38 Reacties

2 weken geleden

Lukt het misschien als je handschoentjes om doet? Ik heb het wel dat hij schrikt van zijn eigen handjes. Dus vanaf dag 1 doe ik tijdens het slapen sowieso handschoentjes.. dit geeft hem meer rust in zijn slaap. Uhm daarnaast kan je kijken naar zijn bedje.. als het matras te dun en hard is vinden ze dit meestal ook niet fijn.. ik heb nu een zacht dekentje en daarover pas een sloop.. dit helpt ook zkkr.. en kijk even wat er anders is dan in de avond.. probeer een donkere kamer te maken als dat in de avond ook zo is.. . Babys houden van regelmaat en structuur dus soms als iets verandrd in hun systeem kunnen ze daar ook niet goed tegen.. En qua kleding draagt hij iets anders in de avond? Dan overdag? Maar al om al.. handschoentjes zijn echt handig om te doen want ze schrikken nog steeds van hun zelf tijdens het slapen

2 weken geleden

Hoi hoi, hier precies hetzelfde helaas.. ons zoontje slaapt alleen in de wandelwagen na een wandeling. Wel slaapt hij dan aan een stuk door (2 a 3 uur). We zijn bezig hem te verplaatsen van co sleeper naar eigen kamertje voor de nacht. Dit is ook een drama. Ik wilde hem ook nog laten wennen aan zijn nieuwe kamertje dus heb ik hem gisterenmiddag in zijn bedje proberen te stoppen. Ik heb hem 20 min non stop proberen te troosten en te zingen maar niks werkte (slaapzakje, borst, donkere kamer, schone luier etc). Uit frustratie maar weer gaan wandelen en binnen 1 min was hij weer in slaap gevallen. Dit kan natuurlijk niet lang meer doorgaan, hij past al bijna niet meer in zijn wagen. Ik hou mijn hart vast, ik weet het ook niet. Wil zo graag dat hij gewoon slaapjes in zijn bedje kan doen maar ja. We blijven maar proberen.
Ik herken dit, soms ben ik zo lang aan het wiegen en dan is die na een halfuur al weer wakker 🥲

2 weken geleden

Herkenbaar, kost 30 minuten om t kind in slaap te krijgen en dan is ie na maximaal 30 minuten weer wakker, vreselijk

2 weken geleden

Herkenbaar! Het gaat hier in de nacht gelukkig wel goed maar overdag ook drama. Ik blijf proberen maar als het niet lukt laat ik hem alsnog op mij slapen zodat hij wel genoeg slaap krijgt. Ik denk (en hoop) dat het vanzelf wel goed komt.

2 weken geleden

Reactie op MejGar

Lukt het misschien als je handschoentjes om doet? Ik heb het wel dat hij sc ...
Wat is precies de reden van de handschoentjes? 😊 waarom zou dit het slapen beter maken? En qua matras; ‘s nachts slaapt hij wel gewoon in het bedje dus kan me niet zo goed voorstellen dat het dat is. Bedankt voor het meedenken 🙏🏼

2 weken geleden

Reactie op Sammie95

Hoi hoi, hier precies hetzelfde helaas.. ons zoontje slaapt alleen in de wa ...
Wat fijn dat hij dan wel zo lang slaapt! Hier slaapt hij alleen tijdens het lopen, bij thuiskomst is hij direct wakker. En hier past hij ook niet lang meer in de wagen, pfff nee hier kan het ook echt niet lang meer zo doorgaan.

2 weken geleden

Reactie op OplettendeSterrenbeeld810057

Ik herken dit, soms ben ik zo lang aan het wiegen en dan is die na een hal ...
Jupppp hier ook! :(

2 weken geleden

Reactie op Josie123

Herkenbaar! Het gaat hier in de nacht gelukkig wel goed maar overdag ook d ...
Wat fijn dat jij die hoop hebt 🙏🏼 Ik ben inmiddels de hoop een beetje verloren haha, want wanneer gaan ze op wonderbaarlijke manier het opeens wel kunnen, en waarom?

2 weken geleden

Reactie op 25rm

Wat fijn dat jij die hoop hebt 🙏🏼 Ik ben inmiddels de hoop een beetje ver ...
Het lijkt uitzichtloos en ik ben ook heus wel eens boos en gefrustreerd. Ze hebben nog moeite met de slaap cyclus te koppelen maar dit komt goed. Ooit ❤️

2 weken geleden

Je hebt het vast al geprobeerd, maar heb je bijv ook met één dutje geoefend. Het eerste dutje na de nacht bijv? Dit dutje is vaak het beste te doen omdat ze dan nog slaapdruk hebben van de nacht. Leg je je kindje weg in het donker? Heb je white noise? Ik ben even vooral benieuwd wat je al geprobeerd heb en dat is waarschijnlijk al heel veel

