27 Reacties
vorige week
Buik -> rug bij ons vanaf 6 weken
Rug-> buik is ze nu (13 wk) hard aan het oefenen
vorige week
Mijn baby van 15 weken rolt bijna van rug naar buik 😄 nog even door oefenen
vorige week
Reactie op nadianaad
Hoop drm eenmalig iets te zijn want vindt het zelf veeelste vroeg mag nog e ...
11 weken is niet veeelste vroeg. Vanaf 3 maanden is 'normaal'. Je zult zien dat de eerste keren vaak ook toevalstreffers zijn en het echte consequente rollen nog even op zich laat wachten. Van de buik naar de rug rollen is voor veel baby's makkelijk omdat ze de zwaartekracht mee hebben. Het hoeft niet intentioneel rollen te zijn
vorige week
Reactie op Aznag
Een kindje dat te vroeg rolt heeft vaak iets onderliggends volgens o.a. de ...
Dat klopt! Onze zoon rolde met 5 weken al.. waarbij schoonmoeder helemaal trots en onder de indruk was (en er bij iedereen over pochte) had ik meteen het gevoel van ‘dit klopt niet’ afspraak gemaakt bij de osteopaat en inderdaad te veel spierspanning aan een kant waardoor hij zich steeds overstrekte. Aantal weken ook Fysio en gerichte oefeningen. En na een paar x rolde hij ook niet meer.
Nu bijna 13 weken en begint toch weer te rollen, maar nu gecontroleerd en veel relaxter. 😅
vorige week
Reactie op Aznag
Een kindje dat te vroeg rolt heeft vaak iets onderliggends volgens o.a. de ...
Ook dat hangt weer van het kindje en de situatie af. Die van mij rolde van buik naar rug met 6 weken, maar dat deed ze door haar hoofd te bewegen en dan om te vallen. Ze heeft dat gewoon een keer perongeluk ontdekt (denk ik) en dan blijft ze het doen. Ze heeft het ook live gedemonstreerd bij de GGD en die vond het er "smooth" uitzien. Geen teken van spanning dus ofzo. Ik denk alleen dat er een verschil zit in de intentie om te rollen. Een baby van 6 weken zal het nog niet doen met het idee om te verplaatsen. Een baby van 4 maanden wel. Het is dus misschien wel dezelfde beweging maar toch kan je niet zeggen dat die baby van 6 weken even ver is als eentje van 4 maanden.
vorige week
Reactie op VerstandigeOase949303
Mijn baby van 15 weken rolt bijna van rug naar buik 😄 nog even door oefene ...
Vanochtend om half 7 werd hij ineens wakkers en ging heel hard zijn best doen om te rollen en ja hoor het is gelukt! Van rug naar buik 😄 #trotsemama
vorige week
Reactie op daisy0211
Hier nog niks wat op rollen lijkt.. ze kan zelfs haar hoofd ook nog niet om ...
Hier precies zo!
vorige week
Reactie op juffie1
Hebben jullie het rollen geoefend met jullie kleintjes of niet?
Ik 'oefen ...
Onze zoon precies hetzelfde 2x van buik naar rug en nu niks meer
16 uur geleden
Reactie op daisy0211
Hier nog niks wat op rollen lijkt.. ze kan zelfs haar hoofd ook nog niet om ...
Hoofd niet omhoog krijgen klinkt als niet helemaal gemiddeld.. zou je dat misschien met het consultatiebureau moeten bespreken?