57 Reacties
4 maanden geleden
Hey zie dat er een nieuw topic is aangemaakt. Hoop dat jullie ook mee komen.
Emily jammer dat de verse terugplaatsing niet is blijven zitten. Maar gelukkig weer een goede score met 4 cryos dus gelukkig nog wat kansen! Nu nog een maand rust en dan weer verder met de terugplaatsingen? Hopelijk is het snel raak voor je!
Jw. Super dat de 13 weken echo goed was. Echt een mijlpaal gehaald na alle miskramen! Voel je je al iets rustiger eronder nu de echos wel goed zijn?
Hier gaat het goed gelukkig. Vorige week wel met een ernstige buikgriep op vakantie in België in een ziekenhuis beland waar ze alleen Frans spraken. Dus was wel weer een mindere ervaring. Gelukkig hielden ze de baby wel goed in de gaten. Die had wel wat stress, zeker toen ik koorts kreeg ging de hartslag erg omhoog. Maar met medicatie waren ze er snel bij. En tegen de uitdroging ook een tijd aan het infuus gelegen met glucose en vitamine om mezelf en de baby goed in leven te houden.
Mij man is met hetzelfde virus ook op de spoedeisende hulp beland en ook heel erg ziek geworden. Maar gelukkig zijn we nu wel weer beter. Maar onze hele babymoon vakantie was wel weg helaas. Maar het belangrijkste is dat het met de baby goed gaat natuurlijk 🙏🏼
4 maanden geleden
Ik kom ook mee naar de nieuwe topic 🙂.
Heel vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld samen met je vriend, maar gelukkig gaat het met de baby wel goed😁. Hopelijk kunnen jullie de vakantie snel overnieuw doen maar dan met z'n 3e😘
Ik mag donderdag met de donor komen voor een intake, maar deze intake gaat over wanneer we gaan spuiten, welke hormonen krijgen we, wie krijgt welke hormonen ect.. dus ik begin met de dag zenuwachtiger te worden. Ik ben nu aankomende zaterdag al 2 weken aan de pil en god wat heb ik dat niet gemist zeg😑
4 maanden geleden
Reactie op kyliiee
Ik kom ook mee naar de nieuwe topic 🙂.
Heel vervelend dat je je zo ziek he ...
O spannend zeg. Al begonnen met de pil dus. Dus eerste hormonen al gestart. Spannende tijd zeg! Ben benieuwd hoe zo iets gaat, dus hou ons op de hoogte. Hopelijk een goede opbrengst en veel embryos die er ontstaan.
Maar stimuleren gaat dus bijna beginnen bij de donor als ik het zo lees? En dan over een paar weken de punctie dus al. Zo spannend!
Kan me voorstellen dat het geen pretje is de pil. Is voor mij ook al heel wat jaren geleden en zou er niet meer aan moeten denken 🤭 tenzij het is voor een goed doel natuurlijk dan heb je er alles voor over 🥰
Ja wel jammer van de vakantie. Kwam in plaats van uitgerust wel echt heel moe terug. En voorlopig dus geen vakantie meer met de zwangerschap nu. Kijk wel uit naar de eerste vakantie met zn 3en. Maar dat duurt nog wel even.
4 maanden geleden
Reactie op Char321
O spannend zeg. Al begonnen met de pil dus. Dus eerste hormonen al gestart. ...
Gister de afspraak gehad en ik begin dinsdag de 27e met decapeptyl en moet de 30e stoppen met de pil. Daarna begin ik 10 september met progynova, waarbij is 5 dagen later bloed moet prikken (in dit geval de 16e omdat de 5e dag het weekend is). Op 10 september begint de donor ook met decapeptyl en 3 dagen later moet zei stoppen met de pil. Op het moment dat het bloeduitslag de 16e bij mij goed is en zei ondertussen de menstruatie heeft, mogen we starten met het opwekken van de eitjes (gonal f). Als ik het zo lees duurt het nog wel ff, maar voordat we het weten zijn we op 10 september en komt het allemaal wel heel dichtbij.
Ik ben vooral heel zenuwachtig en gespannen naar wat de opbrengst en kwaliteit is (omdat het bij mij altijd maar weinig was, maar bij het controleren had zei er al 12 klaar staan, terwijl ik nooit boven de 4 uitkwam op de 1e echo.🤞
4 maanden geleden
Reactie op Char321
Hey zie dat er een nieuw topic is aangemaakt. Hoop dat jullie ook mee komen ...
