634 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Sunland

Bij ons ook niet, was gebaseerd op de vorige echo. Ja echt veel, het is m ...
Ooh das indd heel bijzonder haha. Dat zou ik ook wel eens willen! We kregen wel de vraag of mijn partner het rietje met zaad leeg wilde spuiten toen zij het op de goede plek had gedaan. Vond ik ook bijzonder maar die sloegen we toch even over hahah. Toch wat ongemakkelijk zo met je benen wijd en hij er dan zo voor 😂. @stabij, ook mooie score en welkom op het wachtbankje 🍀! @humbly, fijn dat het al zoveel rust geeft. Succes straks en ben benieuwd naar de metingen!

9 maanden geleden

Hi dames, heeft iemand dit ooit gehad? Dit is mijn 2e IUI (1e met hormonen) Ik prik al 1,5 week ongeveer 62,5 gonal-f. Eergisteren een echo gehad waarvan 1 dominante eicel met een grootte van 14,5mm. Vanochtend flinke krampen in mijn onderbuik rechts (waar die dominante eicel dus zat) mocht ik weer langs komen voor een echo en de dominante is opeens verkleind naar 11mm of heb pas een eisprong gehad.. Vind dit zo jammer en is dit niet klein voor een eisprong? Gelukkig hebben we het gisteren leuk gehad omdat ik gewoon flinke waterige afscheiding had. Ik heb dus net mijn bloed laten prikken (ze gaan checken dmv mijn hormonen of ik dus echt pas een eisprong heb gehad) en ze gaan me bellen of ze vandaag voor vanmiddag een inseminatie kunnen inplannen maar helaas kan mijn man dus niet ivm zijn werk.. Ik vind dit zo erg nu.. Elk gemiste kans doet mij zo’n pijn.. Mijn dochter van 3,5 vraagt nu ook continue of ik een baby in mijn buik wil en dat ze een broertje of zusje wilt en dit doet mij nog meer pijn… Van mijn 1e dochter was ik per direct zwanger na het stoppen van de pil maar de 2e wil maar niet lukken.. Inmiddels al 2 jaar bezig.. 🥺🥺🥺

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Yup omdat mijn kliniek op zondag dicht zit doen ze nu een echo zodat ze ev ...
Hopelijk zijn ze al mooi gegroeid!

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Ooh das indd heel bijzonder haha. Dat zou ik ook wel eens willen! We kregen ...
Ja, echt interessant om te zien hoor. Dat is in het lab trouwens waar we dat mogen zien. Oeh dat rietje leegspuiten zou voor mij ook niet zo hoeven idd, niet de meest charmante pose zeg maar 😁… Succes ook met wachten! Hopelijk gaat de tijd toch snel voorbij 🫶🏼

9 maanden geleden

Reactie op gzdx66

Hi dames, heeft iemand dit ooit gehad? Dit is mijn 2e IUI (1e met hormonen) ...
Wat naar dat het zo loopt voor je. Zou wel heel snel zijn je eisprong met een eicel van 14,5 mm. Waarom willen ze alsnog vanmiddag de inseminatie doen, is dat afhankelijk van je bloeduitslag? Wel fijn idee dat je evt zelf al wel seks hebt gehad op het “juiste” moment. Ik heb ook één keer geen inseminatie kunnen doen omdat het mijn man echt niet lukte daar op tijd te zijn. Kreeg toen meteen een preek van de assistente. Je voelt jezelf er al rot onder, dat is echt niet leuk, maar soms is het ook echt niet anders. Mijn geduld is ook op hoor, dat is begrijpelijk. Overgeven en loslaten klinkt makkelijker dan gedaan. Het enige wat mij helpt is dat ik tegen mezelf zeg om me eraan te herinneren; we doen ALLES binnen onze mogelijkheden eraan, meer dan dit kan echt niet…

9 maanden geleden

Rechts een eitje van 9mm, links helemaal niks en slijmvlies van 8mm. Zaterdag weer terugkomen voor een vervolg echo

9 maanden geleden

Reactie op gzdx66

Sorry kan je niet helpen, ikj gebruik geen hormonen

9 maanden geleden

Reactie op gzdx66

Hoe is het gegaan met de bloeduitslagen? Ik had op cd8 één dominant follikel van 12.5 en uiteindelijk pas cd 19 de inseminatie omdat ik van 12.5 naar 14 naar 2x 11 naar 3x 13/14 naar uiteindelijk 1x 15, 1x18 en vocht ging waarbij ze niet wisten of vocht eisprong was van die 3e of niet maar uiteindelijk mocht ik wel die avond nog de trigger zetten en dus op dag 19 inseminatie. Mij werd verteld dat je lichaam gewoon lastig in te stellen is op de juiste dosis en ze soms dus weer krimpen en dan weer kunnen groeien dus dat zou bij jou ook zo kunnen zijn lijkt me? Ben benieuwd wat de bloeduitslagen gaven en hoe het vervolg nu is.

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Hoe is het gegaan met de bloeduitslagen? Ik had op cd8 één dominant follike ...
Helaas heb ik dus blijkbaar mijn eisprong echt net net gehad🥺 Mijn man kon dus ook niet langs ivm zijn werk alles is gecanceled. Hopelijk heeft gisteravond nog gewerkt en misschien vanavond ook🤞🏼

9 maanden geleden

Vandaag wad mijn eitje 14,3 mm. Maandag weer terug voor een volgende echo haha, heel interessant op deze manier

9 maanden geleden

Hoi dames, Zo net mijn 1e IUI gehad, alles was goed verlopen gelukkig 🍀 nu af wachten 🍀🍀🤞🏼

9 maanden geleden

Reactie op Aliciaxx

Hoi dames, Zo net mijn 1e IUI gehad, alles was goed verlopen gelukkig 🍀 ...
Spannend!!

