18 Reacties
2 weken geleden
Laat ik beginnen met dat namen heel erg smaak gevoelig zijn. En wat jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden.
Ik vind Maeve en myles bijvoorbeeld mooie namen al zou ik ze zelf niet gebruiken maar ik vind flo daar niet echt bij passen en persoonlijk vind ik die naam ook niet mooi.
Maar goed zoals ik al zei dat is mijn mening.
Doe vooral waar jullie je prettig en fijn bij voelen!
2 weken geleden
Reactie op C.L
Laat ik beginnen met dat namen heel erg smaak gevoelig zijn. En wat jij moo ...
Dankjewel voor je reactie! Zeker waar en bij onze eerste dochter boeide mij andermans meningen ook echt niet. Maar als je beste vriendin je belachelijk maakt om de keuze die je maakt begin je toch te twijfelen.
Uiteindelijk zullen we inderdaad zelf kiezen wat wij willen maar ik zou absoluut niet willen dat ze gepest zou worden om de naam.
2 weken geleden
Reactie op nien2000
De meisjes naam die wij hadden is Flo
Ah oke, duidelijk! Ikzelf vind de naam niet bij de namen van je andere kindjes passen en vind het niet per se een leuke naam. Maar zoals degene onder mij al zei, smaken verschillen en misschien vind jij bijv de naam van mijn kindje echt 10x niks. Het gaat erom dat jij en je partner het een mooie naam vinden 🩷 en ik lees dat je bang bent dat ze er gepest zal worden met die naam, maar het is totaal geen ‘rare’ naam hoor, maak je daar maar niet druk om.
2 weken geleden
Reactie op nien2000
Wat zou er eventueel wel leuk bij passen inplaats van Flo?
Aangezien je 2 wat langere namen hebt met een M zou ik ook in die richting kijken.
Maar ik persoonlijk vind
Vajèn, vayèn een mooie naam
Maar ook Mirre of Millie.
Maar goed deze namen kan jij goed weer afschuwelijk vinden.
2 weken geleden
Ik zou het gewoon doen en je namen niet meer delen met anderen.
Mijn eerlijke mening is dat ik ze ook niet zo mooi vind, maar ik ben ook geen fan van Maeve.
Maar ik ken een Flo en ik moest eerst wel wennen, maar dat was ook zo gebeurd. Zus heet Pippa, mocht dat ook je stijl toevallig zijn
2 weken geleden
Reactie op nien2000
Wat zou er eventueel wel leuk bij passen inplaats van Flo?
Misschien Lynn of Tess?
vorige week
Ik vind Maeve juist wel leuk? Maar lekker belangrijk wat zij vinden. Snap ook niet zo goed dat iemand zegt dat hij een naam niet mooi vind als jij zegt dat je die naam voor je kinderen kiest (als iemand dichtbij staat dan he) Zou je toch ook niet doen als je de namen voot het eerst hoort na de geboorte? Tenzij je zelf expliciet hebt gevraagd wat ze van de namen vinden.
Ik vind de de naam Flo wel iets minder mooi, maar dat komt ook omdat het mij doet denken aan het Engelse woord Flow. Vooral omdat de namen Myles en Maeve ook Engelse namen zijn. Maar ik vind het geen lelijke naam.
Persoonlijk zo ik dan eerder kiezen voor een andere naam die of geen vertaling kent in het Engels of die niet Engels klinkt. Maarja lekker belangrijk wat een ander vind! Als jullie dit de naam vinden, zou ik het gewoon doen!
3 dagen geleden
Reactie op nien2000
Dankjewel voor de reacties! We hebben toch gekozen om de naam Flo te gebrui ...
Ik zou vooral goed nadenken of je twee keer dezelfde beginletter wil, dat in combinatie met dezelfde geboortedatum kan behoorlijk wat gedoe opleveren. Zelf zou ik dan in ieder geval een tweede naam toevoegen voor de initialen😊
3 dagen geleden
Reactie op nien2000
Dankjewel voor de reacties! We hebben toch gekozen om de naam Flo te gebrui ...
Flo is echt leuk!
Jullie jongensnamen zijn ook leuk. Voorkeur voor Myles! Alleen vind ik het handiger als kinderen niet het zelfde voorletter hebben. Maar dat is natuurlijk jullie keus.
Suggesties:
Vince
Nyles
Neil
Flynn
Brent
2 uur geleden
Ik twijfel ook tussen deze namen:
Ralph & Norah
Senn & Norah
Wat vinden jullie?
Of iemand nog suggesties?