4 Reacties
2 uur geleden
Ik werk zelf onregelmatig maar heb dan slaapdiensten ipv “wakkere nachten”. Dit is voor mij opzich wel te doen maar thuis slaap ik toch het beste… als ik een nacht heb waardoor ik er wel uit moest gaat het mij ook niet echt voor de wind eerlijk gezegd. (Ik ben nu 6 weken). Ben wel van plan om ze te skippen als ik verder ben in de zwangerschap.
2 uur geleden
Als je zwanger bent heb je extra rechten, waaronder ook recht op regelmatige werk en rusttijden. Je mag nachtdiensten weigeren en aangeven alleen dagdiensten te willen draaien, je werkgever mag dit niet weigeren. Plus je hebt recht op een uur extra betaald pauze per dag, daar maak ik graag gebruik van :)

2 uur geleden
Reactie op MoedigeHinde176599
Ik werk zelf onregelmatig maar heb dan slaapdiensten ipv “wakkere nachten”. ...
Ja goed idee!!!! Vind het ook lastig om het nu al te melden bij mn werkgever aangezien ik de eerste echo nog niet heb gehad...
2 uur geleden
Ik heb het na mijn eerste echo mede hierom gemeld bij mij leidinggevende. Nachtdiensten is gewoon niet goed voor je als je zwanger bent. Moet zeggen dat ik ochtenddienst ook wel heel slecht trek momenteel maar daar kan ik niet echt onderuit