633 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Ik gebruik helemaal niks geen hormonen, alles in natuurlijke cyclus 👍
Was dit eigen keuze of van de behandeld arts? Ik wilde dit ook graag maar de arts zei dat dat volgens onderzoeken geen meerwaarde had tov gewoon nog zelf seks hebben.. In mijn hoofd had het zaad gewoon net even een extra zetje nodig om dichterbij te komen en zou het dan wel lukken maar dit was dus volgens hem niet zo. Er is geen reden gevonden waarom het niet gelukt is in de afgelopen 2 jaar na een miskraam dus volgens hem is het dan beter met hormoon stimulatie 2 follikels proberen te laten groeien. Blijft bijzonder dat ieder ziekenhuis /arts eigen richtlijnen heeft.

9 maanden geleden

Omo witte test hier vandaag. Dus eerste IUI niet gelukt 😔

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Was dit eigen keuze of van de behandeld arts? Ik wilde dit ook graag maar d ...
Nee dat wou de arts zo, omdat ik al een gezonde zoon heb en een regelmatige cyclus zouden hormonen niks uit maken. Misschien zelfs mijn cyclus door de war gooien vandaag zonder hormonen.

9 maanden geleden

Reactie op Kelly 95

Ah nee😭

9 maanden geleden

Reactie op Kelly 95

Ahh balen!!

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Nee dat wou de arts zo, omdat ik al een gezonde zoon heb en een regelmatige ...
Ja precies.. Klinkt logisch. Hier ook een goed te tracken cyclus, niet perse regelmatig (variatie tussen 28 en 36 dagen) maar alsnog wel goed te doen dacht ik.. Als deze ronde iui niet lukt ga ik toch nog eens vrsgen waarom de hormonen nou zo'n voordeel zijn..

9 maanden geleden

Reactie op Kelly 95

He jammer🤗

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Ja precies.. Klinkt logisch. Hier ook een goed te tracken cyclus, niet pers ...
Hier tussen de 28 en 32 dagen cyclus. Ben heel benieuwd wat de arts zegt. Hopelijk hoef je natuurlijk de vraag niet te stellen 😁

9 maanden geleden

Ik sluit me aan bij jullie. Heb gisteren de eerste iui met medicatie gehad (letrozol + ovitrelle). Nu de twee wachtweken.. spannend!

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Wat heftig wat jullie hebben meegemaakt! Heel veel succes deze rond! Zou n ...
Dankjewel💕. Ja klopt, dat merk ik nu wel. Een jaar geleden was ik net zwanger.

9 maanden geleden

Reactie op Sunland

Jeetje ik ben er even stil van. Zwaar en verdrietig dat jullie Teun is over ...
Dankjewel 💕 morgen testen🤞 hoop dat het voor iedereen snel raak is en hier vol mag staan met dubbele roze streepjes

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Nou de iui zit erop, mega veel pijn gehad deze keer en de verpleegkundige k ...
Au! Mijn laatste IUI kon ze de baarmoedermond niet goed krijgen. Liep ook vanalles uit leek het, ze was zo aan het stuntelen🙈 . Deed gelukkig geen pijn. Ik vind het zo stom om zo afhankelijk te zijn van die artsen en verpleegkundigen om zwanger te worden. Wanneer mag je testen?

9 maanden geleden

Hi ik haak ook graag aan. Afgelopen zaterdag iui nr. 7 gehad, nu dus weer wachten. Ik gebruik Gonal-F en ovitrelle, geen fysieke redenen gevonden waarom het niet lukt. Ik hoop dat iui ons uiteindelijk gaat helpen want ik weet nog altijd niet of ik de stap naar ivf wil maken.

9 maanden geleden

Reactie op Humbly89

Hier tussen de 28 en 32 dagen cyclus. Ben heel benieuwd wat de arts zegt. H ...
Ga het gewoon morgen bij de 1e echo aan de fertiliteitsverpleegkundige vragen. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik ben niet bang voor pijn en naalden en kan niet goed de vinger erop leggen maar het prikken gaat zo ontzettend moeizaam. 1e keer was spannend maar ging na lang twijfelen prima, 2e keer had ik in 2minuten klaar maar deed pijn waardoor de 3e keer weer een half uur twijfelen aan vooraf ging. Vervolgens dag 4 en 5 wel met tegenzin maar opzich prima. Nu dag 6 twijfelde ik al of er nog genoeg in zat en dacht al, straks moet ik 2x. Vervolgens gaat het helemaal mis. Lijkt alsof er een verkeerd naaldje in zat. Eerst lukt 't prikken al niet goed, kom er amper in en allemaal bloed. Vervolgens wil ik die naald eraf halen, gaat ie dwars door de beschermdop heen m'n duim in tot bloedens toe en moet ik daarna dus (na het patroon vervangen) nog een keer prikken wat me weer een half uur moed verzamelen kost. Nu lig ik met een zere duim en pijnlijke buik aan twee kanten in bed. De kinderwens is groot maar dit ga ik echt geen maanden opbrengen.. Mijn partner heeft nogal de neiging om flauw te vallen en kan me dus eigenlijk niet echt helpen. Zit er ook niet bij met het prikken en voel me momenteel gewoon zo vreselijk eenzaam. Eén vriendin weet dat we in dit traject zitten nu maar kan behalve aanhoren ook weinig doen en voor de rest ken ik niemand die dmv hormoon injecties zwanger is geworden dus de enige plek waar ik echt van me af kan typen is hier. Maar merk ook dat ik juist nog een beetje gefrustreerder raak door dat het iedereen hier (gelukkig) zo goed af lijkt te gaan met prikken en mij dus nog totaal niet.. Ik snap ook gewoon echt niet waarom dit zo'n ding is. Ik kijk alle ziekenhuisseries, ben bloeddonor en leef met chronische pijn maar dit is blijkbaar bovenop alles net een brug te ver ofzo. Ik weet 't echt even niet meer 😅. Nu maar hopen dat morgen op de echo in ieder geval al iets van follikelgroei te zien is anders doe ik het gevoelsmatig ook eerst nog voor niks..

