289 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Gezellig, ik begin komende maand ook met ivf. Voor mij is het de 2e ronde, dus niet meer nieuw. Maar kletsen met mensen die ongeveer hetzelfde lopen is altijd fijn. Ik ben 41 en alleenstaand. Met mijn 1e ronde was ik met de eerste terugplaatsing ook gelijk zwanger, maar die zwangerschap moest ik helaas afbreken met bijna 20 weken. Het gaf mij wel m'n dochter Nova. Mijn 5e terugplaatsing was ook raak, maar dat werd helaas een missed abortion. Ik ben al zeker 4 jaar bezig en nu ruim een jaar bezig met ivf. Voor nu is het wachten op mijn menstruatie, dan start ik 3 weken later met de decapeptyl. Hopelijk komt mijn menstruatie weer een beetje op tijd, dat kan wat rommelig zijn na een miskraam begreep ik.

3 maanden geleden

Ha, Fijn zo om wat samen op te trekken! Voor mij is het ook de 2e ronde. Bij de 1e ronde hadden we 1 terugplaatsing maar die is niet blijven plakken. Wij zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig met onze kinderwens. Vorig jaar oktober onderzoeken laten doen omdat we niet zwanger raakte en uit onderzoeken bleek dat mijn man verminderd vruchtbaar is. In maart hadden we de 1e ronde. Ik ga vandaag starten met de decapeptyl en eind juni/ begin juli de punctie, spannend weer!

3 maanden geleden

Hey! Ik start komende maand ook mijn allereerste keer met IVF. Ik heb al 6 rondes gedaan met OI en mag nu direct over gaan naar IVF. De 4e ronde was raak, maar spijtig genoeg is dit vroegtijdig gestopt. Ik heb maandag een afspraak in het ziekenhuis om uitleg te krijgen over de behandeling bij de vroedvrouw.

3 maanden geleden

Ik wacht ook af... eerst moet ik menstrueren.. dan kan ik beginnen met inspuitingen... dus ik hoop toch deze maand zwanger te worden(ifv) pff zo spannend

3 maanden geleden

Reactie op Lotte10386392

Hey! Ik start komende maand ook mijn allereerste keer met IVF. Ik heb al 6 ...
Ik las dat je al injecties zette, dan is het spuiten voor jou geen nieuw iets meer, dat scheelt een heleboel. Benieuwd wanneer je mag starten.

3 maanden geleden

Reactie op Anira

Ik wacht ook af... eerst moet ik menstrueren.. dan kan ik beginnen met insp ...
Ik ben ook benieuwd hoe lang je op je menstruatie moet wachten nadat je per ongeluk de ovitrelle al had gespoten. Maar die fout maak je vast geen 2e keer. Jij had een kort schema voor de ivf toch?

3 maanden geleden

Reactie op Noor00

Ha, Fijn zo om wat samen op te trekken! Voor mij is het ook de 2e ronde. Bi ...
Jij loopt dus mooi voorop op ons, kun je het pad voor ons vrij maken 😉 Succes met de eerste spuit vanavond!

3 maanden geleden

Hoi, Ik ga ook starten mef ivf! Ik ben alleen staand, 38 jaar en na 6 iui's zwanger geworden. Helaas werd dit in april een miskraam. Nu dus een nieuwe poging, nu met ivf. Vandaag ongesteld geworden, dus morgen of overmorgen de echo en dan starten met spuiten. Vind het allemaal heel spannend. Zeker door alle hormonen. Bij de iui's had ik ook hormonen erbij en dat vond ik zwaar. Nu een schepje er bovenop. Ook spannend hoe het zal gaan als het niet lukt of misgaat. Fijn om jullie ervaringen te lezen en een beetje samen op te trekken!

3 maanden geleden

Hallo lieve dames, Wij zitten ook midden in het traject. Zelf ben ik 37 en mijn man is 42. Hij heeft uit een eerder huwelijk 2 prachtige kinderen. Bij mij is het nooit gelukt om een kindje te krijgen maar we willen er nog steeds voor gaan. Ik ben al wat langer in het traject bezig(met mijn vorige relatie) en dat resulteerde in vele onderzoeken, PCOS constatering bij mij, medicatie, een operatie en 2 miskramen. Inmiddels met mijn man eerst weer op eigen kracht geprobeerd maar dit resulteerde in letterlijk niks. Dus nu sinds 1,5 jaar weer met hulp van het ziekenhuis. Daarbij 8 IUI behandelingen met OI gehad. Bij de 3e poging waren we zwanger maar helaas eindigde ook deze in een miskraam. Wij hebben nu 1 stimulatie fase gehad met het lange protocol waarbij 7 eicellen waren gevonden. Een verse 3 daagse 9 cellig embryo teruggeplaatst gekregen maar helaas bleef deze niet plakken. Gelukkig hebben we nu nog 3 cryo's over. Ik moest een ronde wachten om mijn lichaam rust te geven na alle stimulatie. Vandaag de eerste echo gehad op CD 11 waarbij te zien was dat ik meerdere eiblaasjes heb groeien maar de grootste is nog maar 10mm. Dinsdag weer een echo om te kijken wat er gebeurt. Ik heb nu geen stimulatie medicatie. Wanneer mijn eiblaasje rond de 17 mm is dan mag ik de Ovitrelle gaan zetten en dan 7 dagen daarna zal er een 5daagse embryo teruggeplaatst gaan worden, mits deze natuurlijk het proces overleefd van het ingevroren zijn en de ontdooiing. Zo spannend voor ons allemaal! 🍀 Ik hoop dat we over een aantal weken/ maanden allemaal een mooie positieve test in handen mogen hebben en daarop volgende allemaal mooie baby echo's 😍

3 maanden geleden

Lieve dames, wat een verhalen, dikke knuffel voor jullie allemaal en ik hoop echt dat we allemaal de komende periode mooi nieuws mogen hebben. Fijn om elkaar te volgen en waar nodig ook steun bij elkaar te kunnen vinden wanneer het toch anders loopt dan gehoopt.

