66 Reacties

10 maanden geleden

Ik! Ik mag 13 maart beginnen met prikken😊 gisteren begonnen met de anticonceptiepil

10 maanden geleden

Echt heeel spannend! Mag ik je vragen waarom de anticonceptiepil? (Zodat je dan je ongesteldheid kan timen)? Gewoon nieuwsgierig 😊

10 maanden geleden

Haai! Ik ben nu bezig met spuiten. (2e icsi ronde) Hoop halve wege maart mijn punctie te hebben:). Wat voor schema ga je krijgen en met welke hormonen ga je spuiten?

10 maanden geleden

Hi! Ik ben ook al bezig met spuiten en verwacht in de eerste week van maart mijn punctie en eind maart een cryo tp. Weet je al wat voor schema je krijgt en of je voor een verse tp wilt gaan of niet?

10 maanden geleden

Reactie op Babywensbijcf

Haai! Ik ben nu bezig met spuiten. (2e icsi ronde) Hoop halve wege maart mi ...
Hi! Wij hebben vanaf de 3e dag spuiten met Gonal F (150). En dan daarna vanaf dag 6 een extra spuit erbij (ben even kwijt hoe die heet, iets met een C..). En dan vanaf de 10e dag de echo en dan misschien twee dagen daarna de punctie (12e dag). En jij?

10 maanden geleden

Reactie op Evanaomi86

Hi! Ik ben ook al bezig met spuiten en verwacht in de eerste week van maart ...
Wat is precieze een verse TP?

10 maanden geleden

Reactie op FlinkeKoraal893288

Hi! Wij hebben vanaf de 3e dag spuiten met Gonal F (150). En dan daarna van ...
Ik denk dat je cetrotide gaat gebruiken. Die had ik mijn eerste ronde ook :). Welk ziekenhuis zijn jullie in traject? Ziek je tegen het spuiten op of heb je zoiets van, het starten kan me niet snel genoeg gaan? Ik heb nu een lang schema. Dat houdt in: Van 28 Jan tot 21 febr aan de pil Decapeptyl spuiten vanaf 14-2 Gonal-f (225eh) erbij vanaf 28-2. 8-3 heb ik mijn eerste echo. Daar kijk ik naar uit, maar vind ik ook wel spannend!

10 maanden geleden

Ze bedoelt daarmee een verse terug plaatsing. In de ene kliniek plaatsten ze na 3, 4 of 5 dagen een embryo terug, in de andere kliniek raden ze eerst een mand rust aan, voordat je een embryo terugplaatsing krijgt.

10 maanden geleden

Reactie op Babywensbijcf

Ze bedoelt daarmee een verse terug plaatsing. In de ene kliniek plaatsten z ...
Oh, dan krijgen we een verse TP. Dat zal ongeveer 3-5 dagen na de punctie zijn!

10 maanden geleden

Reactie op Babywensbijcf

Ik denk dat je cetrotide gaat gebruiken. Die had ik mijn eerste ronde ook : ...
We zijn in traject bij het Maasstad ziekenhuis (punctie), in Erasmus in het Lab en dan de terugplaatsing ook in het EMC, omdat ze niet meer met embryo’s willen reizen. Ik vind het spuiten heel erg spannend, vooral omdat ik niet weet hoe ik ga reageren. Hoe was dit jouw eerste ronde? Waar ben jij in traject? En hoe is je voortraject geweest? Heel spannend zo’n lange cyclus. Even als noobie: wat maakt dat het nu dan een langer schema is? En wat doet Decapeptyl? Hoe vond jij het spuiten de 1e ronde? Heel spannend allemaal! Ben ook benieuwd naar 8-3 en hoe de echo gaat zijn 🥰🥰. Hoop voor je dat het deze ronde gaat lukken!

