45 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Monastar
Ik snap je helemaal hoor! Zo heb ik na de miskraam ook een groepje overgeho ...
Bedankt voor je berichtje. Wat naar om te horen dat je ook een miskraam hebt gehad.
Wij zijn vandaag bij de arts geweest om de uitslagen van het bloed--en zemen onderzoek te krijgen en dat was allemaal goed. Geen verklaring te vinden waarom het begin '22 wel na 2 rondes spontaan raak was en na de mk bij 12 weken nu dus al ruim 1.5 jaar niet meer lukt. Het gesprek was allemaal wat gehaast maar ik kan wel terug zien wat ik (morgen al) voor hormonen thuisbezorgd krijg. De prikinstructies moest ik maar van een video bekijken en als ik er dan alsnog niet uit kwam kon ik evt bellen en verpleegkundige vragen. Ik begin met het spuiten van ovaleap en dan op cd10 een voortgangsecho en aan de hand daarvan verder kijken of er nog iets qua eenheden veranderd moet worden en gonasi als eisprong trigger. Jij hebt al een heel traject achter de rug zie ik. Heb je dan ook al wisselende stimulatiemiddelen gehad?
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Bedankt voor je berichtje. Wat naar om te horen dat je ook een miskraam heb ...
Fijn om te horen dat alle uitslagen goed waren. Het blijft een rotgevoel als je hoort dat alles goed is, maar dat het toch niet wilt lukken! Ik weet maar al te goed hoe frustrerend dat kan zijn.
Ik ben in juli begonnen met ook Ovaleap 75 EH icm Ovitrelle. Zelfde als Gonasi. Nu deze 7e ronde wilde we het gaan proberen met 87,5 EH, dus ben benieuwd wat het gaat doen qua eigroei. Hopelijk niet teveel eitjes waardoor het afgebroken moet worden. Heb hiernaast geen andere stimulatie gehad, alleen Ovaleap.
Wel “stom” dat je het maar even via een video moet bekijken 😅 vind je het prikken spannend? Na 7 rondes vind ik het nog steeds rot en koel ik van tevoren nog steeds de prikplek met een ijsklontje 😅🙈
2 jaar geleden
Reactie op Monastar
Fijn om te horen dat alle uitslagen goed waren. Het blijft een rotgevoel al ...
Ja lastig is dat. Ik begin met 50 EH. Weet je ook waarom jij dan met 75 bent begonnen? Zit je ook bij een vestiging van nijclinincs toevallig? Zie bijna nergens ovaleap en gonasi haha. En waarvoor is die ovitrelle dan?
Ja ik vind het ook gek dat je het van een filmpje moet doen.. Was sws een beetje flabbergasted omdat ik een redelijke volgbare cyclus van mezelf had en dus gehoopt had op iui in natuurlijke cyclus maar dat had volgens de arts niet echt meerwaarde dus ben ook niet echt voor mezelf opgekomen dat ik liever gewoon daar prikinstructies wilde.. Ga er nog even over nadenken of ik dat nog ga doen al is er natuurlijk nog een ienieminie kans dat het deze ronde wel ineens spontaan lukt haha.
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Ja lastig is dat. Ik begin met 50 EH. Weet je ook waarom jij dan met 75 ben ...
Het verschilt echt per instelling/arts denk ik waarop ze met bepaalde EH beginnen. Er niet over vallen hoor en te lang nadenken. Misschien willen ze bij jou eerst kijken wat 50EH doet. Stel voor ze zien op dag 10 dat het niet echt groeit kunnen ze dat daarop aanpassen. Bij mij was de groei de eerste ronde meteen goed, dus was goed gegokt 🤗 Ovitrelle is hetzelfde als Gonasi. Deze laat ook het ei springen. Ik heb toen ook echt naar Ovaleap zitten zoeken toen ik begon. Bijna niks van te vinden, maar moet wel zeggen dat ik het steeds vaker voorbij zie komen.
Ik zit niet bij de genoemde kliniek. Ik loop in het Flevoziekenhuis in Almere.
Als je je er niet fijn bij voelt gewoon aan de bel trekken om toch een instructie te krijgen hoor. De 1 denkt misschien het is maar een injectie, maar als je zo zoiets nog nooit hebt gedaan kan ik me voorstellen dat je dat raar of eng vind.
Ook hier een regelmatige cyclus waardoor ik ook dacht geen medicatie nodig te hebben. Maar omdat wij al jaren bezig zijn en het na de miskraam ook niet wilde lukken wilde ze ons wat extra kansen geven dmv hormoonstimulatie.
Een kans is een kans dus wie weet 😉!
2 jaar geleden
Hier aanstaande zaterdag eerste inseminatie gepland iui ronde 1. Spuit met Gonal F in combinatie met Ovitrelle! Alvast succes met het spuiten, soms even een mentaal dingetje maar persoonlijk vind ik het prikken zelf meevallen.
2 jaar geleden
Spannend al die startende en afwachtende fases.
