73 Reacties
3 dagen geleden
Voor mij is het ook me eerste zwangerschap en vind het zo spannen vooral omdat mijn broer al 2x een miskraam heeft mee gemaakt. Dit maakt mij ook heel onzeker steeds denk ik als het maar goed gaat. Soms geloof ik het nog niet echt maar de testen zijn toch echt duidelijk. Kan niet wachten op me 1e echo deze staat gepland op 20 januari
3 dagen geleden
Hier ook zwanger van 'eerste' kindje, maar helaas twee miskramen gehad hiervoor. Dus extra spannend nu en kan ook niet onbezorgd genieten merk ik. Al heb ik deze keer wel meer rust in mijn lijf en dat heeft vertrouwen. Eerder wilde ik steeds door testen en nu neem ik genoegen met twee overduidelijke testen. Nu is het afwachten tot de echo volgende week.
3 dagen geleden
Reactie op Asjemenou
Ja snap dit helemaal. Heb zelf ook aantal vriendinnen met miskramen gehad, ...
Ik voel me over het algemeen wel goed af en toe wat buikkrampen,rugpijn en misselijkheid. Maar allemaal nog in lichte vorm nog niet overgegeven of zo. En hoe voel jij je?
3 dagen geleden
Ik ben aller eerst super super dankbaar dat ik zwanger ben! Maar tegelijk vind ik het ook heel moeilijk dat ik er met niemand echt over kan praten. Tuurlijk wel met mijn vriend maar die is net zo onervaren als ik natuurlijk. Ik merk dat ik juist behoefte voel om met mensen te praten die dit al hebben meegemaakt of die nu door dezelfde fase van spanning, blijheid, angst en geluk gaan.
3 dagen geleden
Reactie op EvenwichtigeMagnolia251845
Ik ben aller eerst super super dankbaar dat ik zwanger ben! Maar tegelijk v ...
Ik merk dit ook wil er heel graag over praten met anderen maar wij hebben besloten te wachten tot na de 1e echo om het te vertellen aan familie. Daarna zijn de vrienden aan de beurt. Bij ons in in de vriendengroep zijn we de eerste
3 dagen geleden
Reactie op NovaFebe
Hey, voor mij ook mijn eerste kindje. Ook twee miskramen gehad beide op 7 w ...
Snap heel goed dat je voorzichtig bent met blij zijn. Ik bouw ergens voor mezelf in dat de echo niet goed gaat zijn, om de klap minder groot te maken.
Maar ga deze keer toch ergens uit van een super goede echo.
Voelt bij jou deze zwangerschap anders dan voorgaande? Hoe ver ben je nu?
3 dagen geleden
Reactie op Eline04121997
Ik merk dit ook wil er heel graag over praten met anderen maar wij hebben b ...
Ja precies, dat doen wij ook! Kan niet wachten tot de eerste echo. Ik denk dat het ook veel eerste spanningen weg zal nemen :)
3 dagen geleden
Hoi! Wat leuk, en fijn, een kletsgroepje.
Ik ben net net net zwanger, vind t dus ook super abstract. Het voelt nog niet ECHT. ook omdat het zo spannend is of alles wel goed zal gaan qua miskramen. Mijn app zegt nu 5 weken zwanger. Hoelang zijn jullie zwanger?
Gek om t niet te kunnen delen met de omgeving h茅, wanneer gaan jullie dat doen?
En doen jullie ook na 7 weken een 1e echo?
Zo benieuwd hoe jullie het aan gaan pakken!
Groetjes!
3 dagen geleden
Reactie op Pluk1993
Ik ben net net net zwanger, vin ...
Ik ben nu 5+4 weken en heb mijn eerste echo met 7+2weken
3 dagen geleden
Reactie op Pluk1993
Ik ben 4 weken en 4 dagen. Voelt inderdaad onwerkelijk.
Ik heb bij 8 weken pas echo, want met 7 weken was mijn vriend een weekje op vakantie. Helaas extra weekje wachten.
Denk wel dat wij het de week daarvoor, dus over 2 weken gaan delen met de ouders. Vind het sowieso fijn dat ze het weten, ook als het misschien toch nog mis gaat.
3 dagen geleden
Reactie op Pluk1993
Gefeliciteerd!
Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat het nog niet echt voelt. Zo onwerkelijk nog en zo spannend! 馃ぉ
Ik ben nu 4+4 en wij hebben 2 februari onze eerste echo. Dan zit ik op 8 weken.
Wij willen het liefste na de eerste echo als eerst onze ouders het nieuws vertellen. Wij hebben alleen die week daarvoor een familie etentje staan met een standaard menu. Nog even bedenken hoe ik dat ga doen馃槄
En jij?
3 dagen geleden
Ik ben nu 6 + 1 weken zwanger, mijn ouders wisten het de dag na mijn positieve test al omdat ik zo enthousiast was. Mijn schoonfamilie weet het nog niet, maar volgende week hebben wij onze 1e echo dan ben ik precies 7 weken. Ik had afgelopen nacht dat ik om 3 uur wakker werd en toen wilde een van mijn katten ineens zo graag met mij kroelen, dat deed ze voorheen eigenlijk nooit.
3 dagen geleden
Spannend allemaal he. Bij mij ook zwanger van de eerste na een miskraam in november.
Ik denk dat ik nu +/- 7 weken zwanger ben. Datum is alleen door de miskraam nog onzeker.
Morgen heb ik daarom een vroege echo om te bepalen hoe ver ik precies ben. Merk dat ik het heel erg spannend vindt.
Bij ons weet mijn moeder, broertje en mijn schoonzusje het al, omdat het anders niet te doen was met het kerstmenu 馃
3 dagen geleden
Wat leuk! Ik weet sinds een week ook dat ik zwanger ben van ons eerste kindje, kan het nog steeds niet helemaal geloven. Mijn vriend al helemaal niet haha. Ondanks dat al wel een verloskundige geregeld en ingeschreven bij KDV alvast. Maar verder meeeeega spannend of het allemaal goed gaat, geen idee wat ik kan verwachten. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
3 dagen geleden
Goedemiddag hier ook zwanger van mijn eerste kindje. Vind alles rete spannend en vraag me bij alles af of het erbij hoort. Heb ook meer trekt dan normaal. En ben misselijk maar ben er nog niet achter of het dan komt omdat ik honger heb of van het kindje. Morgen 7wk als het allemaal klopt. Heb al 1 echo gehad omdat ik m'n laatste menstruatie niet weet. En 19 januari is de volgende. Vind het zo spannend om het dan weer te zien馃グ
Ff BTW vinden jullie ook dat we te gekke namen krijgen in deze app?馃ぃ