22 Reacties

vorige maand
100% zwangerschap proef eten is het
Raad ik he wle de traditionele eten en niet de westers eten zoals pizza en burger
Gewoon old skool tajin couscous sardine op de bbq of vlees op de bbq en nog meer keuzes wat ik aanraad
Ben zelf van marokkaanse komaf
Ps, wat leuk ik ben jarloerss haha heerlijk roadtrip cultuur opsneuven

vorige maand
Jaaaaa Marokkanen weten precies wat je wel of niet mag!! Neem alleen geen thee met shiba!! Neem thee met munt!! Shiba wekt abortus op. Dat is een kruid wat in je thee word gedaan. Munt is ne3ne3 in het Marokkaans. Mijn schoonmoeder geeft mij soms op me donder als ik iets wil nemen wat in Marokko niet mag. En je gaat naar grote plaatsten. Dus maak je niet zo druk

vorige maand
Bedankt voor jullie reacties en de tips!! Jaa ik heb er super veel zin in. Ben zelf Nederlands en mijn vriend Indonesisch maar hebben erg veel zin om de Marokkaanse cultuur echt te leren kennen!

vorige maand
Ik zou heel erg uitkijken vooral in Marrakech en niet bij kraampjes eten
Ook geen gebakken eieren als ontbijt en geen verse jus orange ik heb 2x een hele erge voedselvergiftiging opgelopen
Ik zou zelf goed kijken ook qua hygiene je hebt vast veel nette tentjes
Wanneer en Hoelang ga je ? En hoever ben je ?

vorige maand
Aah top topic !
Wij gaan ook in juni naar Marokko (ik ben dan 28 weken)
Heb dan al een behoorlijke toeter!
Denk dat het voor mij voornamelijk alleen bij wandelen blijft.. met die hitte.
Ik hoop dat ik het ga trekken 😩
Maar goede tips idd met het eten en drinken!
Ik zie op internet dat heel veel mensen voedselvergiftiging hebben opgelopen in Marokko..
Was al bang dat ik daar zou gaan verhongeren 🤣
❤️

vorige maand
Reactie op RaadselachtigeBoom256098
Ik zou heel erg uitkijken vooral in Marrakech en niet bij kraampjes eten
...
Ik ben dan 22 weken en ik ga 16 dagen. Dus dat lijkt me prima te doen.
Was idd meer aan het bedenken normaal eten we altijd heel lokaal. Maar dat is misschien nu niet zo slim. Beter niet van marktkramen eten misschien.
Oké goed dat je het zegt! Dat zijn twee dingen die ik normaal heel veel eet!
Dacht ook misschien slim om wat noten mee te nemen zodat in altijd wat voedzaams kan eten als we aan het reizen zijn en in minder bevolkte gebieden komen.

vorige maand
Heel leuk! Ik vond essaouira zo leuk. Geniet ervan, je kan daar vis eten, ze hebben daar een kleine strandje. Tis best klein daar maar zo leuk en knus
Ik weet niet of zwangere diarreepillen mogen gebruiken. Als dat wel mag, neem van mij aan dat je het nodig zal hebben haha. En neem het desnoods mee voor je partner. Wat er inderdaad wordt gezegd drink geen kruiden thee, in Marrakesh bij Jamal fna plein verkopen ze het maar niet drinken, en geen shiba. Ik zou gewoon lekker safe blijven door veel groenten te eten en vis (sardientjes, zalm) heb begrepen dat garnalen en tonijn niet mag tijdens zwangerschap. De Marokkaanse keuken is volgens mij best gezond, veel groenten en peulvruchten. We hebben bijv een gerecht dat het “rehdes/lehdes” dat zijn linzen en we hebben ook Kikkererwten
En inderdaad wat er al is gezegd, geen burgers en pizza’s eten, of taco’s dat hebben ze ook (wrap met kip en patat en dat soort dingen).
Ik raad je kip/vis briwat aan, hier in nl kan je het ook halen bij de Marokkaanse bakker maar in Marokko is het veel lekkerder
En in Marrakesh zou ik niet eten in de plein maar gewoon in een restaurant. Marokko zit bomvol restaurantjes en je kan echt zelf kiezen wat je wilt; luxe of gewoon gezellig tussen de mensen die daar wonen
Wat sommige niet weten is dat Marokko vol zit met Danone haha. Diegene die Marokkaans zijn weten het wel. Het wordt standaard overal verkocht en in Marjanne (dat is een grote supermarkt met mega veel producten) daar heb je zo veel smaken. Als je in Tanger bent zou ik zeker even langs de marjane gaan. Dat kan je ook zien als een uitje want die supermarkt is heel groot haha. Ik weet niet of de andere steden waar je gaat het ook heeft
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en ik hou zo veel van Marokko. Ik was laatst in tetouan en kan nu al niet wachten om weer terug te gaan
Geniet ervan het liefst ga ik mee haha