10 maanden geleden

We zijn in traject bij het Maasstad ziekenhuis (punctie), in Erasmus in het ...
Spannend allemaal! Maar we doen het voor het goede doel🥰. Het prikken moet je even doorheen, maar maak het moment voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Door fijn muziekje op te zetten, door het samen te doen met je partner en evt de plek van te voren te koelen met coolpack. Vind vooral dat laatste echt helpen bij de decapeptyl.🙈 De cetrotide en gonal-f vond ik niet pijnlijk over het algemeen ☺️. Wij zijn in traject bij het umc in Utrecht. Wij hebben geen voortraject gehad, omdat doordat mijn man CF heeft (taaislijmziekte), de zaadleiders niet aangelegd liggen. Dus bij een kinderwens kom je gelijk in een icsi traject terecht. Hij heeft een teelbal operatie gehad (tese), en zo hebben we 6 rietjes zaad, waar we evt 6 ronden mee vooruit kunnen. (Hoop dat dat niet nodig is)🙏 Op basis van de Tese ingreep, krijg ik het lange schema, dat dus zo n 27 a 28 dagen spuiten is, afhankelijk hoe mijn eicellen groeien. 1e ronde had ik het korte schema met cetrotide en gonal-f, toen heb ik 12 dagen gespoten. Ik vond het spuiten wel te doen! 🥰Meer de spanning na de punctie vond ik pittig.. hoeveel eicellen zijn er, onstaan er embryo's, de wachtweken etc.🍀 Hebben jullie zelf een lang voortraject gehad?

10 maanden geleden

Reactie op Babywensbijcf

Spannend allemaal! Maar we doen het voor het goede doel🥰. Het prikken moet ...
Zeker voor het goede doel en dat maakt het, het allemaal waard. Ook al kan ik mij voorstellen dat het soms echt pittig is.. Prikken lijkt mij echt mentaal, maar denk dat het wel moet lukken met de juiste setting! De naald valt gelukkig best wel mee qua grootte. Is de dikte van de naald van de decapeptyl dikker? Wat spannend en wat fijn dat er 6 rietjes verkregen zijn. Gelukkig goed voor 6 rondes, maar hoop dat deze ronde al raak is en de rest in de vriezer kan voor een eventuele tweede. Bij ons (na een jaar niet zwanger worden) zijn ze gaan kijken waar het aan ‘lag’. Mijn man heeft uit een eerder huwelijk 2 kinderen, dus waarschijnlijk lag het aan mij. Maar dit was niet zo: de eerste keer waren er 0 zaadcellen gevonden. Om deze reden bij het Erasmus MC terechtgekomen, bij een uroloog en daar opnieuw zaadonderzoek. Hier kwam uit dat er zaad was gevonden, alleen niet voldoende en ook niet voldoende bewegend en daarom is ICSI de enige optie. Ik vind het vooral spannend, omdat ik nog niet weet of er dan nu wel zaad gevonden wordt.. 😔. Ook wel heel dankbaar dat er nu wel zaad gevonden is, want daardoor wel mogelijkheden. Anders waren die er helemaal niet geweest.

10 maanden geleden

Wanneer je na de punctie 3 dagen later een embryo terug geplaatst krijgt. En ze noemen het een cryo als ze ingevroren zijn geweest.

10 maanden geleden

Reactie op Evanaomi86

Wanneer je na de punctie 3 dagen later een embryo terug geplaatst krijgt. E ...
Oh ja, een verse!

10 maanden geleden

Echt heeel spannend! Mag ik je vragen waarom de anticonceptiepil? (Zodat je ...
Jaa zodat ze kunnen timen inderdaad

10 maanden geleden

Zeker voor het goede doel en dat maakt het, het allemaal waard. Ook al kan ...
Wij zitten in een soortgelijke situatie. 2x 0 zaadcellen gevonden en 2x een heel laag aantal waarvan ook niet goed bewegend. Wij gaan in april voor onze 1e icsi, met gonal F (150eh) cetrotide en natuurlijk oveitrelle. Hoe is het nu bij jou?

