22 Reacties
4 maanden geleden
Ben al duidelijk aan het communiceren naar familie e.d. dat we niet willen dat ons kindje op fb/IG komt ed. Als ik erachter kom dat het toch gebeurt zullen die mensen geen foto’s meer ontvangen of mogen maken. Maar ga er vanuit dat het gerespecteerd wordt.
Wel zullen we via whatsapp foto’s delen en ook maak ik gewoon foto’s met mobiel die in iCloud worden opgeslagen. Persoonlijk vind ik dat echt anders dan social media.
4 maanden geleden
Wij sturen geen foto’s naar andere dan ons eigen gezin en verwachten dat er ook geen foto’s worden gemaakt
Ik ben ook heel erg tegen social media om überhaupt foto’s online te zetten zelfs mijn pubers mogen dit niet en probeer ze ook uit te leggen waarom niet er gebeuren veel te veel nare dingen tegen woordig
Je kan ook de eenmalige weergave in whats app gebruiken dan kan er ook geen screenshot worden gemaakt
4 maanden geleden
Wij delen ons zoontje en straks ook onze dochter niet herkenbaar op sociale media. Dat wordt eigenlijk goed gerespecteerd door onze ouders. We hebben 1 keer een van onze ouders moeten vragen een foto te verwijderen, erna is het nooit meer gebeurd. Ook de opvang gaat hier heel goed mee om (en is het bij ons maar een enkel kindje dat wel herkenbaar op sociale media mag).
We sturen de opa's en oma's wel foto's via WhatsApp en onze foto's worden opgeslagen in Google als back-up, maar dat vind ik toch anders omdat daar meer privacy is.
4 maanden geleden
Reactie op MommyofLy
Is dit toevallig op de iPhone? Want ik kan het niet vinden op de Samsung 🫠 ...
Neehoor, dit is gewoon een instelling via WhatsApp. Is iets nieuws.
Zie: https://radar.avrotros.nl/artikel/meta-ai-in-whatsapp-worden-je-gesprekken-gelezen-en-hoe-zet-je-het-uit-61772
4 maanden geleden
Reactie op MommyofLy
Dan heb ik die update nog niet. Want ik kan het namelijk niet vinden tussen ...

Ik denk dat je bij de verkeerde plek kijkt. Je moet in WhatsApp een (groeps)chat openen en dan naar de gegevens van die groep gaan. Dan zie je die optie. Zie voorbeeldje hieronder:

4 maanden geleden
Wij zijn überhaupt niet echt bezig met social media en gaan daar ook geen fotos plaatsen, buiten whatsapp en signal. Op die laatste zullen we wel fotos delen, maar dat vind ik anders. Zeker omdat ik me uiteindelijk het meest zorgen maak om een creep en die moet wel door heel veel hoepels springen om bij precies onze foto's te komen via whatsapp.
4 maanden geleden
Tot nu toe heb ik mijn instagram op prive staan en iedereen verwijdert in mijn volgers lijst die ik niet met regelmaat spreek.
Als andere optie ben ik aan het denken om een WhatsApp groep met alle familieleden aan te maken en daar alle baby fotos te posten + met de geavanceerde instellingen geactiveerd.
Ik zit met het dilemma dat grotendeels van de grootouders en ooms/tantes niet om de hoek wonen maar in de USA... Dus ik kan niet simpelweg tegen hun zeggen van: je komt maar langs als je je kleinkind/neefje wilt zien 💁🏽♀️ en vind het toch wel belangrijk dat ze op de hoogte blijven van ons kindje.
4 maanden geleden
Wij gaan geen herkenbare foto's van ons kind op social media zetten, ook al hebben we een afgeschermd account. Als ze later zelf foto's wil delen, is dat haar eigen keuze, maar die moet ze zelf kunnen maken. Als ik zie hoeveel sommige ouders posten, vind ik niet meer normaal. Ik heb sommige kinderen van kennisen nog nooit ontmoet, maar weet door social media bijna alles over de kinderen.
Whats app zullen we wel foto's versturen, maar ook niet naar iedereen. De mensen met wie we foto's delen, weten hoe we er over denken en die zullen ook niet zomaar foto's op social media zetten.