19 Reacties

2 dagen geleden

Onze dochter (15 weken) gaat al weken om half 8 op bed. Ze komt dan 's nachts 1x voor een fles en slaapt dan tot 6 uur door. Wij nemen het voor lief dat ze 1x komt maar hebben daardoor de avond weer voor ons zelf

2 dagen geleden

Onze zoon 12 weken krijgt rond 19:00 een fles en valt dan in slaap in z’n nestje op de bank / box. Rond 22:00/23:00 komt hij voor een fles en daarna naar bed tot 07:00/08:00 Dit is nu al een aantal weken zo en voor ons werkt dit goed, hebben de avonden semi voor ons zelf.

2 dagen geleden

Onze zoon gaat al rond 18.15 uur naar bed en slaapt dan rond 18.30-18.45 uur. Hij komt dan rond 23.00 uur en 3.00 uur voor een fles en is wakker rond 6.30. Wij vinden het heerlijk om de avond voor onszelf te hebben en onze kleine is rond deze tijd echt klaar met de dag.

2 dagen geleden

Onze dochter is nu 15 weken en we zijn sinds 1 week begonnen met 20.00 uur laatste fles en dan om 20.45 uur naar bed. Ze slaapt dan tot de volgende ochtend door en we moeten haar dan wakker maken. Eerst kreeg ze nog een fles rond 22/23 uur, maar dan moesten we haar echt wakker maken en was ze daarna onrustig. We merken dat ze de vroege bedtijd echt nodig heeft. Ze heeft dus nu 4 flessen per dag met 210+7, zodat ze wel gewoon dezelfde hoeveelheid heeft als met 5 flessen.

2 dagen geleden

Wij zijn met 11 weken begonnen met vervroegen van 21 naar 20.30 u. Dacht steeds hoe weten mensen nou dat hun baby daar klaar voor is, maar wij merkten het toch echt aan dat ze echt klaar met de dag begon te raken en fussy werd. Toen iedere halve week, soms iets meer dagen soms iets minder, met een kwartier/half uur vervroegd. We zitten nu met 14,5 week op 18.50 uur naar boven en klaarmaken voor bedje. Meestal slaapt ze dan om 19.30 uur

2 dagen geleden

Onze dochter slaapt al sinds een week of 5 door. We brengen haar naar bed rond 19 uur. Nu geven we haar vaak nog een fles rond 22/23 uur (die bieden we zelf aan) en dan wordt ze wakker rond 8.30. Ik vraag me inmiddels af of we de fles van 22 zouden kunnen overslaan. Alleen ze drinkt met de flessen overdag dan niet genoeg… jullie nog ideeen?

2 dagen geleden

Reactie op Dientjeex

Onze dochter slaapt al sinds een week of 5 door. We brengen haar naar bed r ...
Hier zitten wij ook mee dus ik volg even. Wij geven nu de laatste fles om 21:00 daarvoor zit hij bij ons beneden en slaapt hij in de draagzak of in mijn armen. Sinds deze week proberen wij zijn dutjes in zijn eigen kamer te laten doen en hem ook na zijn 17:00 fles naar bed te sturen (in zijn eogen kamer) dan 9l21 wakker maken voor de laatste fles en dan slaapt hij in onze kamer als wij ook naar bed gaan. Maar hij drinkt 5x 200 ml (180+6schepjes) als wij hem laten slapen om 21:00 gaat hij of zelf komen (terwijl hij net lekker door begint te slapen) of niet maar dan heeft hij te weinig

2 dagen geleden

Reactie op juffie1

Hier zitten wij ook mee dus ik volg even. Wij geven nu de laatste fles om ...
Laatste fles vervroegen kunnen we natuurlijk wel proberen, alleen heb ik dan ook al het idee dat ze het overdag niet zou redden met de flessen. Nu zit er meestal 3 uur tussen, 5 flessen per dag.