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Hoi, Ik ga ook starten mef ivf! Ik ben alleen staand, 38 jaar en na 6 iui' ...
Inderdaad die hormonen.... Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij IUI had ik er best al last van, en nu wordt het nog meer... We gaan het zien! Veel succes!

3 maanden geleden

Reactie op QMX

Hallo lieve dames, Wij zitten ook midden in het traject. Zelf ben ik 37 e ...
Ik vond de terugplaatsing van de cryo's echt appeltje eitje. En dan deed ik ze in kunstmatige cyclus, in natuurlijke cyclus schijnt dat nog soepeler te gaan qua hormonen. Tegenwoordig gaat het vrijwel nooit meer fout met het ontdooien van een cryo. Laten we hopen dat je eerste cryo gewoon lekker blijft plakken en resulteert in een levend kindje.

3 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Ik ben ook benieuwd hoe lang je op je menstruatie moet wachten nadat je per ...
Jaaa 😅😅😅😅 echt dan denk ik hoe dom kan ik zijn😅😅😅😅😅 Had een kort schema. Was eigelijk 6 dagen hormonenen. En de 7e dag echo en als alles goed is punctie. Dus afwachten. Maar ze blijven lang weg de regels pfff

3 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Ik ben ook benieuwd hoe lang je op je menstruatie moet wachten nadat je per ...
Maar normaal na 10 dagen zou ik menstrueren ? We zijn langer da 10 dagen😕

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Inderdaad die hormonen.... Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij IUI had ik er ...
Ik moet eerlijk zeggen, ik keek ook op tegen de hogere dosering hormonen maar eigenlijk vielen die mij wel mee. Het enige wat ik niet zo fijn vond was de decapeptyl. Vond dat echt een gemene injectie. En die heb ik lang moeten gebruiken. De wachtweken zijn altijd moeilijk maar ik merkte bij mezelf dat je toch nog een stukje onzekerheid hebt bij iui omdat je niet weet of het bevrucht zal raken. Na de terugplaatsing vond ik de wachtweken wel echt intens moeilijk omdat je weet dat je eigenlijk zwanger bent alleen is de vraag of het gaat nestelen. Daarnaast, te vroeg testen en je hebt een vals positieve test te pakken vanwege de Ovitrelle. Ook merkte ik dat ik juist van de utrogestan een onrustig gevoel in mijn baarmoeder kreeg en gevoelige borsten die af en aan opspeelden. Vond dat best verwarrend omdat je bij alles wat je voelt gelijk denkt, zou het?! Hahaha. Ik ga wel zorgen met de eerstvolgende terugplaatsing dat ik genoeg te doen heb zodat ik niet zoveel kan denken en voelen 🙈

3 maanden geleden

Reactie op QMX

Ik moet eerlijk zeggen, ik keek ook op tegen de hogere dosering hormonen ma ...
En hoe was u puntie ?

3 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Ik vond de terugplaatsing van de cryo's echt appeltje eitje. En dan deed ik ...
Ja ik geloof ook dat het nu allemaal verbeterd is. Ik las ergens dat het vooral fout kan gaan bij het invriezen. Maar daar komen ze ook pas achter wanneer ze gaan ontdooien. Het blijft toch een merkwaardig proces dat dat gewoon maar allemaal kan he. Ik denk ook dat het nu ontspannender zal zijn omdat je simpelweg gewoon minder toegevoegde hormonen in het lichaam hebt en de planning is ook een stuk relaxter. We gaan het meemaken! Het is nu toch wel een beetje spannend want de 24 ga ik trouwen en daarna op huwelijksreis. Dus hopelijk redden we het voor die tijd om een terugplaatsing te doen in de natuurlijke cyclus. Aangezien mijn lichaam niet altijd zoveel haast heeft😂

3 maanden geleden

Reactie op Anira

En hoe was u puntie ?
Punctie ging goed. Ik kreeg een injectie in mijn bil en een tabletje. Ik werd gelijk wat licht in mijn hoofd daarvan. Een beetje alsof je aangeschoten raakt van een gezellige avond hahaha. Maar je kunt gewoon nog lopen etc. Toen kon ik meekijken op de echo hoe ze gingen aanprikken. Eigenlijk was de eerste prikker even pijnlijk. Daarna was het prima te doen. Ik heb gezorgd dat ik voldoende water heb gedronken achteraf en voldoende elektrolyten innam. De dag van de punctie heb ik rust gehouden. De dagen daarna had ik wat pijn in mijn buik nog. Kon amper een joggingbroek band op mijn buik verdragen. Gelukkig toen de terugplaatsing was 3 dagen na de punctie was de ergste ongemak alweer weg. Maar dit proces zal voor iedereen anders zijn. Zorg gewoon goed voor jezelf. Laat je een beetje verwennen en luister vooral goed naar je lichaam❤️

3 maanden geleden

Reactie op QMX

Punctie ging goed. Ik kreeg een injectie in mijn bil en een tabletje. Ik w ...
Oke, super. Maar ik ben zo bang van die punctie pf

3 maanden geleden

Reactie op Anira

Oke, super. Maar ik ben zo bang van die punctie pf
Begrijp ik! Ik vond het ook rete spannend! Maar ik vond de punctie echt wel meevallen🙏