18 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Mamaavantwee
Wat voor uitkering ontvang je nu als ik vragen mag?
Ziektewet uitkering
5 maanden geleden
Een WAZO uitkering hoort je werkgever aan te vragen. Deze kan aan de werkgever uitbetaald worden zodat jij je normale loon gewoon doorbetaald krijgt.
5 maanden geleden
Reactie op Burcu Erdem
Ziektewet uitkering
Misschien dat je even het uwv kan bellen om te vragen hoe het nu zit en je zorgen te uiten?
5 maanden geleden
Een WAZO uitkering hoort je werkgever aan te vragen. Deze kan aan de werkge ...
Soms dan is de werkgever te laat of het vergeten, dan kun je even een berichtje sturen of even bellen dat ze dat nog moeten doen.
5 maanden geleden
Ik had na een week al reactie en mijn ziektewet uitkering liep gewoon door in de tussentijd. Wist je dat als je ziek bent vanwege zwangerschapsklachten, dat je verplicht 6 weken vooraf moet nemen? Je mag een keuze doorgeven maar uiteindelijk krijg je altijd 'maar' 10 weken na de bevalling.
5 maanden geleden
Ik heb ook een ziektewet uitkering (ben inmiddels niet meer bij een werkgever in diens, ziek uit dienst gegaan) en kon zonder problemen de wazo aanvragen. Nooit iets gehoord over dat tijdelijk de uitkering stopgezet zou worden. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook niet, mijn uitkering is gewoon door blijven lopen tot de wazo inging. Wat lv88 zegt klopt trouwens, de wazo moet 6 weken voor je uitgerekende datum ingaan
5 maanden geleden
Reactie op Lv88
Ik had na een week al reactie en mijn ziektewet uitkering liep gewoon door ...
⸻
Wordt mijn Ziektewet-uitkering na die 10 weken automatisch doorbetaald, of moet ik die opnieuw aanvragen? Ik ben op dit moment uit dienst.
5 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Ik heb ook een ziektewet uitkering (ben inmiddels niet meer bij een werkgev ...
⸻
Wordt mijn Ziektewet-uitkering na die 10 weken automatisch doorbetaald, of moet ik die opnieuw aanvragen? Ik ben op dit moment uit dienst.
5 maanden geleden
Reactie op Burcu Erdem
⸻
Wordt mijn Ziektewet-uitkering na die 10 weken automatisch doorbetaald, ...
Nee, je moet je voor de wazo afloopt, opnieuw ziek melden. Doe dat op tijd want anders gaan ze er vanuit dat je weer beter bent en dan stopt je uitkering. Dat had ik vorige keer en het was toen best een dingetje om ervoor te zorgen dat het hervat werd… Super stressvol
5 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Nee, je moet je voor de wazo afloopt, opnieuw ziek melden. Doe dat op tijd ...
Hoe lang van tevoren moet ik de aanvraag indienen?
5 maanden geleden
Reactie op Burcu Erdem
Dat durf ik zo uit m’n hoofd niet te zeggen, dat moet ik zelf ook nog even navragen en dit keer duidelijk in m’n agenda noteren 🥲 Ik zou voor de zekerheid even het uwv bellen! Dan heb je duidelijkheid
5 maanden geleden
Reactie op Burcu Erdem
de eerste dag nadat je wazo is gestopt, telefonisch contact met ze opnemen
5 maanden geleden
Ik ben ook 19 sep uitgerekend en zit ook in de ziektewet. Je mag dan de wazo niet digitaal aanvragen, je moet bellen en dan sturen ze een formulier op. Ik heb het formulier vorige week terug gestuurd. Overigens, ze hebben zelf ook niet altijd een idee hoe het werkt. Twee keer contact gehad, de een zei je moet 6 weken van tevoren de ander zei nee hoor, 4 weken is ook prima. Van beide niks gehoord over weer ziekmelden aan het eind van de wazo, goeie om hier te lezen, zet het gelijk in m'n agenda. Ben bij het uwv ondertussen gewend om constant achter dingen aan te bellen om te checken of het allemaal goed gaat. Heb geen zin in gezeur achteraf 😅
5 maanden geleden
Reactie op Ronoli
Ik ben ook 19 sep uitgerekend en zit ook in de ziektewet. Je mag dan de waz ...
Ontvang je nu uitkering?
5 maanden geleden
Reactie op Burcu Erdem
Ontvang je nu uitkering?
Ja, ik ontvang nu de ziektewet uitkering. In mijn uwv omgeving kan ik zien dat de wazo aanvraag binnen en in behandeling is. Er staat een lijstje met data bij: 5 sep verwachte datum van goed- of afkeuring wazo. Bij goedkeuring gaat de wazo vanaf 22 aug in en maken ze vanaf 9 sep de wazo over. Neem aan dat het dan met terugwerkende kracht is haha. 29 nov stopt volgens dat lijstje de wazo, dus ik heb nu in m'n agenda gezet twee weken voor die datum even bellen en checken of het allemaal goed gaat met weer de ziektewet ontvangen!