15 Reacties

7 maanden geleden

Elke dag stoken helpt een hoop!

7 maanden geleden

Had ik ook laatst, tandarts gebeld en mocht dezelfde dag langskomen. Moest wel daarna met waterstofperoxide (1:1 verdund) met water spoelen met gazen op die plek, was na 4 dagen over. Zou morgenochtend gewoon even de tandarts bellen!

7 maanden geleden

Reactie op GoudenBloem796500

Had ik ook laatst, tandarts gebeld en mocht dezelfde dag langskomen. Moest ...
Oh wat fijn! Ik kan helaas pas over 2 weken terecht voor controle en begin juli pas voor mondhygienist.. kan ik ook gewoon zelf watersofperoxide aanschaffen? En wat bedoel je met gazen op die plek? Echt gaasjes in je mond houden?

7 maanden geleden

Ga zelf vast aan de slag met elke dag stokeren. Paar keer heen en weer bewegen tussen elke tand, dus niet 1x prikken. Dit advies ga je ook van je tandarts/mh krijgen. Daarnaast natuurlijk 2x per dag poetsen, ook goed je tandvleesrandjes meepoetsen.

7 maanden geleden

Reactie op GoudenBloem796500

Had ik ook laatst, tandarts gebeld en mocht dezelfde dag langskomen. Moest ...
Dit klinkt meer als het advies bij een lokale ontsteking, zoals bij doorbraak van een verstandskies. Is geen standaard advies als je rond je hele gebit last hebt van je tandvlees. Ik zit in het vak :)

7 maanden geleden

Ga zelf vast aan de slag met elke dag stokeren. Paar keer heen en weer bewe ...
En nog even een toevoeging: schrik niet als het flink gaat bloeden. Dat is een teken dat het ontstoken is, je kan niks stukmaken als je gewoon voorzichtig het stokertje gebruikt. Meestal neemt het na +- 2 weken vanzelf als als je het consequent dagelijks blijft doen :)

7 maanden geleden

Dit klinkt meer als het advies bij een lokale ontsteking, zoals bij doorbra ...
Ja dat was bij mij het geval; deed veel pijn op 1 plek!

7 maanden geleden

Ik heb het nu ook! Irritant he. Heb het eigenlijk standaard voor elke menstruatie, dus weet dat het iets met hormonen te maken heeft. Was dus een beetje aan het wachten totdat het ging komen. Ben nu ook goed aan het stoken met die tandenstokers 2x per dag, parodontax active repair gekocht en mondspoelmiddel zonder alcohol. Als het over 2 weken niet minder is dan bel ik ff de tandarts.

7 maanden geleden

Jep, hier ook! Moet nu 2 keer extra naar de mondhygiënist om alles goed schoon te houden. Wat een ellende! 🤨

7 maanden geleden

Dit klinkt meer als het advies bij een lokale ontsteking, zoals bij doorbra ...
Oh top thanks! Ja ik merk echt dat aan de zijkanten boven mijn tandvlees omhoog is getrokken en ik heb nu denk ik iets "te" goed gepoetst waardoor het wat gevoeliger is. Net een kiwi gegeten en so dat prikte wel even, dat heb ik nog niet eerder gehad.

7 maanden geleden

Mijn mondhygienist raadt, naast stokeren, de mouthwash van Vitis aan om je tandvlees gezond te houden (mag je gebruiken als je zwanger bent, zit geen alcohol oid in). Kan je gewoon bij Etos kopen. En inderdaad, stokeren!

7 maanden geleden

Ik was afgelopen woensdag naar de mondhygiënist en die raadde ook aan om 2x per dag te stokeren en natuurlijk 2x per dag te poetsen. Als je dan nog steeds last houdt gewoon bellen of je voor een extra afspraak kan komen

7 maanden geleden

Hier ook ! Vandaag wakker geworden met een dikke wang en zie een abces achter in me mond 🥲 straks afspraak bij de tandarts voor waarschijnlijk antibiotica
Mijn tandarts gaf aan dat dit heel normaal is tijdens de zwangerschap, dus geen reden om je gelijk zorgen te maken over dingen als vroeggeboorte. Vertelde dat hij soms aan patiënten vroeg of ze zwanger waren, zij hem vervolgens verbaasd aankeken zo van 'hoe weet je dat?' en vervolgens uitlegde dat ie het kon zien aan de staat van het tandvlees. Advies was vooral om inderdaad gewoon extra goed op je mondhygiëne te letten en iedere dag te met een tandenstoker of ragertje aan de slag te gaan.

7 maanden geleden

Ik had hier ook veel last van aan het begin van de zwangerschap. Ik ben toen Vitis tandpasta en mondwater (de roze) gaan gebruiken 2 keer per dag, en sindsdien geen last meer. Het is wel wat duurder, maar als ik 1 of 2 dagen een andere tandpasta gebruik heb ik gelijk weer last van mijn tandvlees. Het is o.a. bij de Etos te koop!