2 weken geleden

Ja wij hebben dit ook. Slaapt hij ook niet op jou/ in je armen? Ik doe meestal 1 dutje zelfstandig proberen en de rest slaapt ie op mij (of mijn vriend) of in de draagzak. Ook gaan we meestal 1 keer per dag wandelen met de wagen of ergens heen met de auto. Dan slaapt hij ook. Een zelfstandig dutje lukt ook vaak maar30-45 min. (Als het al lukt) Soms kan hij ineens magisch wel blijven slapen in de wagen als deze stil staat maar dit is in 4 maanden tijd misschien 5 keer gebeurd. In onze armen kan hij wel 1,5-2 uur slapen. snachts slaapt hij wel in de co sleeper maar ook dat lukt pas vanaf 23:00 savonds. Snachts maken ze van nature melatonine aan, slapen ze dieper en kun je ze makkelijker wegleggen. De oma’s zijn begonnen met oppassen en bij hun lukt het ook niet om hem weg te leggen. Hij gaat 1 februari wennen op de opvang, ben benieuwd hoe het daar gaat. Tja, we proberen van alles en we oefenen het maar ik kan er niet meer van maken. Het lukt hem gewoon nog niet 😅

2 weken geleden

Herkenbaar. Nachten gaan prima na het drinken kunnen we haar goed wegleggen (wel om 3/4 uur drinken) Overdag proberen we altijd in het bedje.in love to dream slaapzak, white noise, donkere kamer.ene keer lukt het wel andere keer niet. Heb het idee dat je net de juiste timing moet hebben tot succes. Jammeren laten we gaan echt huilen halen we haar eruit. Vaak helpt het om nog een keer speentje erin te doen maar als dit na aantal keer herhalen niets doet, halen wij haar eruit en gaat ze in de moonboon. Dat is voor ons een echte life safer geweest.

2 weken geleden

Reactie op Lieke2025

Je hebt het vast al geprobeerd, maar heb je bijv ook met één dutje geoefend ...
Ja vaak lukt die het best, zonder al te veel strijd en tranen. Wel altijd max 1 cyclus. De kamer is donker, white noise geprobeerd, wiegen, sussen, speentje, voeden. Slaapzakje aan. Liedjes zingen, hoofdje aaien. Wandelwagen lukt in de meeste gevallen, maar zodra we stoppen met lopen en thuis zijn gelijk wakker. Uhhhh even denken.. draagzak zelfde verhaal, met lopen slapen, zodra we thuis zijn wakker.

2 weken geleden

Reactie op FlexibelePegasus178087

Ja wij hebben dit ook. Slaapt hij ook niet op jou/ in je armen? Ik doe mees ...
Ah ja dit klinkt heel erg herkenbaar. Dutjes op de arm soms wel langer maar lang niet altijd. Zou het beter zijn om maar één slaapje per dag in bed te doen en de rest op de arm te laten?

2 weken geleden

Mijn kindje slaapt ook in de kinderwagen met wandelen de rockit is echt heel fijn om hem thuis verder te laten slapen. Ook in restaurants werkt dit enorm goed. Zo heb ik altijd een slaapje van een uur. Hopelijk helpt het je!🤍

2 weken geleden

Reactie op 25rm

Ah ja dit klinkt heel erg herkenbaar. Dutjes op de arm soms wel langer maar ...
Ja of het beter is weet ik niet hoor misschien is het wel een slecht advies vanuit mij. Ik kom amper ergens aan toe dus het is niet perse aan te raden 😅 maaar als ik het niet op deze manier doe raakt ie oververmoeid en dan word het steeds moeilijker in slaap komen en veel huilen etc. en dat is ook weer niet fijn .. Ik heb ook wel eens gelezen dat ze een slechte associatie met t bedje kunnen krijgen als je het teveel forceert. Ik ben hier zelf ook de ene dag heel onzeker over of ik het wel goed doe, het niet anders aan moet pakken en de andere dag kan ik denken; het is maar tijdelijk. Hij gaat steeds minder slaap nodig hebben, hij wordt groter en ik heb er vertrouwen in dat het hem uiteindelijk een keer gaat lukken! Wat ik probeer is het zo leefbaar mogelijk te maken door de dag inderdaad in te delen met een dutje in de kinderwagen en/of auto en wel minimaal 1 of 2 lange goede dutjes in mn armen. Dan installeer ik me goed op de bank en kijk ik een serie. Het is mijn eerste kindje dus dit kan nu nog op deze manier.

2 weken geleden

Reactie op 25rm

Wat is precies de reden van de handschoentjes? 😊 waarom zou dit het slapen ...
Handsxhoentjes geven ze meer rust. Omdat de handjes af.en toe eeen reflex hebben die kunnen af en toe de baby laten schrikken
Ons meisje wilde ook niet zonder beweging slapen, dus inderdaad ook het zelfde verhaal met in de draagzak blijven lopen - buiten in de wagen blijven lopen, in de auto sliep ze ook. Totdat ik over de Moonboon las, dit is nu voor ons echt een uitkomst voor dutjes overdag! Ik wissel dit af met een wandeling buiten en geeft zó veel meer vrijheid voor mezelf overdag.

2 weken geleden

Reactie op WilskrachtigeParel808820

Ons meisje wilde ook niet zonder beweging slapen, dus inderdaad ook het zel ...
Ik heb hier ook over zitten twijfelen maar vraag me af of het nog zin heeft nu hij al 4 maanden is. Hoe oud is jullie dochter en wanneer zijn jullie ermee begonnen?