634 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Superspannend en respect voor je geduld inderdaad!
Jaa pfff ik wordt echt gek.. vandaag ook nog geen menstruatie, vanmorgen wel flink wat krampen maar is nu weer weg..
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Even een vraagje, wie weet kunnen jullie me helpen. Situatie is; geen reden ...
Hi,
Wat vervelend dat het niet op schiet. Bij mij duurde de tweede ronde ook veel langer dan ze hadden verwacht. Uiteindelijk afgelopen zondag op cd16 de 3e meting gehad en omdat er een follikel 18.1mm was en ik aangaf vruchtbaar slijm te hebben moest ik daar een ovu test doen. Deze was positief dus op de maandag de IUI gehad, zou deze negatief zijn geweest, dan had ik hem op dinsdag gehad. Dit keer ook geen ovitrelle hoeven zetten.
9 maanden geleden
Reactie op skimsel
Hi,
Wat vervelend dat het niet op schiet. Bij mij duurde de tweede ronde o ...
Ja precies.. Ik heb net weer getest en die was weer een stuk lichter dus ga er maar vanuit dat het niet zo vaart loopt en we zaterdag nog goed genoeg zitten.. Blijf wel gewoon meermaals lh testen doen en dan hoor ik het zaterdag wel. Ook nog wel gedacht om het zelf gezellig te maken maar gister met de echo vreesde ze wel voor dat er nu 3 eitjes aan het meedoen zijn dus weet ook niet in hoeverre dat handig is. Aan de andere kant denk ik ook, het is de afgelopen 2 jaar met elke maand 1 eitje ook niet gelukt dus de kans dat er dan nu ineens 3 tegelijk bevrucht raken lijkt me zeer minimaal 😅. Zie het eerder als een grotere kans dat er gewoon 1vd 3 bevrucht raakt maarja 🫠.
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Even een vraagje, wie weet kunnen jullie me helpen. Situatie is; geen reden ...
Oei vind ik een lastige. Ik heb sinds ik met IUI met hormonen en echo’s bezig ben totaal geen ovulatie testen gedaan. Maar bellen en overleggen met de afdeling zou ik zonder twijfel doen hoor, bij ons vinden ze dat echt geen punt als je wilt overleggen. Wat heb je gedaan, zie dat je berichtje van rond lunchtijd was…
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Ja precies.. Ik heb net weer getest en die was weer een stuk lichter dus ga ...
Ohh zie nu deze. Met 3 eitjes is het beleid wisselend per ziekenhuis. Bij mij is het een keer wel doorgegaan, poging 4 was dat wel, arts durfde het gokje ook wel te nemen omdat het nog niet eerder positief was.
9 maanden geleden
Reactie op Sunland
En en? Hoe was het?
Ik moet nog 2x iui doen, ivf wordt niet vergoed zonder medische reden en alleenstaande moeder is geen medische reden, na 12x iui word je medische en wordt het vergoed. Maar de laatste 2x wel met opvolging echo's en ovitrelle omdat ik helemaal klaar ben met die ovulatietesten
9 maanden geleden
Reactie op Humbly89
Ik moet nog 2x iui doen, ivf wordt niet vergoed zonder medische reden en al ...
Jeetje wat moet je dan vaak.. Ik volg een alleenstaande moeder op insta die het hele traject gedeeld heeft maar die mocht al wel een stuk eerder over.. Misschien was dat dan alsnog wel medisch hoor maar zo kwam het in de filmpjes niet per se over. Zou het ook kunnen dat het per ziekenhuis of kliniek nog weer anders omgaat met regels? Net als iui voor stellen? Bij het ene ziekenhuis lees ik max 3-6x terwijl ze bij mijn kliniek zeiden max 9x.. Heel gek al die verschillende hanteringen. Hoe voel jij je er nu bij?
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Jeetje wat moet je dan vaak.. Ik volg een alleenstaande moeder op insta die ...
Het zou heel goed kunnen dat het per kliniek anders is. Ik volg idd ook vrouwen op insta die al bij 6x over mochten op ivf maar weet idd niet of hun een medische oorzaak hebben, als ze alleen al medicatie gebruiken is het medisch.