Slikken jullie ook iets van vitamines/foliumzuur oid? Ik slikte heel lang foliumzuur door maar ergens in 2023 was ik zo ontzettend klaar met alles dat ik alles wat ook maar iets zwangerschapsrelateerd was de deur uit gedaan heb. Wel slikte ik gewone multivitamine voor vrouwen maar de arts raadde gister toch aan iets gericht op een zwangerschap(wens) te gaan slikken dus sinds vandaag weer braaf aan de orthica prenafem. Daarnaast krijg ik vanaf morgen nog een stootkuur vitamine D (25000IE en dan 6x om de 2 weken 1 pil) omdat deze lager was dan de ondergrens. Hij zei er ook bij dat dit niet ineens voor een zwangerschap ging zorgen maar dat het puur bedoelt is om alles in zo'n optimaal mogelijke staat te krijgen. Ben benieuwd.
2 jaar geleden
Reactie op k_nr
Gisteren eerste inseminatie gehad. Gonal F icm Ovitrelle gespoten. Het is v ...
Hoe is het prikken je bevallen? Succes op het wachtbankje. In het verleden vond ik dat de ergste weken. Tegenwoordig kan ik het beter handelen en ben ik er niet echt meer mee bezig maar denk dat het na inseminatie weer net zo erg wordt als 'vroeger'. Heb jij dat ook?
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Hoe is het prikken je bevallen? Succes op het wachtbankje. In het verleden ...
Eerste keer prikken vond ik wel spannend.. Maar ik denk dat het meer een mentaal dingetje was. Het prikken was de ene keer gevoeliger dan de andere keren. Ik heb wel elke keer zelf geprikt, vond het juist heel eng als mijn man het zou hebben gedaan.
Ik merk dat het nu (nog) wel oké gaat met wachten. Maar we moeten we nog wel even hahah.
Wij hebben de afgelopen jaar ook 10x pogingen gedaan met Letrozol en dat er thuis geklust moest worden. Ik heb wel elke maand een eisprong gehad. Dus baalde vooral dat het niet bevrucht werd terwijl er wel ei groeien waren. In sommige maanden zelfs 2!
Het wachten blijft lastig, ik merk dat ik daarin heb ups and downs heb. En het ook ligt aan hoe ik me voel..
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Spannend al die startende en afwachtende fases.
Slikken jullie ook iets va ...
Ik herken dit heel erg! Ik heb ook heeeel lang geen vitamines ingenomen. Ik was gewoon boos dat het niet lukte en wel heel trouw vitamines innam.
Ik slik sinds kort weer vitamines. Nu van Vitakruid MAMA dag/ nacht. Omega 3 van het merk MINAMI: speciaal voor zwangeren/ de foetus/ zuigeling.
Zelf ben ik gediagnosticeerd met PCOS, ik heb meerdere onderzoeken gelezen dat het innemen van Inositol de kwaliteit van het ei verhoogd.
inositol zit ook in de MAMA dag/nacht, maar ik slik er extra van.
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Ja precies. Hoeveel rondes iui krijg je hierna nog mocht het onverhoopt toc ...
Ik zit nu in ronde 7 (6 met inseminatie omdat 1 inseminatie niet is doorgegaan). In principe zou dit de laatste ronde zijn, maar doordat we allebei afgelopen week ziek zijn geweest en ook nog koorts hebben gehad, krijgen we een extra kans als het zaadaantal zodanig laag is. Koorts kan dit namelijk aantasten. En als het dan niet meer lukt gaan we over op IVF.
Ik ben net begonnen met prikken sinds afgelopen dinsdag. Dus zit op dag 6 van de cyclus.
Ook hier braaf vitamines slikken. Lucovitaal mama en baby en daarnaast ijzer en vitd
2 jaar geleden
Ik ben vorige week woensdag begonnen met prikken voor de eerste ronde IUI. Vandaag bij de tweede echo gehoord dat ik vanavond de ovitrelle mag spuiten en dan zondag de inseminatie.
Dat van de foliumzuur de deur uit doen herken ik ook. Zijn nu ruim twee jaar bezig en vorig jaar maart na de tweede positieve test en dito tweede miskraam was ik klaar mee en had ik alles weggedaan. Sinds oktober weer echt begonnen omdat ik toen ook begonnen ben met medicatie voor de schildklier. Ik ben benieuwd over 2,5 week…
2 jaar geleden
Reactie op skimsel
Ik ben vorige week woensdag begonnen met prikken voor de eerste ronde IUI. ...
Spanned. Succes morgen!
Wel ergens wel 'fijn' dat het bij meer herkenbaar is dat je er op een bepaald punt helemaal klaar mee kan zijn en dan dus maar alles even aan de kant gooit. Voelde me best alleen in die 'boosheid' waarvan anderen zeiden ach tis toch maar een pilletje? Maar het ging gewoon om het idee..
2 jaar geleden
ik ben sinds gisteren weer begonnen met prikken voor iui2, as donderdag controle om te kijken hoe m'n eitjes groeien:)