5 Reacties
2 dagen geleden
Ik ken alleen maar voordelen zowat. Leert van elkaar, vriendschappen gesloten en herkenning. Nadeel is misschien wat minder 1 op 1 contact met verloskundige.
gisteren
Hier geen ervaring maar denk dat ik mij er wel voor opgeef. Voordelen lijkt me: ervaringen uitwisselen, leuke contacten op kunnen doen. Nadeel (denk ik) minder ruimte om privé onderwerpen te bespreken indien wenselijk, alhoewel ik me kan voorstellen dat als er echt bijzonderheden zijn hier altijd ruimte voor kan zijn. Ander nadeel: het kost meer tijd. Ik moet straks kijken hoe haalbaar het gaat zijn met werk
gisteren
Ik hoor veel positieve ervaringen over Centering Pregnancy en snap zeker de meerwaarde van het groepsaspect. Voor mij voelt het alleen niet helemaal passend.
Ik heb al een fijn sociaal netwerk en vriendinnen met kinderen, en ik ben zelf al moeder. Daarnaast heb ik veel meegemaakt in eerdere zwangerschappen (zwangerschapsvergiftiging en miskramen), waardoor ik me in deze zwangerschap prettiger voel bij één-op-één begeleiding met ruimte voor mijn vragen en onzekerheden.
Groepsbijeenkomsten kosten mij eerlijk gezegd ook veel energie; ik sta dan “aan”, terwijl ik juist behoefte heb aan rust. Ook de vaste momenten zijn praktisch gezien lastig te combineren.
Daarom kies ik ervoor om het niet te doen, maar ik vind het fijn om te lezen hoe anderen het ervaren. 💛
gisteren
Heel positief ervaren! Ik was de enige die de eerste keer mama werd. De rest hadden al een kindje. Zeker na de geboorte evht mega vaak iets gevraagd! Helaas is wel na n aantal maanden de groep verwaterd en is er nu eigenlijk helemaal geen contact meer
gisteren
Mij lijkt het ook fijn dus ik ben benieuwd of het lukt. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik de behoefte zelf minder, maar kon het uiteindelijk ook niet vanwege coronatijd (2020). Bij mijn tweede zwangerschap heb ik me wel opgegeven, maar waren er te weinig opgaves. Wie weet is driemaal scheepsrecht.