Ik voel me er goed bij, ben heel blij dat ik de aankomende 2 maanden geen temperatuur hoef bij te houden of ovulatietesten hoef te doen maar gewoon op hun timing kan vertrouwen. Het geeft mij nieuwe moed en hoop voor de laatste 2 pogingen 😁
9 maanden geleden
Reactie op Sunland
Oei vind ik een lastige. Ik heb sinds ik met IUI met hormonen en echo’s bez ...
Vanmorgen opnieuw getest en zoals ik al enigszins verwachtte, nog een keer zo donker tov gisteren. Nog niet helemaal op piekhoogte maar dat kan ook best in de loop vd dag gebeuren. In principe kan je dit als positief aflezen alleen omdat ik weet dat het nog donkerder kan bij mij twijfelde ik wederom wat te doen.. Toch maar gebeld en er gaat overlegd worden met de arts en dan word ik ergens vanmiddag teruggebeld. Een positieve test valt gewoon niet helemaal te rijmen met het echo beeld van woensdag. Als de grootste toen 13,nog iets was, zou je niet verwachten dat de lh dan nu al zo hoog is. De assistente snapte het ook niet en vond dat de arts de puzzel maar mocht gaan leggen.
Pff ik vind het maar zenuwslopend en gek makend. Aan de ene kant ben ik blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en toch weer ben gaan testen, aan de andere kant wil ik ook gewoon op hun bevindingen gaan vertrouwen en zorgt het nu alleen maar voor verwarring.. Maar dan denk ik weer, stel ik had het niet gedaan, waren we misschien morgen wel te laat geweest om na de echo dan nog een iui in te plannen.. Zou het liefst nu heen gaan voor een echo gewoon om dan een duidelijk plan op te stellen maar als ik de assistente zo hoorde was die kans niet zo groot😅.
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Vanmorgen opnieuw getest en zoals ik al enigszins verwachtte, nog een keer ...
Myyohmyy. Het is me een rollercoaster wel. Uiteindelijk vanmiddag toch langs moeten komen. Al met al weten we nog niet echt hoe of wat want op de echo is nu 1 grote follikel van 18, 1 kleinere van 15 en daarnaast vocht te zien. Vocht kan dus een (naderende) eisprong betekenen maar dan zouden de follikels er anders uit moeten zien aangezien die vermoedelijke 3e van woensdag nog wel te zien was maar gewoon achtergebleven is in groei. Toen dus een roze clearblue ovulatietest moeten doen en die was negatief. Dat kan zijn omdat het LG gehalte dus nog niet hoog genoeg is of het is al weer op z'n retour waarom er geen smiley komt en het vocht dus indd wel van die 3e komt. Het kan ook zijn dat het vocht is iets heel anders maar wat is dan niet echt te bedenken omdat het er alle vorige echo's niet zat.
We gaan nu uit van alle mogelijke opties en dat betekent vanavond nog 'verplicht' seks (dacht ik daar eindelijk vanaf te zijn hahah) om evt als de ovulatie al wel aan de gang dat er dan wat zaadcellen klaarliggen en dan vannacht de gonasi (zelfde als ovitrelle) zetten om dan zondagochtend alsnog een iui poging te doen in de hoop dat dan die andere 2 gesprongen zijn. Alles gaat precies niet volgens het boekje, we hebben er al met al 1.5 uur gezeten om een concreet plan te bedenken en het is een beetje aftasten of dit nu het juiste is. Aangezien ze het weekend alleen sochtends open zijn zit er straks 34uur tussen de trigger en inseminatie, wat wel aan de lange kant is maar een andere mogelijkheid was er niet echt 🫠. Maar hopen op het beste 🤞🏻. Ben wel blij dat het er geen 3 (meer) zijn en het dus niet allemaal voor niks is geweest.
9 maanden geleden
Reactie op xmoo
Myyohmyy. Het is me een rollercoaster wel. Uiteindelijk vanmiddag toch lang ...
Wat een gedoe allemaal. Al die onzekerheid, lastig om je er aan over te geven.
Hopelijk pakt het allemaal goed uit!
Bij mij in het ziekenhuis is het standaard dat je 's avonds de ovitrelle spuit (7-03) en dan twee dagen later (9-03) de inseminatie hebt rond de middag. Zit dus ook altijd meer dan 36 uur tussen, soms wel 40 uur.