15 Reacties
3 weken geleden
Mijn 1e 2 hebben zeker 7 maand in de cosleeper geslapen, ook al sliep de oudste met 4 weken al door...
Mijn meisje slaapt inmiddels ook goed door maar gaat nog lang de co sleeper niet uit haha veel te fijn zo
3 weken geleden
Agh.. Onze dochter sliep 2 jaar lang bij ons totdat deze kleine frummel kwam :) ze sliep vooral in haar eigen ledikant, en wanneer ze niet lekker was mocht ze bij ons in bed.
Ze had tot 6 maanden of iets langer last van haar koemelkallergie symptomen waardoor we haar sowieso niet alleen op haar kamer wilde laten slapen. Verder vonden we het ook gewoon een fijn idee dat we met z'n alle bij elkaar sliepen:)
3 weken geleden
Uiteindelijk gaat het er om waar jij je goed bij voelt! Als jij je dochter nog naast je wil hebben, maakt het niet uit wat een ander met haar kind doet toch.
Zoveel ouders, zoveel manieren. De ene ouder laat de baby een jaar bij hun de kamer slapen en de ander legt de baby al in de kraamweek in de eigen kamer. Het belangrijkste is dat jij (jullie) je er goed bij voelt.
Wij zijn bijvoorbeeld van plan onze dochter met 10 weken op haar kamer te leggen, omdat het gewoon goed voelt. Als het niet goed zou voelen, blijft ze langer bij ons.
3 weken geleden
6 maanden wordt inderdaad aangeraden dus dat houden wij aan en daarna kijken we verder 😊 ik hou m denk ik liever nog langer bij ons op de kamer maar ik weet niet hoe mn vriend daarover denkt. Zien we dan wel weer.
Maar natuurlijk doen wat goed voelt voor jullie. Je kan het ook een nachtje proberen
3 weken geleden
Het advies is veranderd naar 12 maanden zelfs, maar je moet ook maar net de ruimte hebben voor een ledikant in je slaapkamer.. wij hebben ons eerste zoontje na 3 maanden naar zn eigen kamertje gedaan. Lag na 4 maanden ook al in zn ledikant want hij groeide de cosleeper uit. Gaan we nu denk ik weer doen, in ieder geval voordat ik weer ga beginnen met werken. Maar nu moet ik in de nacht nog 2-3x speentje terug doen en als dat dan nog steeds zo is, blijft hij wat langer bij ons :)
3 weken geleden
Mijn idee is ook om onze dochter voordat ik ga werken (februari) in haar eigen kamer te laten slapen. Ben alvast begonnen met de middagdutjes op haar eigen kamer te doen, zodat zij (lees ik 😂) er aan wen.
Ik moet zeggen dat ik het zelf heel prettig vind om haar naast mij te hebben liggen. Ondanks de vele geluiden. Ik geef borstvoeding 2x in de nacht nog, dus vind het ook wel prettig zo.
Mijn man werkt weer en die vindt het wat minder. Hij is een slechte slaper en wegens de vele geluiden van haar, zou hij het niet erg vinden om haar al naar haar kamer te doen.
Lastig vind ik het wel, want wil ook dat mijn man natuurlijk goed slaapt. Maar ik rek het gewoon steeds, totdat we ergens halverwege januari zijn 🤪
Mijn dochter is ook 8 weken nu trouwens!
3 weken geleden
Reactie op LiefdevolleFeniks302052
Mijn idee is ook om onze dochter voordat ik ga werken (februari) in haar ei ...
Helpt het niet voor hem om oordoppen in te doen? Mijn vriend had ook oordoppen in maar is nu gewend aan de geluidjes. Ikzelf doe soms een oordopje aan 1 kant als hij echt veel herrie maakt.
3 weken geleden
Ons dochtertje is nu 9 weken en ik denk fat ze nog heel lang bij ons in de kamer blijft slapen. Mijn man had het sowieso al over minimaal 1,5 jaar haha en toen moest ik hem uitleggen dat ze niet zo lang in de co sleeper zal passen 🙈 en het ledikant past echt niet in onze slaapkamer...
Dus sowieso totdat ze niet meer in de co sleeper kan.
3 weken geleden
Onze kleine is nu 10 weken en slaapt vanaf 7 weken op haar eigen kamertje. Op onze kamer was ze heel vaak wakker (en wij dus ook) en vanaf de eerste nacht op haar eigen kamertje slaapt ze heerlijk de hele nacht door! Voor ons allemaal was dit dus veel fijner, dus ik zou vooral doen wat voor jou goed voelt!
3 weken geleden
Ik weet het nog niet. Ga op m’n gevoel af en vind het nu nog wel prima zo. Ze slaapt al door, maar vind het wel makkelijk zo nu ze naast ons slaapt om d’r even gerust te stellen of te troosten met een speentje. Als ze op haar eigen kamer ligt, sta je toch over zo’n ledikant heen gebogen en nu kan ik lekke blijven liggen haha.
3 weken geleden
Reactie op FlexibelePegasus178087
6 maanden wordt inderdaad aangeraden dus dat houden wij aan en daarna kijke ...
Zo sta ik er ook in en als het nieuwe advies 12 maanden is, is ze wat mij betreft gezellig minstens zo lang er. Nu was ik zelf ook niet bij me ouders weg te slaan vertelden ze. Pas toen mijn broertje twee jaar later kwam ging ik zonder morren naar mijn kamer, dus we gaan zien wat onze dochter en ik willen haha.
Alleen voor de andere activiteiten lijkt me het lastiger 🤣
3 weken geleden
Wij hebben onze baby al vrij snel naar zn eigen kamertje gedaan vanwege alle geluiden (hij kreunt en gromt echt veel haha). Iedereen slaapt zo een stuk beter want toen hij naast me lag ging ik dus maar z’n speen geven oid in de hoop dat hij dan stiller werd maar hij werd daar op zijn beurt dan weer onrustiger van.
Scheelt misschien dat het de tweede is. De eerste hebben we wel ruim vier maanden op de kamer gehad voordat we haar überhaupt in een eigen kamer durfde te leggen.
Doen wat goed voelt. Als je er niet aantoe bent dan lekker bij je laten liggen toch.