16 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb sinds mijn vorige zwangerschap ook 2 stuks, normaal geen last van. Ik smeer Curanol, dat kun je gewoon halen bij de Kruidvat, je kunt het evt ook icm met pilletjes doen, dat werkt nog beter.

4 maanden geleden

Klinkt misschien vies, desnoods even met een handschoentje doen..maar naast curanol smeren of tabletjes innemen, kan je de aambei zelf voorzichtig terug naar proberen te duwen..I know, klinkt echt vies ..en kan wat gevoelig, maar daardoor gaat het veeeul sneller over. Zelf 1 x gehad vorig jaar, maar nu tijdens de zwangerschap gelukkig (nog) geen last van gehad. Succes en sterkte 🤞🏼🙏🏼

4 maanden geleden

Reactie op Amy77

Klinkt misschien vies, desnoods even met een handschoentje doen..maar naast ...
Terug naar binnen* 😅

4 maanden geleden

Net wat de andere 2 dames zeggen. Smeren dan slinkt de aambei en heel voorzichtig rustig terug duwen masserend met kleine ronde bewegingen heel zachtjes tot die weer naar binnen is. Dit kan onder de douch of erna. Als je ontspannen bent. En erna de crème Smeren. Doe dat ochtend en avond. Met afwegen echt deppen ben je wel lang bezig maar dan maak je niks kapot En desnoods ook onder de douche erna even goed wassen dat alles schoon blijft in verband met bacteriën. Hopelijk lukt het zo. Succes

4 maanden geleden

Sudocreme kan helpen en het is shit dat je nu zwanger bent maar voor als de baby er is en je hebt hier nog last van dan heb ik de tip gekregen om neusspray met dat ene stofje er op te spuiten omdat dit de klier blokkeert!

4 maanden geleden

Als je naar de wc bent geweesr natte doekjes gebruiken of een bidet. En niet heel hard vegen maar deppen. Tevens gebruik ik zinkzalf, werkt bij mij beter dan aambeienzalf.

4 maanden geleden

Reactie op Amy77

Klinkt misschien vies, desnoods even met een handschoentje doen..maar naast ...
Oh ga dat is halen gewoon bij de Etos toch ? Het is niet zo dat het bloed eraf druipt maar wel met een toilet bezoek dat ik er langs veeg met een schoon doekje

4 maanden geleden

Heb ook aambeien gehad heb kruidvat eigen merk gehaald en het werkte prima als de aambeien geslonken is en zacht dan terug duwen

4 maanden geleden

Curanol pilletjes icm zalf op aanraden van de verloskundige. De huisarts kan hier niks aan doen

4 maanden geleden

Ik heb toevallig laatst in een podcast gehoord dat neusspray (wel de xylometazoline, oftewel otrivin) ook helpt. Want dat zorgt voor het slinken van slijmvliezen!

4 maanden geleden

Reactie op 1995knn

Ik heb toevallig laatst in een podcast gehoord dat neusspray (wel de xylome ...
Ja alleen dat mag je niet zomaar tijdens de zwangerschap gebruiken. Advies van de verloskundige hier was ook curanol.

4 maanden geleden

Reactie op RaadselachtigeBoom256098

Oh ga dat is halen gewoon bij de Etos toch ? Het is niet zo dat het bloed e ...
Ja ligt ook bij de Etos als het goed is. ☺️

4 maanden geleden

Zorg er ook voor dat je stoelgang niet te hard is, veel vezels eten en echt veel drinken

4 maanden geleden

Ik ben nu 34+4 dagen en deze week ook erg last van aambeien. Slik nu pilletjes van Curanol, aambeienzetpillen én zalf. Moet wel zeggen dat ik sowieso heel snel last van aambeien heb, en zalf alleen helpt bij mij nooit 🙈

4 maanden geleden

Ik had er een aantal weken geleden ook zo’n last van. Ik kon er zelfs niet van slapen. Ik had wat middeltjes gehaald hij het Kruidvat, maar dat hielp niet. Toen toch naar de huisarts gegaan en kreeg Lidocaine en zinkzalf, het was binnen een dag al veel minder pijnlijk.

4 maanden geleden

Witch Hazel spray schijnt ook goed te helpen!