Ja ik voel me rustig en vol vertrouwen vanaf week 10 ongeveer. Gisteren erachter gekomen dat het een 🩷 is!
Nou, dat is een lekkere vakantie zo met z’n tweeën in het ziekenhuis. Natuurlijk belangrijk dat het met de baby goed gaat maar ik snap wel dat het wat roet in het eten heeft gegooid 😅 Gelukkig nu weer beter.
4 maanden geleden
Reactie op kyliiee
Gister de afspraak gehad en ik begin dinsdag de 27e met decapeptyl en moet ...
Jeetje wat een werk om de cyclussen gelijk te trekken. Beide lange tijd hormonen dus als voorbereiding. Spannend dat de stimulatie fase eraan komt. Hopelijk een mooie opbrengst. 12 klinkt echt perfect. Dus hopelijk wordt dat ook het aantal 🙏🏼💪 bij mij kwam het aantal bij de eerste echo wel overeen met het aantal wat ze uiteindelijk hebben aangeprikt. Alleen zat er niet in ieder follikel een rijp eitje. Maar dat is bij iedereen wel weer anders dus lastig te zeggen. Hopelijk een mooie opbrengst straks. Hou je ons op de hoogte als je meer nieuws hebt?
4 maanden geleden
Reactie op JW_
Ja ik voel me rustig en vol vertrouwen vanaf week 10 ongeveer. Gisteren era ...
Ja was even schikken allemaal op vakantie. Je hoopt gewoon met leuke herinneringen en uitgerust terug te komen, maar het was echt het tegenovergestelde.
Fijn dat je je al vanaf week 10 wat rustiger voelt. Leuk dat je het geslacht weet. Kan je lekker nadenken over namen voor de baby. En meisjes kleding is altijd zo schattig 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Char321
Kyliiee hoe gaat het nu met je en met het donor traject?
Ik wilde inderdaad nog een berichtje sturen maar ben het door de drukte ook even vergeten. Afgelopen maandag heb ik bloed moeten prikken en deze was goed😄 en omdat de doner maandag ook ongesteld is geworden zijn we vanaf dinsdag begonnen met opwekken🙏 dinsdag begin middag hebben we beide een echo, bij mij om te kijken voor mijn baarmoederslijmvlies en bij de donor voor de eitjes, ben er best zenuwachtig voor. Maar ze merkt al wel een hele opgezette buik ect.. ik hoop dat er zoveel als mogelijk goed doorgroeien, maar ik weet niet hoeveel de max is wat e.v.t. zou kunnen, dus vind het echt heel spannend.
Hoe gaat het bij jou?
3 maanden geleden
Reactie op kyliiee
Ik wilde inderdaad nog een berichtje sturen maar ben het door de drukte ook ...
O wat een goed nieuws dat jullie kunnen starten. Spannende fase het stimuleren. Zeker als je niet weet hoe de donor reageerd nog. Maar de eerste tekenen zijn goed als ik het zo hoor met een opgezette buik. Veel zegt ook niet altijd alles hoor. Soms hebben mensen heel veel eitjes en zijn de embryos van mindere kwaliteit en soms als je weinig eitjes hebt is de kwaliteit weer veel beter. Dus aantallen zegt helaas niet zoveel.
Maximaal aantal geld vooral om een verse terugplaatsing te kunnen krijgen als vrouw. Maar omdat de donor zelf geen terugplaatsing krijgt maakt dat niet zoveel uit. Bij overstimulatie kunnen ze de eitjes er wel uithalen , alleen mag je dan niet zwanger worden die maand omdat je dan heel veel last kan krijgen door de hormonen. Dus dan moet je eerst herstellen voordat ze terug plaatsen. Maar aangezien ze bij jou gaan terugplaatsen speelt dat niet. Alleen moet je donor zorgen dat ze niet zwanger wordt rond de ovulatie en even het veilig doen rond die periode (als je daar al zin in hebt rond die punctie 🤭)
Hoorde een keer iemand en die had rond de 40 follikels en die hebben ze toen niet allemaal aangeprikt. Alleen de grote toen. En die kreeg toen geen verse terugplaatsing
Maar dat is echt uitzonderlijk als dat gebeurt. Degene had ook pscos.
Meestal kunnen ze redelijk inschatten hoeveel medicatie je nodig hebt.
