23 Reacties
3 weken geleden
Ik weet niet of je aan blokvoeden doet maar bij mij was dit ook. Ik bied 1 per per keer aan, en mijn baby begon op een gegeven moment na 7/8 min drinken idd te huilen. Vervolgens legde ik hem aan de andere borst daar heeft hij nog rustig aan gedronken en was het goed.
3 weken geleden
Reactie op OplettendeSterrenbeeld810057
Ik weet niet of je aan blokvoeden doet maar bij mij was dit ook. Ik bied 1 ...
1 borst per keer*
3 weken geleden
Ik volg even, hier precies hetzelfde. Ik heb maar weer een lactatiekundige gecontact. Vanmiddag was ik zo wanhopig omdat hij gewoon niet genoeg drinkt en aankomt dat ik een flesje kunstvoeding heb gegeven. Deze ging er dan weer wel goed in en ging hij gelijk slapen.
3 weken geleden
Herkenbaar! Ik probeer het max 3 keer. Dan nog huilen? Dan is het speen erin en laten slapen. Ongeveer 30 minuutjes later hapt ze alsnog aan. Althans, hier dus... Dan is ze te moe inderdaad.
Wat hier soms ook helpt is om met speen al voor de borst te leggen. Zodra ze echt rustig is, voorzichtig de speen eruit halen en dan overgaan naar tepel. Soms hapt ze dan toch wel goed aan. Als ze dan weer huilt, stop ik wederom. Ze heeft reserves genoeg en weet het uiteindelijk wel te vinden - vanuit lactatiekundige deze geruststelling meegekregen ;).
3 weken geleden
Reactie op OplettendeSterrenbeeld810057
Ik weet niet of je aan blokvoeden doet maar bij mij was dit ook. Ik bied 1 ...
Ik geef inderdaad ook 1 borst per keer, ook vanwege overproductie wat nu redelijk aan het stabiliseren is.
Is jouw baby de volgende voedingen ook gestopt met huilen als je de andere borst aanbood?
3 weken geleden
Reactie op EvenwichtigeWolk104078
Herkenbaar! Ik probeer het max 3 keer. Dan nog huilen? Dan is het speen eri ...
Dat is ook slim, om even te laten slapen tussendoor.
Onze dochter groeit ook goed dus ze zal wel genoeg binnen krijgen. Het huilen is alleen hartverscheurend en de melk zit ook echt overal.
3 weken geleden
Mijn dochtertje (8 weken) doet dit ook sinds ruim een week. Dan sabbelt ze aan haar handje, of lijkt zoekende maar zodra ik haar dan naar mijn borst breng dan zet ze het op een krijsen.
Hier is dat een teken dat ze eigenlijk heel moe is.. dus dan breng ik haar in slaap en zodra ze dan wakker is drinkt ze wel goed
3 weken geleden
Hier is het moe maar geen melk meer willen of krampjes. Ik probeer zijn knietjes naar zijn buikje te doen en merk dan snel welke van de 2 het is
3 weken geleden
Reactie op CmRou
Ik ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt als je dat zou willen delen nad ...
Tuurlijk! Maandag heb ik de afspraak staan ☺️
3 weken geleden
Reactie op CmRou
Dat is ook slim, om even te laten slapen tussendoor.
Onze dochter groeit o ...
Dat denk ik dan ook! Ja het is idd hartverscheurend, de reden dat ik na 3 keer ook echt stop (als t niet al na de tweede poging is 🙈).
3 weken geleden
Hi CmRou, ik had precies hetzelfde! Mijn zoon is nu bijna 8 weken, en een week geleden had ik precies hetzelfde wat je beschreef. Het heeft zo vier vijf dagen aangehouden. Ik ben gaan kolven en flesjes geven zodat hij genoeg binnen kreeg. En sinds vandaag, niks aan t handje, eet weer rustig zoals vanouds.
Ik las dat het de afstemming van je lijf op bv is, nu komt dat in balans dus spuit de melk minder uit je borsten maar stroomt het na een minuut rustiger, waar ze gefrustreerd van worden.
Keep it cool, t komt echt weer goed!
3 weken geleden
Oowh ja hier is dat nu ook het geval neem de tijd en idd even eraf halen en dan aan de andere proberen zo doe ik het nu ook en zolang je genoeg plas luiers hebt en poep luiers dan komt het vast goed ☺️