30 Reacties
6 maanden geleden
In onze kolfruimte staat een klapbed, maar er is niet echt veel ruimte om het open te klappen. Mijn werkgever wijst er wel op dat ik daar gebruik van kan maken. Ik werk op een universiteit en in elk gebouw is er wel een kolf/rustruimte waar je gebruik van kan maken
6 maanden geleden
Ik heb best veel verschillende baantjes gehad maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er echt een rustruimte met bank of bed was. Kolfruimte stelt vaak ook weinig voor
6 maanden geleden
Ik werk in het ziekenhuis. Dus als ik even moest liggen ivm mn bekkenklachten tijdens de vorige zwangerschap kon ik in het beddengoed liggen 😅 kolfruimte is bij ons ook gewoon een plek waar op dat moment niemand is, geen speciale ruimte. En de kolf omspoelen in de keuken mocht absoluut niet wegens hygiëne regels. 😂
6 maanden geleden
Ik ben toevallig net eens gaan kijken wat we hier hebben. Een kolfruimte waarvan ze zeggen dat je er ook kan rusten maar er staat 1 stoel. Zo'n normale vergadertafel stoel zeg maar, wel met zachte zitting. Maar daar kan je echt geen middagdutje op doen. Ik heb nu afgesproken dat (als het nodig is) ik met de lunch naar huis ga, daar even kan rusten en dan de middag thuis verder werk. Dat vonden ze prima.
6 maanden geleden
Nee geen rustruimte maar wel een mooie kolfruimte sinds 2 jaar nadat ik bij mijn vorige zwangerschap stennis heb geschopt omdat er niks was en maar in het invalidentoilet moest gaan zitten…
6 maanden geleden
Dank voor alle reacties! Wat wordt er dan slecht voor ons gezorgd zeg, ik schrik ervan! 😅
De kolfruimte bij ons is ook niet meer dan een stoel en tafel achter slot en grendel.
We hebben ook een ruimte van de bedrijfsarts, daar staat een onderzoeksbank waar ik normaal even op ga liggen maar die hebben ze nu afgesloten. Misschien een tip voor jullie nog!
Ik ga ook eens stennis schoppen…
6 maanden geleden
Je kunt het gewoon aankaarten want je werkgever is verplicht dit te regelen. De kolfruimte moet ook aan bepaalde eisen voldoen, zoals privacy, af te sluiten, een stoel, elektriciteit en stromend water.
6 maanden geleden
Bij mijn huidige werkgever hebben we een goede rustruimte. Idd met een bed, stoel,kraan etc. Kan gebruikt worden voor kolfen of als iemand moet rusten (bijv iemand die ineens migraineaanval krijgt). Bij mijn vorige werkgever was het kolfhok een random kast die op slot kon😱 Daar hebben we toen actie op gezet en daar is ook een ruimte gemaakt met een comfortabele bank, koelkast etc. Dus het kan echt wel! Als je echt even plat moet s middags zou ik daar echt afspraken over maken met je werkgever. Misschien thuiswerken?
6 maanden geleden
We hebben een fijne kolf ruimte met stoel, tafeltjes, wasbak en koelkast. Zelfs droogrekjes en borsteltjes voor je kolf. Er is ook een matras om te rusten.
6 maanden geleden
Geen kolfruimte, geen rustruimte. Ik werk nu meer en meer thuis. Als er bevallingsverlof geen kolfruimte is (wat sowieso niet gaat lukken want mijn vaste werklocatie is een mierenhoop, elke vierkante meter is in gebruik), dan ga ik wel naar huis om te kolven in tijd van de baas 😅
6 maanden geleden
Reactie op fleur.1993
Geen kolfruimte, geen rustruimte. Ik werk nu meer en meer thuis. Als er bev ...
na mijn bevallingsverlof*
6 maanden geleden
Ik schrik van de reacties. Werkgevers moeten dit doen en wij moeten voor onze rechten opkomen dames. Ik heb gelukkig wel een rustruimte met echt bank kussens etc . + kolfruimte met koelkast etc. maar toen ik zei dat ik recht heb op meer pauze waren ze in shock. “waar haal je dat vandaan” Ik zei uit de wet. Je hebt recht op max 1 uur pauze als je 8 uur werkt dames AUB maak hier gebruik van!
6 maanden geleden
Hier ook niks. Ik ga er ook niet vanuit dat ze dit gaan regelen mocht ik er om gaan vragen🙈
6 maanden geleden
Reactie op Ezra Hasret
Ik schrik van de reacties. Werkgevers moeten dit doen en wij moeten voor on ...
Je hebt gelijk hoor dat voorop gesteld alleen voor je rechten opkomen is best lastig zonder een vast contract. Als je moeilijk doet ben je makkelijk vervangbaar door een jonge meid zonder kinderwens of een man. Die zijn een stuk makkelijker. Dat maakt denk ik dat veel vrouwen het er maar mee doen 😰