12 Reacties
2 dagen geleden
Hey, gefeliciteerd met je zwangerschap!馃
Ik vind het heel zenuwslopend om het nog niet te delen met mijn ouders. We hebben vorig jaar 2 miskramen gehad. Vandaar willen we het nog niet delen. Het voelt nog niet het moment om het te vertellen. Ik wil nog wachten op de eerste echo en dan aankijken hoe het voelt.
2 dagen geleden
Mijn broer en schoonzus hebben een van de tweeling verloren ben net voordat het gebeurde zwanger geworden. Ik vind het zo dubbel alsof ik zwanger ben geraakt terwijl hun 1 kind hebben verloren andere jongen van de tweeling is nog in het ziekenhuis ze zijn met 27 weken geboren. Ik weet niet hoe ik dit moet over brengen mijn geluk delen terwijl andere nog aan het rouwen zijn. Dus ik begrijp je heel goed dit is mijn 4e kind 5e zwangerschap. Bij alle 5 gewacht op de 1e echo dan vertellen we het onze fam en met 3 maanden onze vrienden maar eerlijk gezegd ik zie er tegen op we hebben veel verdriet gehad.
2 dagen geleden
Hier ook lastig. Vorige keer met 7 weken verteld na de 1e echo. Nu twijfelen we en willen we eigenlijk pas na de termijnecho en het liefst na de 13 weken echo pas alles vertellen. Twijfelen nog over 1 vriendin die ver weg woont, die zien we eind januari maar daarna pas in april. Tis nu een beetje afhankelijk van de klachten of we het verborgen weten te houden tot de 13wk echo haha
2 dagen geleden
Jaa ik snap je wel heel goed een familie lid van mij is het ook al een tijdje aan het proberen hebben een miskraam gehad . Ergens hoop ik telkens dat als we een moment samen zijn dat hun met goed nieuws komen. Nu zijn wij dus ook zwanger van nummer 2 en voet het dus zooo dubben .
2 dagen geleden
Gefeliciteerd馃┓ wat lastig dit h猫. Ik heb iets soortgelijks. Waar ben je bang voor bij de reactie van je familie?
2 dagen geleden
Reactie op DeBakker
Mijn broer en schoonzus hebben een van de tweeling verloren ben net voordat ...
Ik voel dat ik op je berichtje moet reageren, ik ben namelijk zelf ook afgelopen jaar mijn kindje verloren met dat termijn. In die tijd waren er vriendinnen en mijn schoonzus die in verwachting waren. E茅n vriendin was er ook net achter gekomen toen wij ons kindje verloren. Ik zou je willen meegeven om heel eerlijk te vertellen hoe je je erbij voelt (misschien dat je het moeilijk vind, oneerlijk en misschien had je graag gewilt dat jullie kindjes met elkaar konden opgroeien). Geef er woorden aan. En verwacht niet van ze dat ze hun blijdschap voor jou gelijk kunnen laten zien. Dat kan zo onwijs moeilijk zijn.. Nieuw leven zien (komen), doet verschrikkelijk veel zeer omdat het het verdriet en gemis raakt. Niet omdat ze niet blij voor een ander kan zijn. Lief dat je er rekening mee wilt houden. Het lijkt me voor jou ook een hele moeilijke positie. Heel veel succes met vertellen.
2 dagen geleden
Reactie op EleganteEcho636423
Gefeliciteerd馃┓ wat lastig dit h猫. Ik heb iets soortgelijks. Waar ben je ba ...
Dankjewel 馃グ
De persoon in kwestie is een gezinslid, dus vandaar eigenlijk. Ik ben bang dat er bij iedereen hele dubbele gevoelens zullen zijn, en dat deze zwangerschap daarom minder enthousiast wordt ontvangen.
Hoe zit dat bij jou? Hoe kijk jij er naar?
2 dagen geleden
Reactie op VeelzijdigeGletsjer794699
Hey, gefeliciteerd met je zwangerschap!馃
Ik vind het heel zenuwslopend om ...
Jij ook gefeliciteerd!馃ぐ
Wat ontzettend rot van je miskramen, kan me voorstellen dat je daardoor voorzichtiger bent. Hopelijk gaat dit keer alles goed en kun je alsnog je geluk delen 馃槉
gisteren
Hey! Een aantal vriendinnen om mij heen raakten zwanger nadat ik een miskraam had gehad en ik niet zwanger raakte. Ik vond niks erger dan dat er info achter werd gehouden omdat ze dacht dat ik het niet aan kon. Gewoon uitleggen dat je aan haar denkt en het lastig vind dat het haar nu nog even niet gegeven is. Verder heb ik nu ook een vriendin die kort geleden vertelde dat ze zwanger is, juist eerder in real life en niet via een appje omdat ze rekening met me wilde houden. Wat ze nog niet weet is dat ik ook zwanger ben! Kan niet wachten het haar te vertellen, maar mijn vriend vind het fijner nog even als iets van ons samen te houden (en ik eigenlijk ook) tot de eerste echo, dus nog even geduld. Verdrietig genoeg ga ik morgen afspreken met een ander stel die net hun kindje hebben verloren. Helaas hoort het erbij. Ik denk toch dat het het beste is om er gewoon over te praten met zo lang als de ander wil.
gisteren
Reactie op MvF
Ik voel dat ik op je berichtje moet reageren, ik ben namelijk zelf ook afge ...
Gecondoleerd en heeeeeeeeeel veel sterkte 馃 lief dat je reageerd, ik ben gewoon bang dat ze denken "waar was jij mee bezig toen wij aan het rouwen waren". Ook wisten we dat baby nr 1 middenrifbreuk had, lichaampje onder het vocht zat en niet zou overleven van hun. Ons zwangerschap was ook zeker niet gepland maar wel gewenst natuurlijk. We hebben ook maar 1 keer gemeenschap gehad vorige maand dat was echt 3 dagen voor hun zhuis opname, sorry voor de info maar ik voel me zo rot erover. Nogmaals sterkte 馃
gisteren
Reactie op Mamalade
Dankjewel 馃グ
De persoon in kwestie is een gezinslid, dus vandaar eigenlijk. ...
Ik had 2,5jr terug met 10 weken een miskraam en kort daarna werd mijn beste vriendin zwanger. We zijn heel open geweest met elkaar over onze wens en hebben elkaar vanaf het begin af aan ook op de hoogte gebracht van het zwanger zijn. Ik wilde ook absoluut niet dat ze me zou ontzien om haar geluk te delen. Ja het was soms confronterend, maar ik hoopte voor hen zo ontzettend dat het goed zou gaan! En juist dat we dingen open uitspraken zorgde dat er ruimte voor ons allebei bleef.