12 Reacties
gisteren
Mijn zoontje is ook 14 weken en hij blijft ongeveer 1.5 uur wakker nu, maar we kijken vooral naar zijn slaapsignalen (rooie wenkbrauwen/gezicht, gapen, in de ogen wrijven, staren). Dus soms ligt hij na 75 minuten alweer in bed, soms na 2 uur pas. Elke baby is daarin ook weer anders, ik zou dus vooral letten op slaapsignalen i.p.v. tijd! Hij neemt dutjes van tussen de 2- 2.5 uur.
gisteren
Volgens mij heel normaal dat dit nu nog verschillend is. Ik probeer me daar niet te druk over te maken. Zolang hij 's nachts goed slaapt vind ik het wel prima. Overdag is hij ongeveer 1,5 uur wakker (eigenlijk nooit korter, soms 15-30 minuten langer). Soms zijn de slaapjes heel kort (half uurtje) en soms heel lang (2 谩 2,5 uur). Dus er is vaak geen pijl op te trekken. Hij drinkt wel in een heel vast voedingsschema, dus dat biedt houvast.
gisteren
Mij dochter is net 13 weken en is zo'n 1 uur en 45 min tot 2 uur wakker per keer. Heeft ook wel eens dat het ineens 3 uur is. Dan slaapt ze wel het beste erna haha. Meestal doet ze ook hazenslaapjes, maar dan een beetje om en om. Als het vorige slaapje kort was, is vaak de volgende wel wat langer.
gisteren
Mijn zoontje is 13 weken oud en een echte slaapkop. Na 50 minuten wakker zijn wordt hij chagrijnig en dan doe ik hem al in de wieg. Meestal slaapt hij dan binnen 20 minuten, dus de totale wakkertijd is ongeveer 70 minuten.
En hij doet 4 dutjes per dag en slaapt verder van 19 tot 7 uur (nog wel met nachtvoedingen)
gisteren
Ik vind die wakkertijden altijd ingewikkeld. Je baby geeft meestal slaapsignalen, bij ons overduidelijk aan oren trekken en ogen wrijven, ja ze heeft last van fomo maar ik leg haar lekker in haar wiegje boven soms onder protest maar de signalen waren overduidelijk en ze slaapt zo anderhalf uur. Wel soms prutteltje tussendoor als ze nieuwe cyclus in gaat. Onze oudste zoon was ook een slaapkop en deze waarschijnlijk ook. Dus lekker veel en rustig slapen. 馃憦馃徎
gisteren
Mijn dochter van bijna 14w heeft het ook gehad na ongeveer een uur. Dan nog in slaap krijgen dus denk maximaal 75min en dan moet ze echt al slapen anders krijst ze het uit.
gisteren
Reactie op MrsApplejuice
Ik vind die wakkertijden altijd ingewikkeld. Je baby geeft meestal slaapsig ...
Hier hetzelfde. Sochtends loopt mevrouw al na 45min te gapen, in oogjes te wrijven en mopperen (14w) en gaat ze - inderdaad onder protest - gewoon slapen. Smiddags en savonds is ze vaak wat langer wakker, 2-2,5u max en gaat ze weer naar bed als ze weer de signalen heeft. Het hangt er ook vanaf wat je doet, gistermiddag was ze goed uitgerust, maar toch al weer op na 45min op een verjaardag 鈽猴笍
gisteren
Ik was ook zoekende dus had de app Napper gedownload. Die gebruik ik nu een aantal weken en zo kwamen we erachter wat een beetje haar wakkertijden zijn. Het bevalt me zo goed dat ik het nog gebruik en onze dochter (nu ook 14 weken) slaapt al een aantal weken van ongeveer 19:00-20:00 tot 07:00 (zonder voeding in de nacht)
5 uur geleden
Reactie op VerwonderdeBeuk747995
Ik was ook zoekende dus had de app Napper gedownload. Die gebruik ik nu een ...
Oh wat goed! Ik zit ook vaak te twijfelen over die app. Hoe werkt dat precies en gaat ze dan overdag zonder protest slapen?