4 Reacties

3 weken geleden

Hi! Ik heb ditzelfde. Bij eerste zwangerschap ook gehad vanaf ongeveer week 30, bij deze zwangerschap al vanaf ongeveer 20 weken. Bekkenfysio gaf mij aan dat dit vooral komt door de druk die er komt te liggen daar beneden omdat mijn bekkenbodemspier veel te verduren heeft (binnen 4md zwanger van tweede). Daarbij is het sowieso normaal dat je een veel hogere aderdruk en doorbloeding hebt. Ik zou aanraden om naar een bekkenfysio te gaan! Zij “masseert” mijn spieren rondom mijn bekken/schaambot en dit geeft enige verlichting. Bekkenband kan ook helpen misschien. Curanol tabletjes kunnen ook helpen. Verder is er inderdaad weinig aan te doen.. vooral wat meer rust pakken door wat meer te liggen en minder te lopen/staan. 🤷🏻‍♀️

3 weken geleden

Thanks voor de tips! Tot nu toe nog geen last gehad van mijn bekken, maar misschien toch goed om te gaan als ik jouw verhaal lees. Ik draag al vanaf 15 weken een Buikband ter verlichting van mijn onderbuik, maar de druk zakt heel langzaam naar beneden. Ik ga kijken wat de fysio voor mij kan doen. Jij ook succes!!

3 weken geleden

Symptoombestrijding hoor, maar coolpack in je onderbroek ✌️

2 weken geleden

Met dit weer niet ideaal maar een steunpanty met evt inleg kan helpen. Er zijn blijkbaar ook speciale broekjes met druk tegen je schaamlippen zodat je er minder last van hebt en erger kan voorkomen.