10 maanden geleden

Hallo dames, wij hebben vandaag te horen gekregen dat de kans op een natuurlijke zwangerschap minimaal is wegens slechte zaadkwaliteit. Nu komen we in aanmerking voor ICSI. De boodschap heeft er bij ons allebei behoorlijk ingehakt en we zijn er beiden best kapot van. We hebben de komende week tijd om na te denken of we dit überhaupt willen. Volgende week hebben we opnieuw een gesprek met de arts. Het gaat nu ineens best snel, maar ivm mijn cyclus zouden we begin april mogelijk al kunnen starten…. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? Hoe gaat het spuiten? Viel de punctie mee of tegen? Hoeveel eitjes zijn er gemiddeld gevonden?

10 maanden geleden

Reactie op Will1989

Hallo dames, wij hebben vandaag te horen gekregen dat de kans op een natuur ...
Hee meid, Snap dat die boodschap er behoorlijk inhakt. Bij ons was dat vanaf de 1e semenanalyse het geval (juni2024) maar het heeft mij echt even tijd gekost om dit te verwerken. Voelde voor mezelf echt als een soort rouwproces. Wij gaan nu in april beginnen met icsi (ivm doorverwijzingen / andere onderzoeken bij mijn parten) dus inhoudelijk kan ik je er nog niet heel veel over vertellen. Ik weet wel dat ik het (achteraf gezien, op dat moment duurde het me allemaal te lang) nu fijn vind dat ik tijd heb gehad om alles meer een plek te geven waardoor ik nu veel meer energie moed en hoop heb om aan de icsi te beginnen. Ik zou je dan ook aanraden, neem de tijd die jij en jullie nodig hebben, er gaat nog zoveel op je af komen. Jij hebt de regie, en je kan er altijd voor kiezen om een cyclus later te starten! Qua spuiten / punctie hoor ik wisselende verhalen. Ik zie zelf niet op tegen het spuiten en in het voorgesprek werd mij meteen gevraagd hoe ik de eicelpunctie wilde; zonder extra pijnstilling, met morfine of met een roesje. Ook daarin zijn er veel mogelijkheden. Denk goed om jezelf en om elkaar en neem even de tijd om alles wat te laten bezinken! 🙏🏻😘

9 maanden geleden

Reactie op carline1804

Hee meid, Snap dat die boodschap er behoorlijk inhakt. Bij ons was dat van ...
Hey, bedankt voor je lieve reactie! Wat vervelend dat jullie al voor langere tijd in de medische molen zitten. Wel fijn dat jullie nu kunnen beginnen aan icsi. Het gaat met ons inmiddels wel oké. De boodschap begint langzaam wat in te dalen en we denken er toch wel aan om aan het traject te beginnen. Waarschijnlijk wel pas in mei omdat april echt een heeel drukke maand is voor ons beiden op werk (eigen onderneming). Maar man…. Ik vind het zo onwijs spannend! Alle ervaringen, tips en adviezen zijn welkom!!

9 maanden geleden

Reactie op Will1989

Hey, bedankt voor je lieve reactie! Wat vervelend dat jullie al voor langer ...
Fijn dat het wat beter gaat! En heel goed toch, om een moment te kiezen wat voor jullie goed voelt. Extra druk en stress van buitenaf kan je in zo een traject niet goed gebruiken. Je leeft echt tussen hoop & vrees he... elke stap weer.. het kost ook zoveel energie. Ik heb van te voren wel mijn rechten uitgezocht mbt icsi traject en werken en ben het gesprek met mijn leidinggevende aangegaan en heb mijn wensen aangegeven. Hierdoor weet ik nu al dat ik alle dagen (punctie/terugplaatsing etc) zo nodig vrij kan krijgen, zonder opname van uren. Dat geeft mij heel veel rust. Als ik meer weet, kan ik altijd ervaringen delen! Je mag me ook een vriendschapsverzoek sturen als je wilt (;