8 Reacties

20 uur geleden

Ik heb zelf wel eens ringworm (wij hebben vee en is overdraagbaar op mensen), doe er nooit wat aan en gaat bij mij altijd vanzelf weer over. Ik had indd op internet ook gelezen toen ik het een tijdje geleden op mijn borst had en ik borstvoeding geef. Toen heb ik het 2x ingesmeerd met zo'n schimmelcreme van de kruidvat. Die kan je ook voor pasgeboren baby's gebruiken bij luieruitslag door schimmel. Dus dat zou je wellicht wel op t plekje kunnen gebruiken als het over een paar dagen niet minder wordt

19 uur geleden

Reactie op Memmie123

Ik heb zelf wel eens ringworm (wij hebben vee en is overdraagbaar op mensen ...
Bedankt voor de tip!!

13 uur geleden

Ik werk in een dieren kliniek, ringworm kan vanzelf weggaan, bij de honden en katten geven we vaak wel cremes mee om besmettimg te voorkomen naar andere dieren en mensen toe. Als je het heel erg hebt is het wel moeilijker te behandelen. Hou het in de gaten, als het erger wordt kun je inderdaad wat Memmie zei een schimmel creme krijgen die wellicht veel minder aggressief is als je hem bij drogisterij kan krijgen. Heb het zelf 1x gehad toen ik werkte bij een veehouderij, had toen wel creme van huisarts gekregen.
Onze baby had ook ringworm. Deppen met appelazijn en een olie (bijvoorbeeld amandelolie) gebruiken. Gaat vanzelf weg.

9 uur geleden

Reactie op HarmonieuzeHemellichaam556830

Onze baby had ook ringworm. Deppen met appelazijn en een olie (bijvoorbeeld ...
Ik zou geen amandelolie op de huid gebruiken!! Als de huidbarrière zwak is dan kan amandel erdoorheen dringen en dan kan je kindje er allergisch voor worden. Dus heel voorzichtig zijn met dingen op de huid smeren waar allergenen in zitten.

6 uur geleden

Bedankt voor de tips dames❤️ Ze heeft het vandaag volgensmij ook ineens bij haar oksel. Even de HA gebeld en die zegt dat ik fotos op moet sturen. Mochten ze nu wel creme willen voorschijven zal ik inderdaad vragen of ik beter een van de drogist kan proberen!

Reactie op Memmie123

Ik heb zelf wel eens ringworm (wij hebben vee en is overdraagbaar op mensen ...
Ze heeft gelijk die crème. Is daar goed voor

1 uur geleden

Update mochten andere hier ook tegen aan lopen. Nieuwe plekje was idd ook ringworm. Ik mag beginnen met miconazol smeren 2x per dag voor 2-6 weken max