18 Reacties
vorige maand
Mijn ervaring is ook dat ze daar vanzelf aan wennen! Je zou even de druk eraf kunnen kolven als je er echt te veel last van hebt, maar zou niet een hele sessie kolven, want dan houd je het in stand.
vorige maand
Haha zo herkenbaar van mijn oudste toen die een beetje ging doorslapen. Ik heb echt huilend naast die wieg gestaan, hopend dat de kleine wakker zou worden, en tegelijk zooo teleurgesteld als ik een eindelijk doorslapende baby moest wekken 😂😂
Je borsten moeten er aan wennen, probeer niet te kolven en anders zo kort mogelijk.
vorige maand
Yes je borsten wennen er idd echt aan. Ik kolf nu voor het slapen rond 11 uur beide borsten volledig af zodat ik ‘leeg’ ga slapen. Dan drinkt hij in de ochtend vaak 1 borst omdat deze dan vol zit met 1 voeding en dan de volgende voeding krijgt hij de andere borst en dan even kijken hoe de dag loopt. Ik had eerst overproductie waardoor hij standaard 1 borst kreeg maar na 6 weken ben ik al ongesteld geworden waardoor ik echt even een enorme productie dip kreeg en nu drinkt hij overdag vaak aan 2 borsten.
Soms kolf ik beide borsten ook in de ochtend en krijgt hij een flesje en dan weer verder zoals altijd. Vond het ook wel fijn dat ik daarmee een goede voorraad opbouw in de vriezer.
vorige maand
Je lichaam past zich aan! Als je gaat kolven hou je het in stand dus zou ik niet doen
vorige maand
Ik volg ook het ritme van de baby dus niet kolven, da's een paar nachten even lastig als hij doorslaapt maar je lichaam is er snel aan gewend. Ik zorg er wel voor dat hij 's avonds nog beide borsten gedronken heeft. 😅 's Ochtends mag hij ook beide kanten maar als hij dat niet doet dan kolf ik 1 kant af.
vorige maand
Mijn dochter sliep ook al snel de nacht door. Eerste 2 nachten daardoor flinke stuwing maar daarna zijn mijn borsten eraan gewend en nu geen stuwing meer. Eventueel een beetje afkolven kan helpen maar niet te veel. Anders denkt je lichaam dat je baby nog die voeding drinkt en blijft de productie in de nacht hetzelfde en dus ook stuwing als je baby niet drinkt.
3 weken geleden
Reactie op jo95
Hier precies hetzelfde. Mijn lactatiekundige gaf aan om dan even 5 of 10 mi ...
Wanneer kolf je dan de spanning eraf? Voordat je baby wil drinken of ‘s nachts als het te vol zit?
3 weken geleden
Reactie op BriljanteZwaluw722540
Wanneer kolf je dan de spanning eraf? Voordat je baby wil drinken of ‘s nac ...
Als je borst te vol zit en je last hebt van de stuwing. Niet als je baby wil drinken dat gaat de druk er sowieso vanaf dus dat is top. Als je baby maar 1 borst drinkt kun je wel van de andere nog even kort de spanning eraf kolven.