38 Reacties

vorige maand

Hi, wij gaan in januari ook ICSI doen. Hebben afgelopen november helaas een compleet mislukte IVF poging gehad, dus in januari nieuwe ronde - nieuwe kansen 🍀

vorige maand

Hier ook ICSI in januari! De eerste ICSI in 🇳🇱 gedaan zonder succes en in januari ga ik voor poging 2 in 🇩🇪 starten!

vorige maand

Wij starten ook in januari met een ICSI traject, dit gaat onze eerste poging worden🍀
Wij denk ik ook punctie in januari. 15 december medicatie ophalen en afspraak met verpleegkundige. Dan mogelijk eind december beginnen met prikken en verwacht dan januari punctie etc.

vorige maand

Ik mag mijn menstruatie in januari doorgeven en dan beginnen met het lange schema. Dus eerst aan de pil 3 weken. Het irritante is alleen dat ik vandaag ongesteld ben geworden en meestal een hele regelmatige cyclus heb. Toevallig voor t eerst deze maand niet en was ik 1 week later met mijn menstruatie. Hoop volgende maand ook want dan kom ik begin januari uit ipv ergens rond 30 januari. Hoe eerder hoe beter want we wachten al zo lang!

vorige maand

Hi! We zijn nu in afwachting van de 5e iui ook voor ons tweede kindje. Eerste keer net voor het zh traject spontaan zwanger. Wanneer ik ongesteld wordt, beginnen met de pil en dan in januari de punctie.

vorige maand

Wij hebben ook de allereerste ICSI punctie in januari! Ik begin vanaf 15 december met prikken, we doen lang schema. Mijn man en ik zijn inmiddels 3 jaar bezig met proberen zwanger te worden, we hebben 3 IUI rondes in de zomer gedaan maar door tegenvallende uitslagen van mijn man beginnen we nu met ICSI. Super spannend, maar ik merk dat ik veel hoop en vertrouwen heb dat dit voor ons gaat werken. Hopelijk staan we allemaal eind januari met een positieve test in onze handen! 🤍

vorige maand

Hoihoii.. hier ook met icsi bezig. Ik ben al gestart. Sinds vandaag zijn m'n embryo's ingevroren en mijn terugplaatsing zal ik half januari krijgen dus ik zit ook in dezelfde periode :)

vorige maand

Hier ook! Afgelopen weekend gestart met de pil (lang schema) 19 december afspraak met verpleegkundige voor het verdere schema en start prikken, dus punctie ook ergens in januari. Eerste keer fertiliteitstraject, 2e kindje (toen gewoon snel natuurlijk)

vorige maand

Wij hebben als het goed is ook in januari de punctie, hoop deze week te kunnen starten met de pil (lang schema). Hebben een zoontje van 2,5 jaar, door vervelende complicaties na de keizersnede is het niet meer mogelijk om spontaan zwanger te raken.

vorige maand

Wat leuk om te lezen van iedereen die in dezelfde periode zit ☺️. Ik ben inmiddels ook aan de pil begonnen, maar man ik wordt een partijtje misselijk van dat ding! Niet verwacht.. meer vrouwen die dat herkennen? Hoe gaan jullie mentaal het traject in? Ik heb mijn goede en minder goede dagen. Ik ben sinds oktober tante van mijn broertje zijn zoontje, de eerste aan mijn kant van de familie. Ik merk dat ik het soms heel confronterend vind, de blijdschap van de ouders, de trots van mijn ouders dat ze opa en oma zijn... elke keer als ik mijn neefje zie, haalt het toch mijn pijn naar boven zonder dat ik het wil 🥺.

vorige maand

Reactie op Silke1997

Wat leuk om te lezen van iedereen die in dezelfde periode zit ☺️. Ik ben i ...
Ik snap je heel goed hoor. Ik heb elke keer die jaloezie als iemand zwanger raakt. Je bent wel blij, zeker als het om je familie gaat of vriendinnen, maar tegelijkertijd ook die gedachten dat je het ook wil en waarom lukt het bij hun wel snel... Over mijn icsi traject, denk dat ik pas in februari/maart een punctie heb. Was nu 30 nov ongesteld en ben best regelmatig. Dus pas eind januari beginnen met de pil😭

4 weken geleden

Reactie op Kleinewonderen

Ik snap je heel goed hoor. Ik heb elke keer die jaloezie als iemand zwanger ...
Ja dat herken ik heel erg 😔. Het blijft dubbel hè, ook al wil je je niet zo voelen. Wat balen dat je nog een poosje moet wachten! 😓 Als het je helpt: ik moest ook sinds september wachten om pas eind november te mogen beginnen, en hoewel ik daar ook erg van baalde hebben wij geprobeerd het te zien als een pauze waarin we er even niet mee bezig hoefden te zijn. Vooral leuke dingen plannen en afleiding zoeken, dan wordt het hoe dan ook een keer eind januari!

