11 Reacties
8 maanden geleden
Wij zijn geen artsen natuurlijk🤷🏻♀️ zelf heb ik dat ook vaak maar ik ben bekend met tietze.
Verder geen druk op de borst, pijn tussen de schouderbladen? Uitstralingen naar je linkerarm enz? Want dan moet je sowieso aan de bel trekken
8 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Wij zijn geen artsen natuurlijk🤷🏻♀️ zelf heb ik dat ook vaak maar ik ben ...
Ik wilde precies hetzelfde zeggen; klinkt als het syndroom van Tietze!
Hier 3 weken geleden opgenomen met dezelfde klachten. Bleek gewoon Tietze te zijn. 😅
8 maanden geleden
Reactie op NoraKitties
Ik wilde precies hetzelfde zeggen; klinkt als het syndroom van Tietze!
Hie ...
Jaa dat dus
8 maanden geleden
Hier ook tietze. Ook stress lokt bij mij deze klachten uit. 3x op de SEH gelegen 6 jaar geleden hierdoor. Dacht oprecht dat ik een hartaanval had en omdat ik door dat gevoel een paniekaanval kreeg werd het alleen maar erger.
8 maanden geleden
Reactie op Fresta
Dit bericht is verwijderd
Dit idd en tussen de schouderbladen is ook een belangrijke
8 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben naar de huisarts geweest en het is inderdaad syndroom van tietze. Ze kunnen helaas niks aan doen
8 maanden geleden
Reactie op GenereuzeKaketoe325412
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben naar de huisarts geweest en het is ind ...
Nee klopt is helaas geen behandeling of iets tegen, en veelal chronisch
8 maanden geleden
Ik heb ook vaak die steken in mijn borst en tussen mijn schouderbladen. Straalt ook uit naar mijn kaken. (Hartaanval bij vrouwen straalt vaker naar de kaken als naar de arm)
Paar keer voor in het ziekenhuis geweest.
Bleek het door maagzuur te komen.
Heb het normaal 10-12 keer per jaar. Nu ik zwanger ben wat vaker.
Dus mochten mensen vergelijkbare klachten hebben maar geen Tietze, dan weet je nog iets waar het door kan komen.
8 maanden geleden
Toevallig gisteren opgenomen in het ziekenhuis vanwege Tietze. Paar jaar geleden te horen gekregen dat het wel weg zou gaan maar helaas. Gisteren leek het alsof ik een hartaanval zou krijgen met enorm enorm veel pijn. In het ziekenhuis te horen gekregen dat ik echt moet letten op me stress niveau. Zit momenteel in een stressvolle periode en ik merk dat het syndroom elke dag aanwezig is
8 maanden geleden
Reactie op GenereuzeKaketoe325412
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben naar de huisarts geweest en het is ind ...
Je kan naar een manuele therapeut gaan. Ben ik een paar jaar terug geweest en dat werkte voor mij wel. Ook ademhalings oefening op het moment van de pijn hielpen voor mij. 4sec door je neus in, even vast houden en door je mond uit. (Buikademhalen)