11 Reacties

16 uur geleden

Aanvulling. Drinkt soms wel flesje ook leeg maar alsnog komt ze rond die tijden.

16 uur geleden

Ja kan een tijdelijke slaap regressie zijn. Dan worden weer vaker wakker en drinken meer. Bij ons zoontje gebeurd dit ook. Wordt wel weer beter!!

14 uur geleden

Hier precies hetzelfde ritme. Ze dronk om 23.00, 3.00 en 7.00 uur Afgelopen paar nachten ook ineens tussen 5 en 6… Ze is 13 weken (eigenlijk bijna 15 weken) Wij dachten misschien sprong 4? Of een groeispurt?
Hee wij zijn hier net vanaf!! Onze zoon is 14 weken (gecorrigeerd 15). Wij doen exact hetzelfde qua voedingen; afgekolfde borstvoeding overdag en ‘s nachts kv. Hij krijgt bij ons alleen ook nog johannesbroodpitmeel tegen reflux. We komen net uit een periode dat hij ok de drie uur ‘s nachts wakker werd en echt wou drinken. Speentje hielp niet, hij wil echt een fles. Die drinkt hij vervolgens maar half op en dan valt hij in slaap😑 Bij ons is het nu sinds drie dagen over! We dachten zelf dat het kwam door de drukke kerstdagen en dat hij daardoor meer moe is dan normaal, maar ik denk echt dat het een fase is geweest. Ik hou alleen mijn hart vast omdat ik bang ben dat die vier maanden slaapregressie voor de deur staat😅 en dat we dus leuk weer terug gaan. Dus geen echte tips, maar wel herkenning!

14 uur geleden

Drinkt ze de fles van 11 goed? En overdag? Je wil eigenlijk van die nachtvoedingen af, dat kan ook al met deze leeftijd. Overdag moeten ze in principe alles binnenkrijgen. Wij geven de laatste fles van de dag een grote fles zodat de baby verzadigd is voor de nacht. De fles daarvoor maken we kleiner zodat ze honger hebben voor de laatste fles. Hopelijk helpt het iets en is de fase snel voorbij.

14 uur geleden

Oh wat een geruststelling om dit te lezen! Hier ook 13w en sinds een week komt ze veel vaker in de nacht (23-1-3-5-7). Eerder ook alleen om 23 en 3. Ik geef bv dus geen idee hoeveel ze precies drinkt maar ze drinkt wel altijd goed door. Ze doet dit sinds ze flink verkouden is geweest, dus ik linkte het daar aan. Maar als jullie baby’s het ook doen zal het wel een fase zijn. Hopelijk gaat het snel weer over 🙏

13 uur geleden

Hier bijna 14 weken en afgelopen week had onze dochter precies hetzelfde. Maar lijkt sinds vannacht weer iets beter te gaan! Denk dat het erbij hoort..
Toch fijn om die herkenning te lezen. Hier hetzelfde met 13 weken.

10 uur geleden

Reactie op zjeeliw

Drinkt ze de fles van 11 goed? En overdag? Je wil eigenlijk van die nachtvo ...
Sorry maar dit creëert een onrealistische verwachting. Veruit de meeste babies komen snachts gewoon nog voor een voeding en dit is volstrekt normaal. Dat het voor ons vervelend is klopt 100%, maar het is onjuist om te stellen dat ze inmiddels wel zonder kunnen. Als je de gelukkige ouder ben van zon kind is dat natuurlijk wel hardstikke fijn

7 uur geleden

Reactie op zjeeliw

Drinkt ze de fles van 11 goed? En overdag? Je wil eigenlijk van die nachtvo ...
Van de nachtvoeding af? Lijkt me wat vroeg... mijn zoon van 2 heeft zeker tot en jaar nog een nachtvoeding gehad, nooit problemen opgeleverd en hij had het kennelijk nodig. Dus kijk gewoon naar wat je kindje nodig heeft!