8 Reacties

4 maanden geleden
Ik heb zelf ook last van rommelende darmen. Normaal ga ik Max 1 x per week voor een grote boodschap. Maar nu een stuk vaker. En inderdaad ook wisselende ontlasting.
Ik ben nu 7+5 en heb volgende week mijn 2de echo. Dus ga er maar vanuit dat het er allemaal bij hoort.
Ik eet ook wel meer de laatste weken

4 maanden geleden
Ik heb ook onwijs last van rommelde darmen. Gaat op en af, hele harde ontlasting. Hoort er denk toch een beetje bij…

4 maanden geleden
Ik ben 7+6 dagen en heb vandaag de eerste echo gehad met een mooi kloppend hartje ❤️ al weken lang zijn mijn darmen zwaar van streek: Veel lucht, pijnlijke steken voordat ik de lucht verlies, een opgezette buik, forse bewegingen en vaak een vol gevoel. Ik heb gelezen dat dit ligt aan de hogere progesteron waarden die je baarmoeder spieren tot rust brengen om juist een miskraam te voorkomen. Helaas kan het ook je darmen beinvloeden, wat ook tot allerlei vormen van ontlasting kan leiden. Ik heb het maar als positief teken gezien dat mijn lichaam blijkbaar veel progesteron aanmaakte en de zwangerschap goed verliep & bij jou klinkt het ook alsof je lichaam flink hormonen aanmaakt 😊
P.s. Bij mij hielp het om de verbanden te zien om rust te vinden: Steken heb ik net voor het boeren, bewegende buik net na het eten. Zo wist ik dat het mijn darmen en niet mijn baarmoeder was. Sterkte met wachten! ❤️

4 maanden geleden
Hier ook echt mega opgeblazen, veel gas, boeren, maagzuur en veel naar t toilet. Ik heb van mezelf een platte buik maar dat was met 5 weken al verleden tijd haha! Nu bijna 7 weken en morgen eerste echo. Het zal ook een stukje spanning zijn maar ook zeker je hormonen! Ik eet vrij gezond dus kan me haast niet voorstellen dat het de darmen zijn. Combinatie van alles. Je lichaam werkt hard en zal nu en dan ontregeld zijn. Succes 🍀

4 maanden geleden
Bedankt voor alle lieve en geruststellende reacties! Dit had ik echt even nodig! ❤️

3 maanden geleden
Dat is idd heel herkenbaar, steeds last van verstopping, en dan weer ineens diarree. Dan zit alles weer een paar dagen vast. Van die obstipatie lijk ik ook weer hoofdpijn te krijgen, dus alles werkt op elkaar door en zorgt voor een gevoel van malaise. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met darmproblemen.