36 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb de core gekocht, daar zitten de tijdschriften etc niet in maar wel de cool pads etc. Lijkt mij idd ook super handig + de peribottle en witchhazelspray. Er zit alleen geen alcohol, gaasverband navelklemmetje etc in maar ik ga in het ziekenhuis bevallen dus voor mij zijn die overbodig
6 maanden geleden
Zou ik niet doen, echt duur en het merendeel lijkt me onzin van wat er in zit. Poep zaadjes?😂 nooit van gehoord. Zelf heb ik alleen een periobottle en zoogcompressen gebruikt, dat heb je voor minder dan €10
In huis
6 maanden geleden
Reactie op GaveLavendel638700
Ik heb de core gekocht, daar zitten de tijdschriften etc niet in maar wel d ...
Bedankt, daar dacht ik ook aan. Als je los die dingen koopt op hun site kom je al snel duurder uit en het klinkt wel fijn. Maar goed alles wat "helpt tegen pijn na bevalling" bevat trekt me aan 😆
En bedankt ook @TFR, ik trek nogal makkelijk mijn pinpas dus goed om te weten dat ik het ook evt zelf kan maken ☺️
6 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Zou ik niet doen, echt duur en het merendeel lijkt me onzin van wat er in z ...
Haha ja ik heb wel is vaker gehoord dat je van lijnzaad beter kan poepen maar daar kan je voor een paar euro hele ladingen van kopen in de supermarkt dus dat klonk inderdaad overpriced. Goed om te weten dat de periobottle wel handig is en uiteraard de zoogcompressen!
6 maanden geleden
Reactie op FensMom
Bedankt, daar dacht ik ook aan. Als je los die dingen koopt op hun site kom ...
Ja ik heb het natuurlijk nog niet gebruikt maar los kopen kwam ik idd duurder uit, een kraampakket koste me zon 50 euro dus 30 euro voor die extraatjes die je bij een gewone kraampakket niet heb vond ik wel te doen. Ik wil alleen een cordring nog extra aanschaffen de rest vond ik idd belangrijk voor het behandelen van pijn na de bevalling. Ik had bij mijn vorige zwangerschap een kraampakket van de zorgverzekeraar en heb echt bijna niks daaruit gebruikt op de kraamverbanden na.
6 maanden geleden
Reactie op FensMom
Haha ja ik heb wel is vaker gehoord dat je van lijnzaad beter kan poepen ma ...
Ja joh en wie weet heb je het niet eens nodig, er wordt wel altijd angstig gepraat over poepen na de bevalling maar dat is lang niet bij iedere vrouw een probleem. Ben zelf een dag erna al gewoon normaal en zonder problemen naar de wc geweest terwijl ik wel gehecht ben etc. Die website is echt idioot duur gewoon dikke afzetterij 🫣 maaar ik lees hieronder al dat je makkelijk je pinpas trekt dus dan boeit dat je waarschijnlijk niet zo veel hahaha 😂
6 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Ja joh en wie weet heb je het niet eens nodig, er wordt wel altijd angstig ...
Je hebt verschillende pakketten. Die poepzaadjes zit bijv niet in de core pakket, die je voor 85 kan aanschaffen. Ik denk dat ze (net zoals ik) vooral gefocust is op de nabehandeling en daarnaast is het voor een paar tientjes meer gewoon een leuk pakket (maar dan ben ik ook iemand die erg snel zijn portemonnee opentrekt 😂 ik had bij mijn eerste kind het financieel niet zo breed dus ben dat flink aan het compenseren 🫠)
6 maanden geleden
Je hebt verschillende pakketten. Die poepzaadjes zit bijv niet in de core p ...
Aaah oké ja dat compenseren snap ik ergens dan ook wel weer!🤣 ik heb het ook niet breed dus let automatisch altijd op of ik het niet ergens anders goedkoper kan krijgen. Vind het anders zo weggegooid geld. Maar ik
lees nu dat jullie sowieso voor een kraampakket moeten betalen? Krijgt niet iedereen die vergoed? Wat slecht zeg 🤔 Ik heb een basis verzekering maar krijg een vrij uitgebreid kraampakket
6 maanden geleden
Je hebt verschillende pakketten. Die poepzaadjes zit bijv niet in de core p ...
Klopt inderdaad, de nabehandeling op pijn gebied is hetgeen wat me het meest aantrekt en dan kwam ik negatief uit als ik het los ging aanschaffen (bij hun) en natuurlijk met de gedachte dat de kraam organisatie het vast met een "reden" aanprijst. Financieel heb ik weinig te klagen, maar sommige producten leken me zo duur en onnodig dat zelfs het gat in mijn hand vragen ging stellen 🤣
6 maanden geleden
Reactie op Pufje94
Onzin. Je merkt vanzelf wel wat je nodig hebt. Dat is totaal niet te voorsp ...
Dank je, waar ik een beetje bang voor ben is omdat ik geen idee heb wat er is, ik het ook moeilijk vind om te beslissen wat ik nodig. Goed om in ieder geval te weten dat de periobottle een goede is!
6 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Ja joh en wie weet heb je het niet eens nodig, er wordt wel altijd angstig ...
Vond dat poepen echt wel mee vallen! Het lukte me alleen niet omdat er steeds mensen in mn huis waren dan kan ik het gewoon niet toen hebben we een dagdeel ingepland dat er niemand was zodat ik kon gaan 😂
Verder schrik ik intens van hoe duur die post partum box is wajow. Ik heb 3 dingen gebruikt na die tijd.
Peri bottle, kotex maandverband & zakjes met appelstroop voor de stuwing. Voor €20 ben je wel klaar. Maandverband nat maken en in de koelkast leggen als coolpad heb je multifunctioneel maandverband 😂
6 maanden geleden
Reactie op FensMom
Dank je, waar ik een beetje bang voor ben is omdat ik geen idee heb wat er ...
Ik denk dat je helemaal niet heel veel nodig bent eigenlijk ik was nergens op voorbereid bij de eerste voor naderhand. Ik had alleen een peri bottle aangeschaft & zakjes met appelstroop gemaakt voor in de vriezer maar ik miste eigenlijk ook niks behalve dat ik te weinig maandverband had gekocht. Ik kreeg van de kraamzorg hele handige tips uit de oude doos voor bepaalde dingen en denk dat zij jou daar ook bij zullen helpen en als er iets nodig blijkt te zijn kan er altijd wel iemand voor je naar de winkel om dat op te halen
6 maanden geleden
Reactie op Pufje94
Onzin. Je merkt vanzelf wel wat je nodig hebt. Dat is totaal niet te voorsp ...
Mee eens, ik heb er nooit van gehoord en ben de eerste dagen prima doorgekomen. Mijn man heeft alleen een keer Kotex maandverband hoeven te halen. En voor de onderkant had ik een gewone bidon, wij hebben massa’s van die dingen en kosten geen drol.