9 Reacties

17 uur geleden

Zou checken of ze geen blaasontsteking heeft. Bij mij veroorzaakte dit hele vies ruikende urine 2 weken post partum. Hogere temperatuur kan hier ook bij passen, dus ik zou de huisarts even bellen morgen Het slecht slapen hoort dan wel weer bij de leeftijd dus of dat ermee opgelost wordt is weer een ander 鈽猴笍

17 uur geleden

Reactie op FensMom

Zou checken of ze geen blaasontsteking heeft. Bij mij veroorzaakte dit hele ...
Waar had die van jou last van?

16 uur geleden

Bij twijfel altijd de huisarts bellen! Kan eigenlijk heel veel zijn, oorontsteking, sprong 4, slaapregressie.. een temp van 37.7 is niet schikbarend hoog, wel even blijven temperaturen met een laagje minder om te kijken of het zakt. Daarnaast had ik ooit weleens gelezen dat de urine mag ruiken naar kippensoep! Beetje gekruid zeg maar haha, maar als het echt ruikt naar ammonia dat dat vaak duidt op een blaasontsteking bij een baby. Of dit echt waar is, weet ik niet! Je zou het voor de zekerheid na kunnen laten kijken bij de huisarts.

16 uur geleden

Reactie op JH1999

Bij twijfel altijd de huisarts bellen! Kan eigenlijk heel veel zijn, ooron ...
Ja ze was heel onrustig en veel huilen daarom kan haar temp ook iets verhoogd zijn. Zal straks in rust weer meten. Haar urine ruikt dus niet ammonia, kan ook niet zeggen waar het wel naar ruikt 馃槀. Maar is ze zooooooo onrustig. Slaapt nu net weer in mijn armen. Als ik haar neer leg wordt ze wakker 馃槱

16 uur geleden

Reactie op FirstMOM馃┓

Ja ze was heel onrustig en veel huilen daarom kan haar temp ook iets verhoo ...
Dit kan al de 4 maanden slaapregressie/sprong 4 zijn! Mijn zoontje is 16 weken en zit er ook al een week of twee in. Sliep de afgelopen week alleen in mijn armen en verder was het huilen (moet daarbij wel zeggen dat hij de laatste 2 dagen ook verkouden is en al tandjes krijgt, zijn temp was 38.4馃槄). Sterke urine geur kan ook komen door luiers trouwens! Wij gebruiken die van de kruidvat en dan ruik je het al heel snel!

15 uur geleden

Reactie op JH1999

Dit kan al de 4 maanden slaapregressie/sprong 4 zijn! Mijn zoontje is 16 we ...
2 weken 馃槺. Hoe houdt je het zelf vol?? Ik huil letterlijk met mijn baby mee, ik houd het gewoon niet meer vol. 2 weken al helemaal niet. 38.4 koorts, jeetje.. krijgt hij daar ook wat voor? Wij gebruiken ook de pampers van kruitvat maar sinds gister ruik ik haar urine.

14 uur geleden

Reactie op FirstMOM馃┓

2 weken 馃槺. Hoe houdt je het zelf vol?? Ik huil letterlijk met mijn baby me ...
Gelukkig wil hij hier de nachten wel doorbrengen in de ledikant, dat is onze lifesaver 馃槄 het is wel echt een heftige sprong, vraag ook echt om hulp als je het niet trekt. Wat ik mezelf constant vertel is 'Hij is niet moeilijk, hij heeft het moeilijk'. Mijn man en ik werken eigenlijk als een 'tag team'. Dus als het ware diensten wisselen. Dan kun je tussendoor even bijtanken. Alles is een fase en je doet het goed! 鉂わ笍 Met de koorts krijgt hij paracetamol zetpillen, hiermee nu redelijk onder controle gelukkig! Urine ruiken mag soms sterk ruiken, als het aanhoud kun je altijd de huisarts bellen om advies!

11 uur geleden

Reactie op FirstMOM馃┓

Waar had die van jou last van?
Ik zelf had blaasontsteking, een van de geweldige consequenties van een katheter moeten hebben na de bevalling. Maar daarbij was verhoging en sterk ruikende (stinkende) en pijn bij het plassen drie dingen waar ik last van had en waren dit o.a. ook de dingen waarop ik moest letten voor een blaasontsteking. Vandaar dat ik aan een blaasontsteking moest denken.

6 uur geleden

Ik zou voor de zekerheid naar de huisarts gaan om de urine te laten checken. Mijn zoontje had dit ook: stinkende urine en koorts (37,8/38,1) en hij bleek blaasontsteking te hebben. Bij zo'n kleintje wordt dat meteen een nierbekkenontsteking, dus laat je kindje er niet te lang mee doorlopen.