30 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben morgen 29 weken en moet ook nog alles voor de babykamer doen! 😄 Ben nu ook nog een week op vakantie dus duurt ook nog even voordat we eraan kunnen beginnen met werk en drukke weekendplannen 🙈. Maar komt vast goed
6 maanden geleden
Ik ben bijna 28 weken zwanger van onze tweede. De eerste is ook 2,5. Ons zoontje krijgt een nieuwe kamer.. daar is nu een dakkapel opgezet en afgetimmerd, maar die moet nog gestuct worden, geschilderd (door mezelf🤣) en een vloer. Dan kan de eerste naar de grote kamer en dan wil ik de babykamer ook nog schilderen. Verder heb ik nog niks gekocht, op een paar schattige kleertjes na. Ik voel nog geen paniek, ookal ben ik met de eeerste met 36 weken bevallen. Het komt echt goed!
6 maanden geleden
Dit weekend ben ik 30 weken, we hebben alleen de grote spullen gehaald zoals meubels en kinderwagen. De babykamer kan pas na minimaal week 32 in orde gemaakt worden omdat dat nu het kantoor van mijn vriend is en hij nog een week naar Spanje gaat.
6 maanden geleden
Heel herkenbaar. Mijn dochter is nu 3, bij de eerste alles in huis en klaar met 25weken. Nu 27 weken en we gaan pas aan het kamertje beginnen na onze vakantie, als ik 31 weken ben. Nu zijn we in huis nog met wat andere dingen bezig die we eerst af willen hebben.
De laatste twee weken kreeg ik wel echt last van nesteldrang en stress dat we nog niks klaar hadden, dus inmiddels wel al vrij compleet qua spullen in huis hebben.
Verder hebben we nog geen naam en moet ik nog geboortekaartjes uitzoeken en wil de enveloppen ook al schrijven in mijn verlof. Maar het komt vast wel goed!
6 maanden geleden
Heel herkenbaar! Voor mijn gevoel komt het echt doordat het de tweede is... vandaag 28 weken... ineens besef dat het het derde trimester is. Dus vandaag dacht ik ineens.. oei misschien moet ik wat doen...
Kamertje moet nog vanalles gebeuren.. maar denk nog ach... co sleeper op onze kamer.. dan komt het kamertje wel.
Maar we moeten nog vanalles kopen/ ophalen.
We hebben nog geen naam.
Geen kaartje.
Merk dat nesteldrang wat komt.. alsin.. ik wil zo graag kleertjes wassen! Maar heb de kleertjes nog niet eens🤣 en geen kast waar het daarna in kan. 🤣
6 maanden geleden
Bijna 28 weken maar vind het ook enorm snel gaan! En het is 1e kindje
6 maanden geleden
haha zo herkenbaar. Wij zijn net begonnen met de kamer leeghalen, wel gaat onze peuter verhuizen en de baby krijgt de oude baby kamer. De baby zal in het begin in de co sleeper slapen. Dit is het enige wat we wel al gekocht hebben. Ergens denk ik nu ook ja we hebben alles wel dus zo veel hoef je nu niet te doen. Maar opzich zou het wel lekker zijn als we met het kamertje gaan beginnen.
ojaa van de week ook maar het kraampakket aangevraagd
6 maanden geleden
Hier net zo! Bijna 30 week en de babykamer is nog een opslag hok. Ik heb geen idee welke spullen we nog nodig hebben voor mijn gevoel is dat echt mega veel. Eerst even vakantie en dan alles bij langs. Geeft best stress 😂
6 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ook zwanger van de tweede, morgen 29 weken zwanger. Hier moet nog een hele verbouwing plaatsvinden om überhaupt een kamer te maken (kort samengevat een groter dakkapel, binnenmuur plaatsen, radiator laten plaatsen). Onze slaapkamer wordt in tweeën gesplitst voor de kinderen en wij gaan naar ons zoontje zijn kamer. Ik heb de hoop dat het klaar is voordat onze dochter komt opgegeven 😅 we hebben in principe alles nog van ons zoontje en hij is degene die nieuwe meubels krijgt straks (alleen nog een grotere kledingkast en een kastje/meubel voor speelgoed). Dus ik denk dat we het eerst maar doen met de co-sleeper en als het tegenzit ledikant op onze kamer 🫣
6 maanden geleden
O ja en ik heb vandaag maar eens een lijst gemaakt om te checken welke dingen we nog hebben en wat er nog nieuw gekocht moet worden 🤣🫣 die lijst wil ik aankomende weken nalopen en aanvullen wat nog nodig is.
6 maanden geleden
Je bent niet de enige haha! Hier precies hetzelfde. Ik sta er heel anders in nu, waar ik bij de eerste de commode al 10x had ingeladen denk ik nu dat een wasje zo gedraaid is en luiers etc ook zo gekocht zijn 😂
Nu nog de kasten kamer omtoveren tot peuterkamer pff 🥺 De babykamer blijft zoals hij nu is. We hebben gelukkig wel al een inloopkast op onze eigen kamer gerealiseerd 😍
6 maanden geleden
Hetzelfde hier! Bij de eerste stond volgens mij vanaf 20 weken de box zelfs al klaar en was ik er super veel mee bezig met to do lijstjes etc 😂 nu nog niks gedaan behalve de kleertjes die ik tweedehands gekregen heb, gewassen. Morgen 30 weken alweer…
6 maanden geleden
Hier hetzelfde, vorige zwangerschap alles echt al super vroeg klaar zelfs rond de 15 weken de babykamer en dergelijke alles al helemaal in orde..
Nu is het overal rotzooi en mis ik volledig het overzicht van wat ik wel of niet heb.. ik ben alweer 30 weken zwanger en begin mij nu te storen aan de situatie, echter de kracht om dingen te doen ontbreekt ook...
6 maanden geleden
Fijn om te lezen dat we allemaal beetje in dezelfde situatie zitten! Morgen ook 30 weken en alles moet nog, babykamer en zelfs het shoppen voor de kleine. Enige wat ik gedaan heb is, zijn de kleertjes van de eerste uitgezocht wat er kunnen hergebruiken, gezien we weer een jongen krijgen!🫶🏻
Merk dat ik het ook snel vind gaan en soms wat negatiever ben omdat deze zwangerschap m’n energielevel heel anders is dan bij de eerste 🥹 ik wil proberen er meer van te genieten maar het lukt me momenteel niet zo! 🫠
6 maanden geleden
Hier 27 weken en al mama van een zoontje van bijna 1,5.
Kinderkamer is leeg en het behang is van de muren, maar alles moet nog. Stucen, behangen, verven, meubels kopen en in elkaar zetten.
Ik heb er met momenten ook stress van, maar ik realiseer me ook dat de baby de eerste weken toch bij ons op de kamer slaapt dus dat het zelfs prima zou zijn als de kamer nog niet af is als ze geboren wordt. Dat haalt de druk even wat maar beneden, maar vlak daarna begint die nesteldrang weer. Dat riedeltje doorloop ik zo'n 45x per dag in m'n hoofd 😂
6 maanden geleden
Nope, hier ook nog niks gedaan behalve een wiegje op zolder voor het geval het eerder komt. Hier moeten we nog een beetje verbouwen en de peuterkamer klaarmaken