baby aangeleerd om bij jullie te slapen en in de draagzak, en daarom wil ze niet in haar eigen bedje slapen overdag “
5 dagen geleden
Context: Ik heb thuis een babyfoon met camera. Mijn kindje wordt normaal gesproken redelijk content wakker en begint eerst met wat smakken e.d. voordat ze echt gaat huilen.
Ongevraagd advies: gewoon de slaapkamerdeur open laten staan op de 2e verdieping ipv de babyfoon aanzetten. Je hoort haar echt wel als ze gaat krijsen.
Ja, dat moment van hard krijsen wil ik dus vóór zijn..
5 dagen geleden
"Gewoon je baby meenemen naar de familieverjaardag, je nichtje (van 20 die zelf geen kinderen of enige ervaring ermee heeft) wil vast wel afwisselen met je om je baby in bed te krijgen als dat niet lukt"
Een baby even vasthouden is heel wat anders dan een baby in bed krijgen.
Overigens heb ik de baby uiteindelijk wel meegenomen naar de verjaardag maar m'n nichtje heeft haar niet in bed gelegd hoor
5 dagen geleden
En de leukste van allemaal: zo deden we het vroeger ook hoor.
Of: in ... (3e wereldland) worden ook gewoon baby's geboren hoor, waarom zou jij er dan niet op vakantie kunnen met je baby? Nou, bijvoorbeeld omdat daar malaria en andere gekke ziektes zijn. Weet je hoe hoog de kindersterfte daar is??
4 dagen geleden
" inbakeren is toch zielig, dan kan ze helemaal niet bewegen" .. nee weet je wat pas zielig is: een baby die zo overprikkeld en oververmoeid is en zichzelf wakker houdt door al haar hyperactieve reflexen.. Thanks oma.
Nog een: ik vind dat jammer hoor. Ze went vanzelf. Wij deden jullie vroeger altijd iedere dag in bad en jullie genoten daar zoo erg van. Oke dus ik moet van jou (weer mijn oma) mijn dochter dagelijks in bad doen, terwijl ze alles bij elkaar krijst en het überhaupt nieteens hoeft?! Alles went, klopt, maar mijn kind hoeft geen trauma aan water zoals ik nu heb. Niets zieligs aan. En nog beter voor haar huid ook.
4 dagen geleden
Schoonmoeder (al meerdere keren 😅): "Waarom kopen jullie geen T-shirts met korte mouwen? Dat trek je veel makkelijker over een romper met lange mouwen aan." 🤣
En allebei onze ouders: "Ah je kunt hem gerust een tijdje laten huilen hoor."
4 dagen geleden
Mijn oma gisteren nadat ik had verteld dat de kleine met 5 maanden naar het kdv gaat omdat ik dan weer moet gaan werken: “Een kind onder de 1 jaar naar de crèche sturen is zielig, dat moet je echt niet doen.” 😕
Ook mijn oma gisteren: “Vroeger sliepen alle baby’s na een paar weken al door hoor.” dus ik vroeg hoe dat dan kon. “Nou we lieten ze gewoon huilen en gaven geen voeding, dan weten ze gauw genoeg dat ze gewoon moeten doorslapen.”
4 dagen geleden
Je kleed ze echt te koud aan hoor! Hij (onze peuter) moet echt een hemd aan hoor! En de baby moet echt wel een warme muts op! Kom op, het is 10 graden buiten! Geen -10!