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Ga het gewoon morgen bij de 1e echo aan de fertiliteitsverpleegkundige vrag ...
Jeetje wat vervelend zeg dat het prikken zo lastig gaat. Ik hoop voor je dat ze in het ziekenhuis kunnen helpen. Ik prik al een tijdje en het wisselt wel hoeveel ik er van voel maar heb hier inderdaad ook nog niet eerder gelezen dat het bij anderen zo moeizaam gaat. Succes🍀

9 maanden geleden

Reactie op xmoo

Ga het gewoon morgen bij de 1e echo aan de fertiliteitsverpleegkundige vrag ...
Ohhhh jou prik angst snap ik heel goed!! Ik ga over naar ivf na deze poging en dus prikken... ik zie daar als een berg tegen op plus natuurlijk de hoeveelheid extra hormonen. Ik heb nog 2 rietjes en dus 2x ivf. Extra bestellen wordt te duur, moet 4 rietjes bestellen en maar 1 nodig. Hier ook niemand wie het snapt, heb geen partner dus niemand wie zou kunnen spuiten. Ik hoop voor jullie dat deze maand raak is!

9 maanden geleden

Dames.. Ik zit er zo erg mee.. Willen al langer dan 2 jaar een 2e kindje toen mijn dochter 1 was, had ik een positieve test in handen maar dat was alles dan een embryo in mijn buik. Had blijkbaar een mola zwangerschap en die is toen meteen weggehaald.. Sinds dien zijn we eigenlijk al bezig en intussen is mijn dochter al weer 3 jaar en 3 maandjes oud.. Elke maand bereken ik hoeveel er tussen mijn 2e kindje zou zitten als het deze poging raak zou zijn.. Ik zit er teveel mee.. Ze hebben vorige maand een inwendige onderzoek gedaan bij mijn eileiders om te kijken of alles wel goed gaat daarbeneden.. Bij de echo voor het onderzoek zagen ze namelijk dat het vloeistof die ze in mijn eileiders hadden gespoten niet echt goed doorliep vandaar dat ze het dus via een kijkoperatie wouden zien.. Ik was er op voorbereid dat misschien 1 of misschien zelfs beide eileiders zou worden weggehaald.. Word ik wakker na mijn narcose, niks aan de hand beide eileiders werken perfect en een hele goeie doorloop.. De zaadcellen van mijn man kunnen beter maar zijn gewoon prima dat is ook zo’n 3x getest. Nou heb ik dus mijn eerste IUI inseminatie gehad zonder hormonen (omdat alles gewoon goed was bij ons en ik natuurlijk al een kindje heb zonder hulp) en test ik nu 2 dagen voor mijn NOD weer blanco wit.. Ik geef het zo’n beetje op.. Ik weet echt niet meer waar het aan ligt, kan wel janken.. Naja ik jank ook echt elke maand als het niet gelukt is maarja.. Ik wil zo graag dat alles nou zo snel gaat, wil gewoon meteen een IVF behandeling en dat ze gewoon een bevruchtte eicel weer terug in me stoppen.. Wil gewoon niet zo lang meer wachten en dat mijn dochter nou eindelijk is een speelmaatje krijgt, want ze is er zo aan toe, ze kan zo goed omgaan met kleine kindjes en dat doet mij nog meer pijn.. 🥺 Wou dit gewoon even kwijt, ik weet het gewoon niet meer😞..

9 maanden geleden

Ik ben helaas net ongesteld geworden, ga door voor de tweede ronde IUI

9 maanden geleden

Reactie op gzdx66

Dames.. Ik zit er zo erg mee.. Willen al langer dan 2 jaar een 2e kindje to ...
Herkenbaar. Alleen hier 14 jaar moeten wachten tot het goede moment voor een 2e (financieel en stabiel zijn kwa werk). Nu inmiddels 15 maand verder sinds start en alleen een miskraam verder helaas. Hier inmiddels bijna met de volgende stap bezig namelijk ivf. Hier 10x iui zonder hormonen gehad. Ondanks dat het heel moeilijk is geef het de tijd. IUI is geen wondermiddel om zwanger te worden

9 maanden geleden

Reactie op Stabij01

Ik ben helaas net ongesteld geworden, ga door voor de tweede ronde IUI
😭