24 Reacties
3 weken geleden
De eerste drie dagen was onze hond heel gespannen maar ook nieuwsgierig. Dat ondooide gelukkig vrij snel en nu is het superchill. Af en toe komt de hond even buurten bij de baby en loopt naar een andere kamer als de baby begint te huilen hahah
3 weken geleden
Wij hebben een jonge hond net voor we wisten dat we zwanger waren gehaald. Wij hrn hem de ëerste weken bij mij vader gebracht. Ik had een keizersnede gehad, wij moesten een aantal dagen in het ziekenhuis extra blijven. wij voorzagen een hele onrustige periode voot onze hond. Als wij naar benden liepen voor een fles en dergelijke(wel hebben we hem zo vaak mogelijk dr baby laten zien en ontmoeteb. Nu is inmiddels al weer even thuid en is hij super chill. Hij kijkt zo nu en dan bij de baby, ruikt aan haar, maar is heel lief
3 weken geleden
Wij hebben een kat, die keek er eerst niet naar om. Nu is ze wat meer binnen en durft ze wel wat dichterbij te komen. Ze kijkt ook vaak mee als ik verschoon😆 verder wil ze niet in de buurt komen.
De honden van mijn ouders vinden het ook erg leuk en gezellig. Laten ze niet dichtbij komen maar even snuffelen aan haar voetje mag
3 weken geleden
Wij hebben twee katten en een hond en ze reageerden vooral nieuwsgierig. Ze gaan regelmatig even snuffelen waarbij ik onze hond vaak moet vertellen dat likken niet de bedoeling is (sn doet het dan stiekem als nog). De katten hebben wel minder met haar, maar ze hebben allemaal door dat als ze aandacht willen ze naast haar moeten zijn. En dan krijg je dit 🤣

3 weken geleden
Wij hebben een week voor de bevalling een kitten gehaald. Dat is wel een succes omdat onze dreumes van 20 maanden hier heel blij mee is en ze veel met haar kan spelen. Die kitten laat ook alles toe, maakt haar niks uit. De kitten ligt ook graag te slapen bij de baby. We hadden al een oude asielkat die wel heel knuffelig is. Hij vond onze eerste baby dochter heel leuk en lief en was heel beschermend. Dat is hij nu ook voor onze nieuwe baby zoon, hij roept ons als de baby huilt enzo. Deed hij ook al bij onze dochter. Hij beschermt onze kippen ook altijd voor alle roofdieren. Sinds onze dochter kan lopen vind onze kat het niet meer leuk, hij houdt niet van haar gegil en zij jaagt hem op zodra hij in de woonkamer is. Hij komt alleen voor zijn natvoer en als onze dochter op bed ligt. Is wel een beetje zielig maar we kunnen er niet zo veel aan doen. De kitten leeft vooral in woonkamer, keuken en bijkeuken (mag nog niet naar buiten zonder chip en sterilisatie). Onze kat leeft vooral boven en die kan onbeperkt naar buiten door kattenluik met chip.
3 weken geleden
Onze kat is heel nieuwsgierig en vindt haar heel interessant. Hij is beschermend naar haar toe, roept ons als ze huilt en waakt bij de box of de wagen als ze daarin ligt. Haar verschoonkussen is zijn nieuwe favoriete hangplek
3 weken geleden
Onze 2 honden zijn het nu gewend de oudste vondt het eng en de jongste gaat overal heen waar onze zoon ook is en onze 2 katten zijn nog steeds hetzelfde

