8 Reacties
8 uur geleden
Die van ons is ook 15 weken oud. Heel af en toe slaapt hij 5 of 6 uur achter elkaar. Maar als dat vanaf 20.00uur is dan moeten we nog steeds snachts er uit. Om 2uur en om 6uur, ik werk nog niet dus daarna gaan we ook weer lekker naar bed. Sommige mensen zeggen ook dat hun kind de nacht doorslaapt en een droomvoeding voor middernacht en soms ook nog een gles halverwege de nacht geven. Persoonlijk noem ik dat geen doorslapen. Daarentegen als je baby zonder te veel hulp echt slaapt tussen de flessen, dat is al super fijn!
Hoe geef je de fles? Ik merk dat als onze zoon afgeleid is overdag dat het drinken langzamer gaat. Als ik hem dan weer liggend op schoot doe zodat hij mij aankijkt dan drinkt hij wel weer goed.
Overdag probeer ik dat hij 1,5uur sowieso slaapt, maar dat houdt in dat na 45 minuten ik hem weer in slaap probeer te krijgen. Als hij echt wakker is en ik krijg hem niet in slaap, dan even in de box of op de babygym, na 30 minuten vind ik hem dan vaak weer vermoeid klinken en dan weer proberen in bed te leggen. Maar met dat korte slapen, ik kom nauwelijks aan iets toe. Vaak eerst keuken opruimen, was opvouwen en tegen de tijd dat ik wil ga eten is meneertje alweer wakker 馃檲
Ik heb niet veel te klagen maar ik denk dat bij het grootste deel van de moeders hier het ook niet zo perfect gaat als jij denkt.
8 uur geleden
Herkenbaar! Hier ook bijna 15 weken, drinkt overdag niet slecht maar 鈥榮 nachts best vaak 180 ml wat hij overdag echt niet doet. Ik probeer maar wat vaker een kleinere fles aan te bieden overdag zodat hij zn calorie毛n wel overdag krijgt ipv 鈥榮 nachts (je wil voorkomen dat ze in een soort omgekeerd eetpatroon komen en door de grote flessen 鈥榮 nachts overdag geen honger meer hebben).
Overdag slapen is hier ook nog met veel hulp. We zijn sinds gister begonnen met 1 dutje waarbij we hem wakker in bed leggen en ernaast blijven zitten/sussen maar dat ging (zoals verwacht) ook voor geen meter. We gaan het wel een week consequent elke dag proberen want logisch ook dat het niet gelijk lukt, maar ik snap je gevoel wel dat het bij anderen allemaal een stuk makkelijker lijkt te gaan. Maar hier dus in ieder geval een medestander 馃槈
7 uur geleden
Je baby is nog veel te jong om door te slapen zonder voeding. Dat je baby twee of drie keer wakker wordt en honger heeft is heel normaal.
6 uur geleden
De wereld is interessanter dan drinken op het moment geworden, dus daar hoort slechter drinken overdag helaas bij. Verder kan volgens onderzoek bij 3000 kindjes 31% nog maar zelfstandig (door) slapen bij 3 maanden dus het is echt heel normaal gedrag van je kindje en je doet niets fout. Overigens las ik dat als ze naar de opvang gaan het ook weer extra drinken kan betekenen in de nacht omdat ze quality time met jou proberen in te halen. Heel fijn midden in de nacht... 馃槈
Verder leren de meeste babies pas tussen de 4-6 maanden zelf in slaap vallen. Slaap training is niet voor niets vanaf 6 maanden "pas" aanbevolen (als je dat al wilt doen) dus laat je niet gek maken.
... Van een mama die net voor de eerste keer in 3 dagen ontsnapt was tijdens een van haar dutjes en de douche poging kon afbreken want ze lag al weer te jammeren in bed, dus ik snap als geen ander hoe vermoeiend het is 馃槄
6 uur geleden
Reactie op FensMom
De wereld is interessanter dan drinken op het moment geworden, dus daar hoo ...
O ja en het onderzoek liet ook zien dat de "door slapers" niet echt doorslapen. Ze worden ook wakker alleen blijven stil of, zoals hieronder wordt gezegd, krijgen het label doorslapen al na 5u slapen achter elkaar.