Ben benieuwd hoe de echo's dinsdag gaan! Laat je weten hoe het gegaan is?
Hier gaat het verder goed. Weken vliegen voorbij en ondertussen al meer dan 34 weken. Ook is mijn verlof net ingegaan. Wel lekker want merk ook wel dat ik wat vermoeider begin te worden. Maar hoort er allemaal bij. Ben benieuwd naar de tijd die gaat komen ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Char321
O wat een goed nieuws dat jullie kunnen starten. Spannende fase het stimule ...
Fijn om te horen dat alles goed gaat, geniet van je verlof ❤️ en van je tijd nog even met z'n 2e want dat gaat snel veranderen❤️.
Vandaag in het ziekenhuis geweest en mijn slijmvlies was maar 5,2 en ze wilde die tog liever hoger hebben, dus mag meteen meer progynova innemen (werd er al zo misselijk van, maat het is voor een goed doel).
Bij de donor zagen ze 5 eitjes tussen de 10 en 13 mm en 11 kleinere eitjes (die zijn verder ook niet gemeten).
Vrijdag hebben we opnieuw een echo en ze verwacht dat we zondag of maandag de punctie is (maar daar is vrijdag meer zekerheid over).
Jou verhaal is eigenlijk ook wel heel logisch, sommige dingen wist is echt nog niet dus wel fijn om te lezen. De donor heeft ook de max aan hormonen gekregen, nu hopen dat de eitjes de aankomende dagen gaan groeien🤞🤞
2 maanden geleden
Reactie op kyliiee
Fijn om te horen dat alles goed gaat, geniet van je verlof ❤️ en van je tij ...
Ja kan nog alle kanten op de laatste dagen met de groei. Spannend wat jullie vrijdag gaan zien. Ben heel benieuwd. Hopelijk is je baarmoederslijmvlies dan ook wat dikker. Gelukkig heb je nog even een paar dagen de tijd. Vervelend van de misselijkheid. Hopelijk kom je er goed doorheen en anders even doorbijten voor het goede doel.
Helaas moeten we er allemaal veel voor over hebben. Was het af en toe maar wat makkelijker 🙏🏼
Veel sterkte aankomende dagen. Laat je vrijdag weten hoe het gegaan is?
Ik merk dat ik steeds iets meer besef dat ik echt verlof heb, maar nog steeds niet helemaal. Heeft echt wat tijd nodig blijkbaar 🤭
2 maanden geleden
Reactie op Char321
Ja kan nog alle kanten op de laatste dagen met de groei. Spannend wat julli ...
Heel spannend bij jou ook! Hopelijk krijg je tog snel het voel dat je met verlof bent en dat je er lekker van mag genieten❤️
Vandaag mochten we terugkomen voor een echo en ze waren ten opzichte van vrijdag snel gegroeid.
Er zijn nu 11 grotere en 5 van 12 a 13 mm. Hopen dat deze ook nog mee kunnen doen, maar 11 is al echt een hele mooie opbrengst. Ze is ook met de hoogste dosis opgewekt, zodat we er zoveel als mogelijk (maar niet teveel natuurlijk) uit konden halen en voor haar leeftijd kon dat nog wel.
Dinsdag staat de punctie dus ben heel zenuwachtig nu en dat zal wel de hele week aan blijven houden.
Vrijdag om 2 uur hebben we dan de terugplaatsing.🙏🙏🙏🙏
2 maanden geleden
Reactie op kyliiee
Gister is de punctie geweest en zijn er 10 eitjes gevonden, nu op naar vrij ...
O wauw wat een goed nieuws zeg!
10 is echt perfecte aantal! Hopelijk ontstaan er mooie embryos 🙏🏼
Heel veel succes vrijdag.
Snap dat je het spannend vind. Zeker na zo lang wachten en alles wat er gebeurt is!
Heel veel succes. Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen 🙏🏼 hoe was de punctie gegaan? Hopelijk niet te pijnlijk voor de donor?
2 maanden geleden
Reactie op Ylz”🎀
Ik sluit me hier bij aan ik begin 17/18 oktober met mijn eerste ivf traject ...
Ik klets ook graag mee. Ik start 11 oktober met de decapeptyl.
Tweede keer voor mij dat ik start, Vorige ronde hebben we vroegtijdig afgebroken vanwege maar 1 groeiend eitje. Dus wel eerste traject :)