633 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Ga het gewoon morgen bij de 1e echo aan de fertiliteitsverpleegkundige vrag ...
Wat naar dat het zo moeizaam gaat, dat is wel slopend. Hoop dat je hulp kan krijgen hierbij, misschien de assistente van de huisarts of zoiets? Succes in het ziekenhuis vandaag
9 maanden geleden
Reactie op Sunland
Wat naar dat het zo moeizaam gaat, dat is wel slopend. Hoop dat je hulp kan ...
Lief dankje. Gister met de echo bleek dat er 1 follikel dominant is met 12.4mm en de rest allemaal tussen de 6 en 7 zit en dus wrs niet mee doet. Zaterdag nog een echo en dan als die ene goed gegroeid is, zondag of maandag de 1e inseminatie. Het is goed dat er iig 1 zich ontwikkeld hoe het hoort maar dat had het zonder hormonen ook gedaan dus ik vind het frustrerend dat ik nu voor m'n gevoel voor niks spuit.. Hoop dat ik dan volgende maand iig iets mag ophogen zodat er wel 2 gaan groeien en de kansen iig groter zijn.
De verpleegkundige kon verder niet echt wat met m'n verhaal over het spuiten. Gaf aan dat die drempel vanzelf wat lager moet worden. Ik heb nu gisteravond maar weer een ijsblokje gepakt en de huid iets verdoofd. Volgens mij zit dat echt tussen m'n oren want ik voel het evengoed maar daardoor prik ik wel sneller. Enige nadeel vind ik wel dat het daardoor alsnog gaat bloeden. Weliswaar maar druppels maar moet je wel rekening mee houden haha. Gister dus m'n shirt eronder omdat ik het niet doorhad cq verwachtte 😅.
9 maanden geleden
Reactie op gzdx66
Dames.. Ik zit er zo erg mee..
Willen al langer dan 2 jaar een 2e kindje to ...
I feel you.. ik deel je gevoelens. Ons eerste kindje is intussen 2,5 jaar en zijn ook al 1,5 jaar bezig voor een tweede. Helaas geen positieve test meer in handen gehad, terwijl het bij ons eerste kind meteen raak was! Ik vind het zo bizar dat het nu niet lukt. Uit de onderzoeken is ook niets gekomen dus onverklaarbaar onvruchtbaar. Deze week de eerste iui gehad maar heel eerlijk heb ik er weinig vertrouwen in 😔 en net als jij tel ik elke maand uit hoeveel er tussen de 2 kindjes zou zitten, mocht ik toch zwanger raken. Helaas komt het elke maand verder weg te staan van het (ideale) plaatje zoals ik in mijn hoofd had. Veel sterkte met dit proces, het is niet makkelijker (maar kan altijd wel erger, houd ik me maar voor)
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Lief dankje. Gister met de echo bleek dat er 1 follikel dominant is met 12. ...
Fijn dat je al een maniertje hebt gevonden waardoor het prikken sneller lukt. Misschien krijg je zo steeds meer vertrouwen. Hopelijk krijg je je vlekken eruit 🙈. De juiste dosering vinden is even lastig, ik spuit 82,5 gonal voor meestal 2 follikels, maar ieder lichaam reageert anders…
9 maanden geleden
Reactie op Humbly89
Hier vandaag 10 dpo en bruin verlies en krampen zijn begonnen helaas, voor ...
Wat jammer! Ik wens je heel veel succes met de ivf!
9 maanden geleden
Reactie op Sunland
Fijn dat je al een maniertje hebt gevonden waardoor het prikken sneller luk ...
Pff ja. Ik ben op cd8 geweest en toen was er 1 eitje met 12.4 mm, vandaag cd11 en hij is nog steeds ongeveer die grootte. Verder ook alleen maar een heleboel kleintjes die wrs niet mee gaan doen. Nu opgehoogd naar 62.5 en overmorgen weer komen, 3e keer in 4 5 dagen en ben vooral bang dat 't alsnog weinig nut gaat hebben als het de afgelopen 3 dagen niks gegroeid is.. Baarmoederslijmvlies was 9 qua dikte en 3 laagjes, dat was perfect volgens haar.. Frustrerend hoor dit trage verloop en vooral ook het idee dat ik gewoon niet weet waar je aan toe bent.. Komt nog bij dat ik zelf geen rijbewijs heb en het met ov niet te doen is waardoor mijn partner altijd mee moet en dat is met werk gewoon echt onhandig. Het lukt wel maar fijn is anders 😅. Kans is groot dat we dinsdag of woensdag dan nog een keer voor echo moeten en daarna pas inseminatie dus dat is dan 5x in 1 week. Gelukkig is het nog relatief dichtbij (35min enkele reis) maar je bent toch al gauw 1.5 uur onderweg per keer en daar moet je dan weer een ander moment voor terugwerken.. 🤞🏻 Dat het nu snel groeit en gewoon wel gaat zoals het hoort..
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Pff ja. Ik ben op cd8 geweest en toen was er 1 eitje met 12.4 mm, vandaag c ...
Wat jammer dat het voor je gevoel nogal traag verloopt. Het is ook wel zoeken in het begin naar de juiste afstemming qua medicatie, dan reageert ieder lichaam toch ook wel weer anders… Wat kost het bij elkaar een hoop tijd hè. Hebben wij soms ook, ene cyclus is het met 3 bezoeken klaar en de andere keer 5 bezoeken. Hoe is de rest van je echo’s gegaan inmiddels?
9 maanden geleden
Reactie op Sunland
Wat jammer dat het voor je gevoel nogal traag verloopt. Het is ook wel zoek ...
Gister een echo gehad en toen waren er 2 van rond de 14 en een stuk of 5 onder de 10. Ze waarschuwde gelijk al voor grote kans op overstimulatie.. Morgenochtend weer heen en dan maar zien hoe of wat. Moest wel door blijven gaan met 62.5 ipv 50 omdat ze anders miss weer gingen krimpen. Vind 't indd maar een hoop tijd (en gedoe) kosten, ook al is het voor een goed doel..
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Gister een echo gehad en toen waren er 2 van rond de 14 en een stuk of 5 on ...
Nou net weer geweest. Nu zijn er 2 van 13 en 1 van 11.. Pff wordt er echt een beetje moedeloos van. Vandaag prik dag 14 en nu zaterdag weerkomen maar ze hebben echt geen idee hoe het zich gaat ontwikkelen.. Beter was vrijdag langskomen maar dat was al vol dus nu zaterdag met (grotere) kans dat het is de allemaal voor niks is (geweest).