7 Reacties
2 dagen geleden
Daag mooie aanstaande mama ♥️
Ik ben zelf ook wat aan de ‘curvy’ kant. Je kan altijd met je verloskundige hier over in gesprek. Let vooral op dat je lekker je groentes en fruit neemt. Elke dag lekker wandelen is ook goed. Maar je zelf de rust geven is ook oké! Dat je wat aan gaat komen is natuurlijk een feit. Maar dat komt allemaal wel goed ♥️ geniet er vooral van!
2 dagen geleden
Ik ben 160cm en woog voor de zwangerschap van mn dochter 78 a 79 kg. Ik woog ergens begin 90 op zn hoogst en raakte dat op een kilo na kwijt zonder enige moeite. (Nouja borstvoeding)
Heb echt wel lekker gesnackt maar toen ik echt in het stadium was van cravings was had ik nog maar zo weinig ruimte in m'n maag dat "los gaan" amper kon. 😂 Daarom maak ik me nu niet zo'n zorgen.
Wat ik spannender vind is de terugloop en het stoppen met borstvoeding. Daar bij kwam ik wel ruim een kilo terug aan.
2 dagen geleden
Reactie op Noor1401
Wanneer ben je bevallen van je dochter? Ik denk dat ik me ook zorgen maak o ...
In oktober dus het scheelt maar een maand. 😊 Maar hoeveel vocht je vasthoudt dat verschilt wel heel erg van persoon tot persoon. Bij mij viel het echt mee. Ik heb ook nooit hele dikke voeten gehad ofzo.
Maar waarom maak je je eigenlijk zorgen over het vocht? Dit raak je juist heel snel na de bevalling weer kwijt. Beter als het vocht is toch? 😆
2 dagen geleden
Ik heb exact hetzelfde gewicht en dezelfde lengte als jou. En ik was hier vooraf heel onzeker over. Maar nu het zover is.. Weet je, let op voeding. Probeer niet dusdanig te eten dat je kilo’s aankomt (los van de uiteraard normale zwangerschaps kilo’s). Maar, wees ook een beetje lief voor jezelf. Zwanger zijn moet ook leuk zijn. En niet dat je bij alles al snel denkt dat je te dik wordt. Zie het zo: na de bevalling en als jij je weer fijn voelt, pak je de draad weer lekker op. Wie weet een leuke cursus of sport voor mama’s? Be you, do you & vergeet jezelf niet te waarderen.
2 dagen geleden
Geen reden om je slecht te voelen in je eigen lijf 😊 zelf houd ik de eetmeter van het Voedingscentrum bij. Merk dat mij dat helpt om tijdens de zwangerschap (en überhaupt) gevarieerd te eten.