4 weken geleden

Reactie op Silke1997

Wat leuk om te lezen van iedereen die in dezelfde periode zit ☺️. Ik ben i ...
Ik was ook wat misselijk van de pil inderdaad! Heel vervelend. Gelukkig wel maar 2 ochtenden en toen over. Had die dagen ook hoofdpijn. Dat is nu ook over… Hopelijk blijft het daarbij maar denk dat de stimulans erger wordt. Vandaag mijn hele medicatieschema gehad. 19e beginnen met spuiten, 29e met gonal-F en dan op dag 10 eersfe echo! Heel spannend! Hier een zwangere schoonzus (na elkaar 2 keer aankijken volgens mij 😤) dus totaal geen zin in de kerstdagen en al het gezellige baby geklets aan te moeten horen.. dus herken je gevoel!

4 weken geleden

Reactie op Charlie-87

Ik was ook wat misselijk van de pil inderdaad! Heel vervelend. Gelukkig wel ...
Wat lastig ja, vooral zo met de feestdagen 🥹. Die herken ik ook, heel blij voor anderen maar tegelijkertijd kost het samenzijn me dan ook extra energie omdat er veel confronterende gevoelens bij zitten 😔. Ik begin 15e met prikken, 25e met stimulans Ovaleap en eerste echo op 2 januari. Spannend hoor, ik ben benieuwd hoe we op de prikken reageren!

4 weken geleden

Reactie op Charlie-87

Ik was ook wat misselijk van de pil inderdaad! Heel vervelend. Gelukkig wel ...
Dit herken ik ook! Ook schoonzus zwanger, tweede. Kon sowieso al nergens anders over praten dan haar kind, dus ik heb lekker de kerstdagen niet met mijn familie. Irriteert enorm en als het gesprek alleen daar om kan gaan, dan pas ik. Wij starten in januari bij een andere kliniek voor onze 3e icsi poging. Geen successen gehad, dus dit wordt wel even een moment. Merk dat ik dan nu zoveel mogelijk spanning vermijd en het lekker naar mijn (onze) zin maak :) Hoe deal jij met zulke feestdagen en zwangeren om je heen?

4 weken geleden

Reactie op Gr_ttn

Dit herken ik ook! Ook schoonzus zwanger, tweede. Kon sowieso al nergens an ...
Nou ik begreep net dat mijn partner het aan zijn broer heeft verteld (en verwacht daarmee schoonzus het ook weet) dus ik denk dat we lekker het hele onderwerp baby’s gaan stilzwijgen 🫢. Ga er in ieder geval van uit dat zij ook tactisch zijn. Het is mijn eerste ICSI traject en we hebben al een gezond kindje dus ik kan er nu nog wel mee dealen. Ik zit nu dus ook nog in de fase dat we goede hoop hebben en een soort van “enthousiast” zijn eindelijk echt gestart te zijn. (Zal ik volgende maand wel anders over denken 😤💉) Knap dat jullie voor jezelf kiezen al helemaal als het sowieso niet leuk en gezellig gaat zijn! Je doet het niet voor een ander!

vorige week

Vraagje.. kiezen jullie voor sedatie of bewust niet?

vorige week

Hi! Hier sinds 14 dec weer aan het prikken, sinds de 23ste ook meriofert erbij. Dit is onze 3e punctie die er aan zit te komen. Deze keer met dus meriofert ipv gonal f. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook is mn cyclus 3 maanden stil gelegd dmv lucrin (ik heb adenomyose en endometriose) in de hoop het wat rustiger te krijgen. Laatste echo zag het er gelukkig rustiger uit.

vorige week

Reactie op Sunshine14

Vraagje.. kiezen jullie voor sedatie of bewust niet?
Ik heb het zonder sedatie gedaan, alleen met morfine en van te voren 2 oxazepam. Fijn is de punctie niet maar ik vond het 'meevallen'