2 dagen geleden

Reactie op Dientjeex

Laatste fles vervroegen kunnen we natuurlijk wel proberen, alleen heb ik da ...
Hoelaat krijgt ze de eerste? Onze zoon krijgt de eerste om 6 uur wanneer wij er ook uit moeten als ikweer ga werken, dan 10:00 dan 13:30, dan 17:00 en dan week 21:00 als we de ruimte tussen eerste en tweede en de laatste twee inkkorten met 30 min dan zouden we hem de fles al om 20:00 kunnen geven. Vind dst alsnog vrij laat😅

2 dagen geleden

Vanaf 6 weken ben ik de avond steeds gaan vervroegen. Ze gaat nu al een paar weken net als haar broer van 3,5 om 18.15 naar bed.

2 dagen geleden

Reactie op juffie1

Hoelaat krijgt ze de eerste? Onze zoon krijgt de eerste om 6 uur wanneer wi ...
Ja als ze wakker wordt, tussen 8 en 9 dus… Op werkdagen maken we haar wel wakker, alleen door verlof etc begint dat ritme pas echt vanaf januari.

gisteren

Wij merkten aan hem dat hij rond 20:00 echt al moe werd en in een diepe slaap viel Dus vroeger naar bed gebracht en als we het eerder merkten, dan ging hij eerder. Nu gaat hij meestal rond 19:00 naar bed

gisteren

Hier meestal naar bedje rond 19:00/19:30 als ik hem langer beneden laat dan word hij echt heel moe, en oververmoeid, dus huilen. Slaapt dan door tot ong 06:00/06:30

16 uur geleden

Wij leggen onze dochter rond een uur of 18.00 uur op bed. Flesje en schone broek en dan om 23.00 nog een flesje en schone broek en dan red ze het tot 08.00. Zonder de fles van 23,00 wordt ze om 4.00 wakker.

8 uur geleden

Hier al vanaf dat ze er is tussen ongeveer 18.30 en 19.30 uur naar boven. In het begin ging ik toen ook naar bed, maar nu gaat ze gewoon zelf en ga ik nog naar beneden. Ze sliep na sprong 3 vanaf die tijd door tot de volgende ochtend. Nu met sprong 4 en slaapregressie komt ze helaas wel weer 2x per nacht voor een voeding (rond 1.00 en 5.00 uur), maar dat zal over een paar weekjes wel weer beter worden (hoop ik) ☺️

6 uur geleden

Reactie op Wendy91

Wij leggen onze dochter rond een uur of 18.00 uur op bed. Flesje en schone ...
Hoelaat begint jullie dag in de ochtend dan ?

6 uur geleden

Onze baby 15 weken gaat pas 22.00u de nacht in. Wij willen dit ook graag rond 19.00u. Heeft iemand tips hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

5 uur geleden

Wij doen de baby naar bed rond 18.30.- 19.00. Ik voed hem dan altijd. Hij komt nu 1x in de nacht rond 3.00-4.00 en slaapt dan tot 7.00-8.00. Ik heb liever dat ik een rustige avond heb en snachts nog even voed en we rond 7.00 de dag starten. Ipv later naar bed en dan geen nachtvoeding, dan wordt hij waarschijnlijk sochtends al erg vroeg wakker.
Mijn dochter gaat nu sinds een week ongeveer steady rond 20:00 uur slapen. Daarvoor was het nog elke avond anders. Ik volg gewoon mijn dochter: de slaapjes vanaf een uur of 19:00 gaan in haar cosleeper. Tot vorige week werd ze dan na een half uurtje ofzo alsnog wel eens wakker. Dan gaf ik nog wat melk en ging ze daarna echt de nacht in. Nog een aantal weken daarvoor was het vaker rond 21:00/22:00 dat ze sliep. Dan ging ik ook meteen slapen. Het wordt dus geleidelijk aan steeds vroeger maar dat is echt puur wat ze zelf doet. Ik zou dus als tip geven, volg gewoon je kindje. Er komt vanzelf meer structuur en regelmaat in de slaapjes.