12 Reacties

9 maanden geleden

Zeker een mooie naam! Wij zijn expres niet voor een top 3 naam gegaan omdat we iets meer origineels wilden. Ook zou ik het niet zo leuk vinden als onze dochter met nog 1 of meerdere in de klas zou zitten met dezelfde naam. Maar het gaat er vooral om wat jullie mooi vinden!

9 maanden geleden

Prachtige naam. En ik persoonlijk ken niemand met de naam Emma.

9 maanden geleden

Wat fijn voor jullie dat na al die sterrenkindjes het nu eindelijk gelukt is, van harte!🥹💕 Als Emma voor jullie allebei dé naam is, zou ik hem gewoon kiezen hoor! Zelf hou ik toevallig erg van namen die je weinig hoort en zou ik het ook leuker vinden als kind dat niet veel mensen mijn naam delen, maar onderzoek wijst ook uit dat mensen met “bekende” namen vaak een voorkeurspositie krijgen (eerder uitgekozen op een sollicitatiegesprek bijvoorbeeld) omdat het onbewust vertrouwder voelt. Dus zo is voor alles wat te zeggen 😄 Je kunt trouwens de statistieken per provincie erbij pakken om te kijken of het de meest gebruikte meisjesnaam is, of populair is maar niet de populairste! Geen idee waar jullie wonen, maar heb het even voor je opgezocht: Emma staat in Friesland en Zeeland op 10, in Gelderland op 7, in Noord-Holland op 6, in Overrijsel op 5, in Limburg op 4, in Flevoland en Drenthe op 3, in Utrecht en Zuid-Holland op 2, in Groningen en Brabant op 1. Succes met kiezen! 🍀

9 maanden geleden

Ik zou voor Emma gaan! Prachtige naam! Emma is in 2024 657x gegeven, wat totaal 80604 meisjes geboren zijn. 1 op ruim 122 meisjes, 1 op bijna 250 kinderen. De kans dat ze de enige op school zal zijn is groter dan dat ze er met 2 anderen in de klas komt. Ga ervoor!

8 maanden geleden

Gewoon doen hoor! Als dit jullie naam is. De reden dat het zon populaire naam is, is gewoon omdat veel mensen het een mooie naam vinden, dat is ook leuk toch. Onze oudste heeft ook een top 3 naam en ik ben hem nog nooit tegen gekomen van dichtbij 😊

8 maanden geleden

Gewoon lekker voor Emma gaan! Als dat de naam is waar jullie allebei blij van worden, moet je je niet laten weerhouden!

8 maanden geleden

Ik zou lekker voor Emma gaan, ik heb zelf een enorm veel voorkomende naam en altijd wel in de klas gezeten of gewerkt met iemand met dezelfde naam en dat maakt echt niks uit. Alsnog blij mee :)

8 maanden geleden

Ik zou het gewoon doen! In verhouding valt het dan nog best mee hoe veel Emma's er daadwerkelijk zijn. Dit terwijl bijvoorbeeld Sara, Sarah en Saar individueel geteld worden, maar als je die 3 bij elkaar optelt, zit je misschien wel ruim over Emma heen. Zelfde als Sophie of Sofie.

7 maanden geleden

Reactie op Wilmarie93

Ik zou het gewoon doen! In verhouding valt het dan nog best mee hoe veel Em ...
Klopt! En met Noor, Nore, Nora en Norah

7 maanden geleden

Ik heb een dochter Nora, deze naam heb ik al zo'n 15 jaar in gedachten en is nu ineens erg populair. Toch voor gekozen want geen enkele andere naam gaf mij hetzelfde gevoel. Had het ook niet anders gewild

7 maanden geleden

Emma zou wel populair zijn maar niet in mijn omgeving ken geen enkele Emma. 🤣 ja oké éééééntje maar zij is al 18. Zou het lekker doen! Prachtige naam! 🩷

7 maanden geleden

Ik heb hier een M.aeve zij is 14. En nu is die naam ook populair terwijl ze toen een van de weinige was in Nederland met die naam. Dus joh. 🥰