27 Reacties
gisteren
Wij hebben net een vakantie geboekt. Ik ben 14 september uitgerekend en dan hebben we voor eind juli begin augustus geboekt. Niet te ver ongeveer 2,5 rijden. En een huisje. Dus als ik wat minder mobiel ben is het gewoon comfortabel en voor de andere kids genoeg te doen daar
gisteren
Dat is echt een lastige keus. Persoonlijk zou ik dit nooit doen. Dit komt ook omdat ik bij de eerste zwangerschapsvergiftiging heb gehad. Dan wil je gewoon goede zorg in een Nederlands ziekenhuis.
Een vriendin is met 29 weken op vakantie gegaan. Daar zijn haar vliezen gebroken waardeoor ze daar weken is moeten verblijven.
Mijn referentiekader is dus niet goed waardoor ik mezelf er niet prettig bij voel. Er zijn ook mensen waarbij alles goed gaat. Zij zullen mijn reactie onzin vinden 😉 haha
gisteren
Wij wachten even. Vorige keer met 15 weken in een rolstoel beland vanwege de bekkeninstabiliteit. Met een rolstoel en buggy met peuter van 2.5 is een vakantie niet te doen. Mogelijk gaan we dagjes uit of nog even een paar daagjes samen weg zonder peuter. Maar dat wordt last minute dingen boeken
gisteren
Wij gaan weg met familie. Zouden eerst 2 weken gaan vliegen maar dat zag ik niet zitten en terugvlucht zou ook net voor de grens van 36 weken zitten. Nu gaan we een midweek in een huis in Duitsland als ik 34 weken ben. Dat durf ik nog wel aan. Maar verder dan dat zou ik niet gaan meer.
gisteren
Reactie op BecauseOfYou
Wij gaan weg met familie. Zouden eerst 2 weken gaan vliegen maar dat zag ik ...
Heb ook wel een goede annuleringsverzekering genomen. Mochten toch complicaties komen dat wij als gezin ons geld iig terugkrijgen
gisteren
Wij hadden al een reis naar Canada gepland staan, deels ook voor werk, voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik zou rond de 20-22 weken zijn rond die tijd. Ik vind het zelf wel spannend, maar hebben wel een annuleringsverzekering afgesloten voor het geval dat.
Wij gaan daarna niet meer op vakantie, omdat ik dat verder in de zwangerschap al helemaal niet meer zie zitten.
gisteren
Haha dit is dus precies waar wij ook mee zitten. Wij hadden al een vakantie geboekt voor eind augustus (zonder annuleringsverzekering 🤭)nu totaal onverwachts zwanger. Wij hebben contact gehad met de reisorganisatie en de situatie uitgelegd. We mogen tot vrijdag annuleren voor een schappelijk bedrag of kunnen tot mei gratis omboeken naar een andere bestemming. Vind het heel coulant want eigenlijk moeten we de hele reissom betalen. Ik heb woensdag mijn eerste echo dus daar wilden we even op wachten, maar de kans is groot dat we het gaan annuleren. Ik verwacht dan 35 tot 37 weken te zijn en denk niet dat ik de rust heb om dan in Duitsland op ruim 5 uur rijden te zitten. Ik ben bij de andere twee ook vlot bevallen.
gisteren
Ik heb in maart net een vakantie geboek. En planden een vakantie in juni. Is nu wel ideeaal want toen ik zwanger was van ons oudste zijn we in mei gegaan en was toen in augustus uitgerekend.
Wat we gaan doen weet ik nog niet in juni. De oudste op vakantie nemen is namelijk elke twee maanden weer anders 😂
gisteren
Wij hebben in de meivakantie een vakantie geboekt. Misschien begin van de zomervakantie dan nog een week weg in Nederland.
Bij mijn eerste ging ik met 33-34 weken nog naar Noorwegen. Ik was nog heel mobiel en we deden rustig aan. Ging allemaal goed.
Nu durf ik dat niet meer, terwijl ik bij de eerste dacht: "goed ontwikkeld land, goede zorg en daar worden toch ook baby's geboren, komt wel goed" 😂
gisteren
Wij willen nog iets van een midweek in eigen land maar dan rond juni. In augustus zou ik zelf niet doen..
gisteren
Ik ben 13 september uitgerekend.
Wij hadden de vakantie al geboekt voor dat ik wist dat ik zwanger was. Wij gaan eind juli-begin augustus 3 weken met de caravan op vakantie naar Zeeland. Helemaal prima 👍🏻 Ik denk als we wat in het buitenland geboekt hadden, ik hier wat meer spanning door zou hebben.
gisteren
Reactie op Esmaye
Aan zoiets zit ik ook te denken inderdaad. Alleen de leukste parken in NL s ...
Ja dat is wel echt een nadeel. Wij hebben nu voor België gekozen. Maar ze weten de prijzen wel..
gisteren
Reactie op baby1239
Dat is echt een lastige keus. Persoonlijk zou ik dit nooit doen. Dit komt o ...
Ik heb helaas hetzelfde referentiekader. Ik denk dat je hele andere antwoorden krijgt, als je deze vraag stelt in de vlindertuin 😅 Ik had een perfecte zwangerschap, maar ben heel plotseling op vakantie bevallen van een prematuurtje. Na een pittige strijd op de NICU is hij overleden. Dat wil je niet meemaken in het buitenland. Ik ga noooooooit meer zwanger op vakantie 🤞🏻
Ik ga eind deze week 5 dagen naar Spanje (vliegen), ben dan 8 weken zwanger.
In mei staat er wel een 3 weken vakantie gepland naar Azië, hebben alles al los geboekt en betaald. Maar hebben voor de zekerheid een annuleringsverzekering afgesloten. Ik verwacht dan rond 21 weken zwanger te zijn, zou wel ‘goede’ reisperiode moeten zijn. Maar goed is alsnog even afwachten en vind het erg spannend allemaal.
gisteren
Jaa hier naar Bali geboekt bij 19/20 weken. Ik zie vooral op tegen de vliegreis. Gelukkig ook een annuleringsverzekering!