5 dagen geleden
Mensen ervaringen met naar Marokko gaan, zwanger zijn maar niet getrouwd of geregistreerd partners zijn??

5 dagen geleden
Reactie op Keetjezuid
Mensen ervaringen met naar Marokko gaan, zwanger zijn maar niet getrouwd o ...
Benieuwd! Want wij zijn ook
Niet getrouwd en zwanger
Wij gaan in juni..

5 dagen geleden
Reactie op Keetjezuid
Mensen ervaringen met naar Marokko gaan, zwanger zijn maar niet getrouwd o ...
Wel de ervaring dat ik met een vriendin ging toen we ongeveer 22 jaar oud waren. We werden overal uitgekotst en in Essaouera zelfs met steentjes bekogeld. Want óf we waren twee jonge vrouwen die niet in het gezelschap van een man reisden (veel te progressief!) óf we waren twee lesbo’s.
Dus: Marokko, dankje de koekoek. Ik hoef er nooit meer naartoe, vreselijk land.
Maar aan de buitenkant kan de bevolking niet zien of je getrouwd bent of niet. Als je je echt zorgen maakt doe je toch gewoon een nep-trouwring om?

5 dagen geleden
Reactie op AuthentiekeRoos234389
Wel de ervaring dat ik met een vriendin ging toen we ongeveer 22 jaar oud w ...
Jaa ik maak me meer zorgen om dat als we rondreizen en we een controle krijgen bijvoorbeeld vanuit de overheid. Of hoef ik mijzelf daar niet druk over te maken?

4 dagen geleden
Reactie op AuthentiekeRoos234389
Wel de ervaring dat ik met een vriendin ging toen we ongeveer 22 jaar oud w ...
Wowww vreselijk. Zo jammer dit!
Jammer dat jullie dit hebben meegemaakt. Heel kinderachtig van hun

4 dagen geleden
Reactie op Keetjezuid
Jaa ik maak me meer zorgen om dat als we rondreizen en we een controle krij ...
Hmm ik twijfel, want ik was 2 jaar geleden in de zomer met m’n man geweest en m’n vader die benadrukte elke keer dat ze onnodig moeilijk gaan doen (we waren toen nog niet voor de wet getrouwd). We werden een keer aan de kant gezet en werden gecontroleerd, de agent vroeg wel wie ik van hem was en m’n man zei m’n vrouw maar ze vroegen niet om papieren
We hadden die reis een appartement gehuurd voor een avond bij al Hoceima maar daar vroegen ze niet om trouw papieren
Met m’n ex-man in Tanger geweest in een hotel, daar vroegen ze niet om trouwpapieren. Toen m’n vriendin ging vroegen ze het haar wel in Tanger maar ze hadden het niet en gingen gewoon weg en naar een ander hotel geweest
Ben je van Marokkaanse afkomst en ga je dan je la Carte geven bij controle dan kan het misschien wel zo zijn dat ze het vragen maar als en Nederlandse paspoort geeft denk ik weer niet.
Ik zou me er verder niet te veel zorgen om maken want zie het zo je bent dan toerist en dan doen ze niet zo moeilijk denk ik.
En oja in marakesh met m’n ex hadden ze ook niet om papieren gevraagd en daar verbleven we paar dagen in een appartement.
Maar goed ik denk dat als ze weten dat je niet in Marokko woont en voor x aantal dagen of weken in Marokko ben ze niet moeilijk doen