9 maanden geleden

Zo wat een verhalen, ik moest even bij lezen. 2 dames zwanger zag ik en een aantal door naar de volgende ronde, ik duim voor jullie dat de zwangerschappen goed zullen verlopen en dat degene die (net als ikzelf) weer met een volgende ronde gestart zijn binnenkort ook een positieve test zullen hebben. Afgelopen 1,5 week was weer best pittig, ik werd al op cd22 ongesteld, dat is veel vroeger dan normaal dus baalde daar enorm van, vervolgens dus afgelopen weekend met de laatste (nr.8) ronde IUI gestart waar ik best emotioneel van werd. Ik had afgesproken met een vriendin waar ik helaas niet bepaald de support van kreeg die ik verwachtte en nodig had, en op zondag kregen we het nieuws dat ons neefje en zijn vrouw zwanger zijn. Ik had het al wel ingecalculeerd dat ze daar mogelijk ook mee bezig zouden zijn, (de indirecte familie weet overigens niet van onze situatie) maar ik trok het nieuws op dat moment echt niet. We waren bij een klein evenement met wat familie en zijn toen weggegaan omdat ik alleen nog maar kon huilen. Inmiddels een week verder en morgen dus de laatste IUI. Duimen dat deze niet net een dag te laat is (zondag is de afdelong dicht en het was vrijdag volgens de arts op het randje dus het advies om ook zelf nog 'aan de slag' te gaan). Er staat al wel een evaluatie gesprek gepland maar ik twijfel nog steeds of ik ivf wil proberen. Hopelijk is het niet nodig.

9 maanden geleden

Reactie op MJ16

Zo wat een verhalen, ik moest even bij lezen. 2 dames zwanger zag ik en een ...
Ah ja kan confronterend zijn dan zo'n aankondiging.. Hopelijk is jullie laatste ook het luckyshot 🍀. Hier vandaag ook gehoord dat beste vriendin zwanger is van nummer 2. Ik vermoedde het al en zei het in de auto al tegen mij partner om hem vast voor te bereiden en blijkt dus ook zo. Superblij voor hun. Het is ze ook echt gegund want voor de 1e hebben ze ook een lange weg afgelegd en nu is het zomaar raak ondanks hele lange cyclussen. Tegelijkertijd ook wel een beetje extra confronterend omdat we in februari '22 op dezelfde dag aan elkaar aankondigden dat we zwanger waren. Bij hun ging het (gelukkig) goed en bij ons na 12.5 week fout. Hun 1e wordt september dit jaar al 2 en komt dus nu in oktober een kleintje bij en wij hebben nooit meer positief getest daarna.. Weer een nieuwe kans om tegelijk zwanger te zijn maar dat wordt nooit meer zoals toen omdat het toen voor beide de 1e keer was en zelf nu ook aangeeft dat alles nu veel meer gewoon voelt en ze er nu logischerwijs veel minder mee bezig is dankzij hun eerste kindje. Het geeft mijn partner vooral hoop dat het dus toch wel kan lukken zelfs als je hiervoor een lange weg hebt afgelegd, ik heb dat nog niet echt zo haha maar het voelt wel minder erg dan ik verwacht had omdat ik het hun ook gewoon echt gun. Hier ondertussen op 8dpo (of 10dpo als het een dubbele eisprong is geweest) test nog heel licht positief van de trigger maar ga er niet vanuit dat het gelukt is. Voel me totaal niet anders dan normaal en had dat met de vorige zwangerschap op dit termijn al wel. We gaan het zien. Nog een hele week wachten te gaan 😅.

9 maanden geleden

Ik precies 2 weken geleden mijn eerste iui gehad. Gister 3 hele duidelijke positieve testen in mijn hand!! Zoo onwerkelijk. Het kan dus gewoon in 1 keer!

9 maanden geleden

Reactie op Sharonx94

Ik precies 2 weken geleden mijn eerste iui gehad. Gister 3 hele duidelijke ...
Gefeliciteerd!!!

9 maanden geleden

Hier gisteren voor de eerste keer ovitrelle gezet, mijn angst was nergens voor nodig, dat ging zo makkelijk. Morgen mijn 11e iui👍

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Hier gisteren voor de eerste keer ovitrelle gezet, mijn angst was nergens v ...
Ah beter. Ik weet niet wat voor spuitje dat is, ik heb gonasi maar dat was echt mega onhandig met veel weerstand en handen te kort om en je buik en je injectie vast te houden en dan ook nog zo hard te drukken. Uiteindelijk heeft mijn partner het laatste stukje ingespoten maar dat zou jij toch echt zelf moeten doen.. Dacht toen echt ik heb geen idee hoe ik dit gedaan had als ik alleen was. Succes morgen!

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Ah beter. Ik weet niet wat voor spuitje dat is, ik heb gonasi maar dat was ...
Ik hoefde geen plooi te maken dus kon hem met 1 hand bedienen. Gelukkig kan je partner je helpen met de spuit 😊

9 maanden geleden

Reactie op Sharonx94

Ik precies 2 weken geleden mijn eerste iui gehad. Gister 3 hele duidelijke ...
Gefeliciteerd!!