3 weken geleden
Dit is onze tweede kindje en ik heb 2 katten en 1 hond. Mijn ene kat is nog steeds hoe hij was en de ander ook wel alleen probeert die met de baby te kroelen. Mijn hond heeft in maart een acute hernia gehad en heeft opnieuw moeten leren lopen. Hij heeft net na de kleine geboren was een terugval gehad en ook een flinke buikgriep. Hij kijkt niet naar de baby om en slaapt veel overdag. 'S avonds komt hij vaak even kroelen en spelen. Voordat ik kids had waren we onafscheidelijk en voel me zovaak schuldig naar hem🥺
3 weken geleden
Ik ga hier even een niet positief verhaal delen, zodat als anderen ook met een slechte situatie zitten ze zich daar niet zo eenzaam over voelen.
Tijdens de kraamweek kwam ik tot het besef dat het niet veilig was om onze kat te houden. Hij heeft naar de baby geen agressie vertoont, maar wel naar mij op onvoorspelbare momenten, al voor ik zwanger was. Dit was alleen nooit zo'n punt omdat ik dat wel kan hebben.
Ook als hij de baby nooit iets zou doen, zou hij mij kunnen aanvallen zonder reden terwijl ik de baby vast heb, en dat is gewoon niet veilig. Naast dat hij dus ineens kan besluiten de baby wel iets te doen.
Ik wilde deze beslissing natuurlijk niet in de kraamtranen maken en we hebben hem als noodoplossing in de familie opgevangen, maar zij waren geen optie voor lange termijn. Uiteindelijk hebben we hem met pijn in het hart naar een asiel gebracht.
Gelukkig is hij daar binnen 2 weken geadopteerd, ondanks zn angstige en onvoorspelbare gedrag en dieetvoeding. Ik had het niet zo snel durven hopen.
Ik vind het vreselijk hem te moeten missen, maar het was gewoon echt niet verantwoord. Ik ben heel blij dat hij nu een heel fijn huisje heeft.
Dit soort verhalen hoor je niet vaak omdat er ook een gevoel van schaamte en schuld bij zit, het is vreselijk om dit te moeten doen. En ook omdat het gelukkig meestal wél gewoon kan. Maar ik wilde het delen als steun voor anderen bij wie het helaas ook niet gaat.
3 weken geleden
Wij hebben een grote hond. Ze komt af en toe even snuffelen en gaat zo ver mogelijk weg liggen als hij huilt. Ze mist mij wel. Elk moment dat ik m'n handen vrij heb komt ze bij me liggen. Met uitlaten ben ik wel wat strenger (Ze is gewoon erg sterk) en dat accepteert ze. Als er visite is vraagt ze wel veel aandacht door soms baby knuffels of kleding te pakken. Ze laat het direct los maar wil dan echt aandacht.
3 weken geleden
Reactie op VerfijndeTijgeroog990829
Ik ga hier even een niet positief verhaal delen, zodat als anderen ook met ...
kan me voorstellen dat dat inderdaad heel erg lastig voor je is geweest!! gelukkig dat hij na 2 weken een plekje heeft gevonden ❤️ jij als moeder moet idd soms pijnlijke beslissingen maken voor de veiligheid van je kindje en jij weet wat het beste is! sterkte ermee ❤️
3 weken geleden
En mijn kat lag het liefste op of tegen mijn buik aan in mijn zwangerschap. Zij voelde het al heel vroeg aan, en was niet bij mij weg te slaan. Helaas heb ik haar net na mijn bevalling moeten laten inslapen ivm nierfalen. 😔 Ze is 10 jaar bij me geweest. Ze heeft Senn niet heel lang meegemaakt helaas, maar de dagen dat ze hem heeft meegemaakt was ze heel nieuwsgierig.

3 weken geleden
Onze hond toont totaal geen interesse. Als onze zoon gaat huilen gaat hij verderop liggen omdat hij het te veel herrie vindt 😂
3 weken geleden
ik heb 2 honden. die ene doet gewoon lekker haar ding maar die andere moet overal zijn waar de baby is word heel nerveus als de baby huilt. daarnaast zijn ze allebei wel erg lief voor haar
3 weken geleden
Wij hebben 2 katten, zijn 15 maanden oud. Zijn echte knuffelaars. Het mannetje vindt de baby heel interessant, kwam gelijk bij haar kijken en snuffelen. Wel vindt hij het moeilijk als ze bij mij ligt en hij er niet bij past. Gaat dan over me heen klimmen en draaien en kopjes geven, heel lief. Het vrouwtje vindt de baby minder interessant en komt vooral knuffelen als de kleine niet bij mij ligt.
3 weken geleden
Hier 2 katten, een ervan is beschermend naar ons zoontje toe en blaast naar visite voornamelijk de mensen die ze niet kent als ze te dicht bij de baby komen🫠 als er viisite is voor de baby moet ik haar wel in de gaten houden😬. Altijd erbij liggen en als die huilt, kijkt ze gelijk in de wieg. Ze ligt ook altijd te spinnen bij de baby. Nu lag ze ook altijd op mijn buik toen ik zwanger was, kopjes geven en spinnen. Nu mag ze van mij niet in het wiegje liggen met hem erin, tot nu toe gaat het goed. De andere kat snuffelt de baby regelmatig en likt het hoofdje soms en dat is het. Ze zijn er aardig rustig onder😊 beschouw de ene kat als zijn persoonlijke bescherm engeltje.
3 weken geleden
Wij hebbem een chihuahuatje en hij wil maar al te graag zijn handjes likken en zn hoofdje en is heel lief naar de baby. Snachts sliep hij altijd in zn mand naast ons bed maar als onze zoon huilt snachs dan verkast mn hondje zelf naar een andere kamer denk ivm de herrie haha